Jump to content

4L60E shift points


Recommended Posts

Kumpikohan noista kickdown valikoista on hallitsevampi.

Toisessa vaihtohetki rpm ja toisessa mph.

Viritetyssä autossa nostaisin ehkä rpm lukua muutaman satasen ylöspäin, mutta kuinka paljon... riippuu tehokäyrästä.

Link to post
Share on other sites

mikä siel on se ongelma mihin muutosta halutaan?

 

Täytyy ajella ja seurailla vielä tilannetta mihin muuttuu. Laitoin laatikkoon puoli pulloa tätä ainetta katsotaan oisko vaikutusta:

 

https://www.jenkkiosat.com/lubegard_platinum_automaattivaihteiston_lisaaine_296ml

 

Öljyt on nämä vaihdettu v. 2017 loppukesästä:

 

http://www.motonet.fi/fi/tuote/599516/MOTOX-ATF-synteettinen-DIII-vaihteistooljy-1L

Link to post
Share on other sites

Täytyy ajella ja seurailla vielä tilannetta mihin muuttuu. Laitoin laatikkoon puoli pulloa tätä ainetta katsotaan oisko vaikutusta:

 

Siks kyselin ku omaani säätelin perävälityksen vaihdon yhteydessä, eka sille kerrottiin uus välitys ja sit ajettiin. esiin tulleet ongelmat oli turbiinilukon kytkentä nopeus mitä säädettii et toimii mukavasti 80kmh maantievauhdissa ja kone vetää rykimättä. toinen mitä joutu hienosäätää oli 2-3 vaihto vartilla ku kerkis hakkaa rajottajalle ennen ku 3 kytkeyty.

kickdaunin reakointia nostettiin joskus aikaseemin muutamalla kymmenyksellä ettei pykällä niin herkästi paljo pienempää mut sen vaikutukset on jääny vähemmälle testailulle.

Link to post
Share on other sites

Just säätelin tänään omaa. Perävälitysmuutos tuli tehtyä jo aikaisemmin ja nyt hienosäätöä. Mm. 3>4 pintakaasuvaihtoa sai nostaa parikymmentä km ylöspäin ja kaikkien pykälien WOT-vaihtoja.

Tarttes melkein olla kirjuri mukana joka merkkais tarvittavat säädöt ylös ettei tarvi 10 kertaa muutella kun ei pysähtyessä enää muista kaikkea...

Link to post
Share on other sites

Siks kyselin ku omaani säätelin perävälityksen vaihdon yhteydessä, eka sille kerrottiin uus välitys ja sit ajettiin. esiin tulleet ongelmat oli turbiinilukon kytkentä nopeus mitä säädettii et toimii mukavasti 80kmh maantievauhdissa ja kone vetää rykimättä. toinen mitä joutu hienosäätää oli 2-3 vaihto vartilla ku kerkis hakkaa rajottajalle ennen ku 3 kytkeyty.

kickdaunin reakointia nostettiin joskus aikaseemin muutamalla kymmenyksellä ettei pykällä niin herkästi paljo pienempää mut sen vaikutukset on jääny vähemmälle testailulle.

 

Otin täältä http://fbodytech.com/bin/EE_16210011.bin tähän tiedoston ja kopioin vain vaihteiston/tcc:n arvot sieltä nykyiseen softaan, niin nyt rupesi toimimaan hyvin.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...