Jump to content

Madallusjouset ja muutoskatsastus


CamLs1

Recommended Posts

Juu, mut onko tietoo kestosta?

Mielellään pitäis vuosittaisessa hyväksynnyssä :) :)

 

Itse leimasin juuri valkoisilla kiinajousilla. -94  m/

 

Katsuri mainitsi asiasta, muttei nostanut kissaa pöydälle.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Fenix

    9

  • F350

    7

  • letkume

    6

  • smokeybandit

    5

Mulla on semmonen kokemus notta kerran katsastuksessa katsuri tivatessaan että onko tuossa mulla alustasarja, ei meinannut uskoa että de Carbon iskarit on alkuperäisasennus. "Ei varmasti ole". Naureskelin vaan ja kai se unohti sen sitten häärätessään... Auto on tosiaan aivan orggis horokki. Tuntu vaan että pitääkö tässä nyt todistaa että muutosta ei ole tehty  ;D

Link to comment
Share on other sites

Sehän näissä on hyvä juttu, että ei konttorilla ole paljoakaan tietoa jenkeistä ja autot usein niin vanhoja että alustaa on väkisinkin ollut pakko kunnostaa. Toista on nuo bemarit joiden kanssa on joutunut puuhaamaan, kun niistä joka katsastushemmo tietää enemmän ja näkee heti muutokset ...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Moi kaikille. Tuli syksyllä ostettua -89 Trans Am GTA joka in minun ensimmäinen jenkki. Tarvis saada kovasti madallusta ennen kesää. Olen etsinyt summitilta, jegsiltä yms jousisettejä. Aika perus 1-1.5” pudotuksella löytyy mut ei paljoa isommalla madalluksella. Jos tietoa mistä löytyis esim 2” madalluksella ni heittäkääs linkkiä kiitos. Coilover settejä näihin ei vissiin saatavilla muutakuin eteen?

Link to comment
Share on other sites

Moi kaikille. Tuli syksyllä ostettua -89 Trans Am GTA joka in minun ensimmäinen jenkki. Tarvis saada kovasti madallusta ennen kesää. Olen etsinyt summitilta, jegsiltä yms jousisettejä. Aika perus 1-1.5” pudotuksella löytyy mut ei paljoa isommalla madalluksella. Jos tietoa mistä löytyis esim 2” madalluksella ni heittäkääs linkkiä kiitos. Coilover settejä näihin ei vissiin saatavilla muutakuin eteen?

 

Kyllä näihin saa vaikka 2,5" madalluksen coilovereilla tai weigh jack:lla, jos vaan lyö taatelia tiskiin.

Bruce jeesaa: https://www.hawksmotorsports.com/

 

Ite laitoin Vogtland setin joku 5 vuotta sitten. Ei madalla niin paljon, mutta hinta/laatusuhteessa erittäin hyvä. Vaatii toki vähintään hyvät iskarit kaveriksi, jos haluaa ajettavuuttakin. Euroopasta tilasin.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Moi kaikille. Tuli syksyllä ostettua -89 Trans Am GTA joka in minun ensimmäinen jenkki. Tarvis saada kovasti madallusta ennen kesää. Olen etsinyt summitilta, jegsiltä yms jousisettejä. Aika perus 1-1.5” pudotuksella löytyy mut ei paljoa isommalla madalluksella. Jos tietoa mistä löytyis esim 2” madalluksella ni heittäkääs linkkiä kiitos. Coilover settejä näihin ei vissiin saatavilla muutakuin eteen?

 

Mulla on punaset eibach jouset -87 ponussa,

eiks ne jotain about 1.5 - 2 tuuman pudotuksella oo?

Jos oikein muistan niin about 1.5 - 2 tuumaa pitäis punaset eibach jouset pudottaa autoa tonttiin, korjatkoon joku jos oon väärässä, infoo varmaan löytyy valmistajan kotisivuilta, mie laitatin punaiset eibachit monta vuotta sitten, en niin varmaksi muista että paljonko ne puottaa autoa tonttiin.

 

Itsellä ne on ollut ihan ok, sivusta katsottuna toki näyttää että vois enemmän laskea, mutta sitten tulee melkein ekana ilman ohjain edessä ja katti/katit vastaan, ei oo mukava jos joka toisessa hidaste töyssyssä raappaa maata, mulla ne punaset jouset jo, tekee sen että ilman ohjain tuppaa raappaan maata jos ei varaansa pie, hidaste töyssyissä, mukaan lukien sitten nosturit sun muut mihin autoa ajaa, vaikka korjaamolla, nipin napin pääsee nosturille ettei raappaa ilman ohjain, tosin ei se maata kaada jos joskus vähän ilman ohjain asfalttiin raapii, mut mie en enempää raaskis laskee autoa kuin about kaks tuumaa, vaikka näyttää että vois alempana olla, mutta voi vaikka mittailla vähän että mikä on lokarin ja renkaan väli nykyisellään, sitten mittanauhalla laskee miltä about kahden tuuman pudotus näyttäis, ja vilkaista auton alle ettei esim. vaikka pakoputki oo lähellä maata että klaaraa esim. kahden tuuman pudotuksen.

 

Oon mie muistaakseni nähnyt coil overeita myös taaksekkin että ois saatavilla, coil overit ois hulppeat mutta niin hinnakkaat mun mielestä että kyllä esim. punasilla eibach jousilla pärjää ens hätään.

 

Summit racingit sun muut myy esim. eibach jousia ja varmasti muitakin merkkejä, varmaan Hawks Motorsports kans.

 

Kyllä siitä ihan hieno tulee vaikka "vain" about kaks tuumaa laskis, muistaa vaan kulmat säätää jousien vaihdon jälkeen,

ja jos viimosen päälle haluaa tehdä, niin vaikka UMI performance säädettävä pan hard tanko, niin saat perän takaisin keskelle jousien vaihdon jälkeen, mitä enemmän autoo puottaa tonttiin, niin tuppaa perä kanittaan vinoon, että esim. toinen takarengas voi olla sentin pari ulompana/sisempänä mitä toinen, säädettävä pan hard tanko on jees, on vaan sellanen tanko viidakko että hulluks tulee kun on niin monta erilaista säädettävää mallia, mutta kyllä löytyy sopivaa kun vaan katsoo, toki voi googlettaa kans kokemuksia jostain pan hard tangosta, ja toki jos madalluksen jälkeen auton perä ei oo kanita lainkaan, niin sitten mun mielestä silloin tarvii säädettävää ollenkaan, antaa siinä tapauksessa olla auton oman tangon paikoillaan.

 

Ite kun aikoinaan madallus jouset laitatin, niin mittailin taka lokareita, keskeltä taka lokaria renkaan kylkeen pysty suunnassa, toinen takarengas oli mulla jotain puolitoista senttii ulompana kuin toinen, niin se säädettävä tanko oli ihan mukava.

 

Tarkistin Eibach kotisivuilta, punaset jouset tehas iskareilla, eestä 1.6 tuumaa puottaa, takaa 1.3.

Link to comment
Share on other sites

Moi kaikille. Tuli syksyllä ostettua -89 Trans Am GTA joka in minun ensimmäinen jenkki. Tarvis saada kovasti madallusta ennen kesää. Olen etsinyt summitilta, jegsiltä yms jousisettejä. Aika perus 1-1.5” pudotuksella löytyy mut ei paljoa isommalla madalluksella. Jos tietoa mistä löytyis esim 2” madalluksella ni heittäkääs linkkiä kiitos. Coilover settejä näihin ei vissiin saatavilla muutakuin eteen?

 

Tos on yks video, edulliset jouset, ja pitäis puottaa 1.8 tuumaa eestä, 1.6 takaa.

Tolla hepulla on linkki tos videon alla, niitä pitäis olla

ebayllä, kantsii kahtoo kans summit racingit sun muut, jos vielä halvemmalla löytää, jos noihin touring tech jousiin tykästyt.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Tos on yks video, edulliset jouset, ja pitäis puottaa 1.8 tuumaa eestä, 1.6 takaa.

Tolla hepulla on linkki tos videon alla, niitä pitäis olla

ebayllä, kantsii kahtoo kans summit racingit sun muut, jos vielä halvemmalla löytää, jos noihin touring tech jousiin tykästyt.

Ainakin jotkut Eibachin jouset pudottavat siitä syystä, että niissä on enemmän kierroksia ja jousilanka on ohuempaa, eli ovat pehmeämmät. Itte otin Summitin omat jouset jotka ovat lyhemmät ja jäykemmät. Mutta kuka tykkää mistäkin. Lähetyskulut tuppaa nousemaan suhteettoman korkeaksi Summitilta tilattaessa. Nyt jos ostaisin, niin Vogtlandin jouset vois tulla alle.
Link to comment
Share on other sites

Kyllä toi 1.8/1.6” kelpais hyvin mut This item is out of stock lukee kun menee shoppaileen. Joskus aikoinaan ollut Eibachin jousia käytössä ja olleet miellyttävän tuntoisia. Onneksi kesään vielä aikaa????

Link to comment
Share on other sites

Kyllä toi 1.8/1.6” kelpais hyvin mut This item is out of stock lukee kun menee shoppaileen. Joskus aikoinaan ollut Eibachin jousia käytössä ja olleet miellyttävän tuntoisia. Onneksi kesään vielä aikaa????

 

Minkä osanumeron sarja kyseessä?

 

Ainiin, mullakin taitaa olla 1.8" madaltavat, ei 1.5". (4gen)

Link to comment
Share on other sites

Kyllä toi 1.8/1.6” kelpais hyvin mut This item is out of stock lukee kun menee shoppaileen. Joskus aikoinaan ollut Eibachin jousia käytössä ja olleet miellyttävän tuntoisia. Onneksi kesään vielä aikaa????

 

Joo ehtii hyvin tuumailla jousi hankintoja, ei oo ees joulu ihan vielä.

 

Touring tech puljuun vois raapustella sähköpostia ja kysellä että tuleeko milloin myyntiin, jos ei tuu myyntiin ollenkaan, niin onko ne huonoja jousia jos niitä ei enää tehdä.

 

Ootko nää nähny, pitäisi 2 tuumaa puottaa nää jouset,

https://www.hawksmotorsports.com/82-92-camaro-firebird-2-drop-front-drop-spring-kit-detroit-speed/

 

On kyllä melkoinen jousi/coil over savotta kun jousia kahtoo, mutta hyvä vaan, onpahan mistä valita mieluiset.  :)

Link to comment
Share on other sites

Minkä osanumeron sarja kyseessä?

 

Ainiin, mullakin taitaa olla 1.8" madaltavat, ei 1.5". (4gen)

Mun Ponussa oli Eibach Sportline 1.8" madaltavat kun ostin,liian matala ja vaihdoin Hotchkis 1",nytkin raapii hidasteisiin.
Link to comment
Share on other sites

Onko jollain tuoretta tietoa mitä kaikkea konttorilla/lain mukaan oikeasti vaaditaan tänä päivänä esim. 3genin alustan muutoskatsastukseen? Pari vuotta sitte muutoskatsastin vm. 2008 käyttiksen alustasarjan ja siihen vaadittiin jousien hyväksyntätodistusten lisäks pyöränkulmien säädöt ja kaikkien kulmien säädöt täytyi olla tehtaan arvoissa (oli vähä haastetta saada lappuihin vihreetä väriä kaikkiin sarakkeisiin, kun ei camber säätöä ollenkaan  :W ).

 

Silloin kysyin että kuinka -89 vuoden autoon muutoskatsastaminen menee ja väitti, että kaikki samat vaaditaan jonkun sääntömuutoksen jälkeen myös niinkin vanhaan. Olis tuola varastos eibachin sportlinet odottamas ja mietin vaan, että onkohan sama rumba edessä?

 

Jotku kertoo Eibachin Sportline jousien pudottavan autoa liikaa, mutta pysyyhän maavara kuitenki yli lain vaatiman 80mm?

Link to comment
Share on other sites

 

Jotku kertoo Eibachin Sportline jousien pudottavan autoa liikaa, mutta pysyyhän maavara kuitenki yli lain vaatiman 80mm?

 

Reilusti yli 80mm.

Vakio tyylisellä pakoputkella joskus harvoin raapi pahimmissa paikoissa.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Reilusti yli 80mm.

Vakio tyylisellä pakoputkella joskus harvoin raapi pahimmissa paikoissa.

 

Tai riippuu miten paljon putket roikkuu katalysaattorin kohdalta.

Vaatii kuitenkin matalan tunkin.

Voin ottaa tänään suuntaa antavan mitan maavarasta.

Itsellä oli matalin kohta subframe connectorit ennen tuplaputkia ja ilman niitä maavaraa pitäisi riittää.

Link to comment
Share on other sites

Tai riippuu miten paljon putket roikkuu katalysaattorin kohdalta.

Vaatii kuitenkin matalan tunkin.

Voin ottaa tänään suuntaa antavan mitan maavarasta.

Itsellä oli matalin kohta subframe connectorit ennen tuplaputkia ja ilman niitä maavaraa pitäisi riittää.

 

Eibach sportline etukaaresta napaan 35.7cm. ja takana 37cm.

Kuvassa kuskinpuolen kohtaan maavara 135mm.

Ei ole matalin kohta, mutta siitä voi hahmotella paljonko maavaraa jää omassa autossa.

IMG_20201213_164648.jpg.4d61d864cf9bfc4d87c4fe858d8749d4.jpg

Link to comment
Share on other sites

Eibach sportline etukaaresta napaan 35.7cm. ja takana 37cm.

Kuvassa kuskinpuolen kohtaan maavara 135mm.

Ei ole matalin kohta, mutta siitä voi hahmotella paljonko maavaraa jää omassa autossa.

 

Kiitos infosta ja kuvasta! Eli ei pitäis olla itelläkään ongelmia maavaran suhteen  m/

Link to comment
Share on other sites

Onko jollain tuoretta tietoa mitä kaikkea konttorilla/lain mukaan oikeasti vaaditaan tänä päivänä esim. 3genin alustan muutoskatsastukseen? Pari vuotta sitte muutoskatsastin vm. 2008 käyttiksen alustasarjan ja siihen vaadittiin jousien hyväksyntätodistusten lisäks pyöränkulmien säädöt ja kaikkien kulmien säädöt täytyi olla tehtaan arvoissa (oli vähä haastetta saada lappuihin vihreetä väriä kaikkiin sarakkeisiin, kun ei camber säätöä ollenkaan  :W ).

 

Silloin kysyin että kuinka -89 vuoden autoon muutoskatsastaminen menee ja väitti, että kaikki samat vaaditaan jonkun sääntömuutoksen jälkeen myös niinkin vanhaan. Olis tuola varastos eibachin sportlinet odottamas ja mietin vaan, että onkohan sama rumba edessä?

 

Jotku kertoo Eibachin Sportline jousien pudottavan autoa liikaa, mutta pysyyhän maavara kuitenki yli lain vaatiman 80mm?

 

Pari vuotta sitten muutoskatsastin H&R madallus jouset käyttis -96 mondeoon iskarirempan yhteydessä ja siloin tuli yllätyksenä, että trafi vaatii 3D mittaukset pyöränkulmista. Ei käynyt enää pelkät jousien TUV paperit ja rullamitalla kaaresta napaan mittaamalla. Ironista kyllä silti katsuri varmistus mittasi rullamitalla kaaresta napaan  ::)

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...