Jump to content

1977 Trans am


Puman
 Share

Recommended Posts

  • 2 months later...
4 tuntia sitten, Puman kirjoitti:

 

Mistä johtuu, että iPad- kuvat tuleekin tänne väärinpäin?

 

 

kyllä kaikki kuvasi ovat täällä oikeinpäin

 

 

oikeinpäin.jpg

Edited by Chevy
Link to comment
Share on other sites

Snowflaket alla. Nytkö tämä on sitten valmis? 
 

Vaikea uskoa, että tuossa Oldsin masiinassa on paperien mukaan vain 185 hevosta. Kun satasen vauhdissa painaa polkimen pohjaan, lähtee vetämään erittäin rivakkaan ja mittarin pohjat 160 kmh on nopsaan vastassa. Ja edespäinkin menohaluja olisi. Minkälaisia teho-ja vääntölukemia tuo vakioperä kestää?

 

kuvat tosiaan tulee tänne väärinpäin, jos iPhone tai Pad on kuvaustilanteessa väärinpäin. 
 

F36C0C10-5100-4845-95D3-01F69A74B8AD.jpeg

Edited by Puman
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

14 tuntia sitten, Puman kirjoitti:

Snowflaket alla. Nytkö tämä on sitten valmis? 
 

Vaikea uskoa, että tuossa Oldsin masiinassa on paperien mukaan vain 185 hevosta. Kun satasen vauhdissa painaa polkimen pohjaan, lähtee vetämään erittäin rivakkaan ja mittarin pohjat 160 kmh on nopsaan vastassa. Ja edespäinkin menohaluja olisi. Minkälaisia teho-ja vääntölukemia tuo vakioperä kestää?

 

kuvat tosiaan tulee tänne väärinpäin, jos iPhone tai Pad on kuvaustilanteessa väärinpäin. 
 

F36C0C10-5100-4845-95D3-01F69A74B8AD.jpeg

 

On hieno 😎 Yllättävän pirteähkö se Oldsin 403 on, meillä oli omassa 1977 Trans Amissa sillon kans tommonen pata peltisarjoilla ja imarilla piristettynä, tais vähä nokkaaki olla, niin ihan mukavasti veti vaikka varmasti lukuina tehot ei mitenkään ihmeelliset olleetkaan.

 

Se vakio 10-pulttinen perän voi ajatella kestävän suurimmoilleen 500hv/800Nm, ja tähän tulee sitte monenlaista mielipidettä mutta kyllä se tuota luokkaa on. Takarenkaathan ne toimii sulakkeena, sitten kun aletaan liimaradalla slikseillä leikkii ja mennään yli noihin lukemiin niin on syytä alkaa vaihtaa terävetareita jne.

Edited by BlackZ
Link to comment
Share on other sites

Vertailin tässä hieman Oldsin 403:sta GM:n LS1:een. Vääntö on lähes sama, mutta 403 antaa vääntöhuipun puolet pienemmillä kierroksilla. Olisko se syynä, miksi 403 tuntuu ajossa huomattavasti rivakammalta kuin paperilla näyttää?

 

ENGINE: - OLDSMOBILE 403

HORSEPOWER:  - 185 HP (138 kW) @3600 rpm

TORQUE:  - 320 LB-FT (430 N-m) @2200 rpm

 

Engine: - GM LS1

Horsepower 345 hp  at 5,600 rpm

Torque: 350 lb⋅ft (475 N⋅m) @ 4,400 rpm.

 

Silti, jos olisi yhtään fyrkkaa jäljellä, LS1 korvaisi 403:n koska vaan. Yli sata kiloa vähemmän painoa ja lähes puolet pienempi polttoaineen kulutus. 10 vuotta sitten omistin autovaihteisen  Corvette C5:n ja 550 km moottoritiereissu lukuisine rekkaohituksineen kulutti bensaa keskimäärin 7.5 L/100km. Mitattiin siis matkan päätteeksi piripintaan tankkaamalla. Uskomattoman taloudellinen moottori. Tämä Oldsin 403 hörppäsi  viime viikonloppuna 200 mailin matkalla aika tarkkaan 14.5 L/100 km sekalaisella ajolla. Perä on mallia aavikko. 


Tosin aika pitkään saisi LS1:llä ajella, etttä konversion hinta tulisi polttoainekustannuksina katettua.

Edited by Puman
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...