Jump to content

Vahvistettu 4L60E rikki taas.


Recommended Posts

Eli ko. loota on mun '96 Z28:n alla ja laatikko on täysin rempattu ja vahvistettu Päivisen toimesta aika tasan 3 vuotta ja 30tkm sitten.

Oon Päiviselle soitellu, mutta eihän se osaa muuta, kun kiroilla ja vittuilla puhelimessa.

 

Eli siis tällasia oireita:

Välillä liikkeelle lähtiessä "jyrisee ja tärisee" ihan kun ykkönen ei kytkeytyis.

Ainakin 2, 3 ja 4 vaihde luistaa liian kaasun kanssa, joskus vähän pienemmänki kaasun kanssa.

4 vaihteella ajoittain kierrokset heittelee n.200rpm tasakaasulla ja tätähän ei Päivisen mukaan tuo laatikko tee.

 

Öljyä on, mutta tänään töistä palatessa parkkiruudussa oli iloisen punainen öljyläikkä laatikon kohdilla.

 

Sanokaapas, että miten tuo on voinu rikkoontua noin äkkiä, jos on kerran vahvistettu ja täysin rempattu!? Ja mikä siellä ny on sit menny?

En polta kumia, driftailen kyllä lumella. En oikein polje muutenkaan tota vessaa, saati renkkaa vaihteita.

 

 

Link to post
Share on other sites

Turbiinikin voi hajota ja aiheuttaa melko samat oireet. Paitsi että on kyllä sitten samat joka vaihteella.

Sähkölaatikon ollessa kyseessä tarkistaisin piuhat ja töpselitkin.

 

Tuon öljyvuodon nyt kattoisin ensin kun laatikon sisäinen vika tuskin aiheuttaa vuotoa... Ennemmin toisinpäin.

Haiseeko öljy palaneelle? Kurkkaa myös syyläriin onko siellä lootaöljyä.

 

 

Edit: Tyhmä kysymys mutta olethan kattonut öljyn määrän koneen käydessä?

...oireet viittais myös öljynpaineongelmiin...

Link to post
Share on other sites

Turbiinia minäkin veikkaisin, siinä on vaan se paska puoli et turbiinin mujut on ympäri laatikkoa.

Mulla on jemmassa yks "ehjä" th700 mikä söi turbiinin. Oli melkoinen oho-elämys kun otti ö-pohjan irti... Ei ehkä selviä pelkällä turbiininvaihdolla...

Link to post
Share on other sites

Turbiinille minäkin antaisin äänen kerran ongelmaa useammilla vaihteilla ja yleensäkin nuo värinät tahtoo sille osastolle viitata.

Link to post
Share on other sites

Jos ite hakisin vikaa näillä oireilla:

Miltä öljy näyttää/haisee (käryä/metallia/vettä) ja onko tarpeeks

Mistä vuotaa öljyä ja miksi

Tekeekö pakilla samaa (jarrua vasten voi kuormittaa vähän enemmän)

Jos pääsee (TURVALLISESTI) auton alle niin kuuntelemaan mistäpäin äänet/tärinät tulee

Laatikosta töpselit irti ja uus testi

 

 

Näiden perusteella voi jo vähän suunnitella jatkoa.

 

 

Mulla on hajonnut Vanista yks 4L60E mekaanisesti. Oli sikäli outo että kun käynnisti auton toimi hetken (n.10sek) ok ja sen jälkeen löi täysin tyhjää. Ei pahemmin ääniä. Sisältä löytyi draamaa senverran et tarvi jo enempikin osia kun vaan levyt...

Yleisemmin nämä oireilee mekaanisten vikojen (männät/levyt/panta) takia niin että häviää kokonaan jotain tiettyjä vaihteita (1+2/2+4/3+4)

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Laatikosta öljypohja pois alkuunsa, sieltä näkee millaista öljy on. Mutta joka tapauksessa on laatikon irroitus edessä. Toki paineetkin voisi mitata, perussyyn selvittämiseksi.

Vahvistettu? Niitä on niin monia tasoja, alkaen muutamasta paine jousesta vs. kaikki vahvemmaksi, muunninta myöten. Kuten tässä: 

Link to post
Share on other sites

Turbiinille minäkin antaisin äänen kerran ongelmaa useammilla vaihteilla ja yleensäkin nuo värinät tahtoo sille osastolle viitata.

 

Jos on tarvetta edulliselle vakio limpulle, niin täältä löytyy ylimääräinen 2002 Camarosta.

Oli irroitettu kun auto tuli mulle. Ajettu noin 85tml. Sijaitsee Helsingissä.

P:nolla44-nolla558550

Ari

Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...

Nonii... tulipa haettua Zetori kotiin taas.

Joku helevetin forward mäntä oli haljennu ja siittä romut turbiiniin.

Nyt toimii taas, mutta repii vähä ihmeellisesti kick downilla vaihtaessa. Vähän jopa pelottavasti kiskasee perää sivulle!?

Link to post
Share on other sites

Nonii... tulipa haettua Zetori kotiin taas.

Joku helevetin forward mäntä oli haljennu ja siittä romut turbiiniin.

Nyt toimii taas, mutta repii vähä ihmeellisesti kick downilla vaihtaessa. Vähän jopa pelottavasti kiskasee perää sivulle!?

 

Vika on moottorissa. Laita ilmanottoon kuristin niin loppuu  ;D ;)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...