Jump to content

4th genin peräöljyt


Recommended Posts

Jos öljyissä ei ole liukastetta valmiina, niin vaikka desi kerrallaan lisäainetta, jos lukko pitää ääntää parkkipaikka pyörityksessä.

 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • TransNAM

    8

  • Marko

    7

  • RaiRai

    7

  • letkume

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jos öljyissä ei ole liukastetta valmiina, niin vaikka desi kerrallaan lisäainetta, jos lukko pitää ääntää parkkipaikka pyörityksessä.

 

Pikaisen guuglauksen perusteella ajattelin laittaa aluksi about 4 % öljyyn, vaikka aine ei olekaan sama kuin tuo Redline mutta kuitenkin saman GM:n specsin täyttävä.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/6000186/Red-Line-levylukollisen-peran-kitkamuunnin-118ml

 

Kitkanmuunnin-lisäaine lukollisiin tasauspyörästöihin. Pienentää lepokitkaa, tunnetaan myös nimillä "Limited Slip Additive" "LSD Additive" jne. Levylukko ja kartiolukko vaativat noin 4 % (1 purkki/3 litraa öljyä) tätä ainetta, jotta lukko toimii jouheasti eikä täristä ja paukuta tiukoissa käännöksissä. Red Line 75W90 ja 80W140 Gear Oil -hypoidiöljyissä on tämä aine jo valmiina (noin 5 %). Sen sijaan 75W90NS ja 75W140NS eivät sisällä tätä ollenkaan, ja sopivalla yhdistelmällä voidaan säätää lukon pitoa optimaaliseksi kulloiseenkin tarkoitukseen

• Tupla-annostusta (2 purkkia/3 litraa öljyä) voidaan käyttää uuden tasauspyörästön sisäänajoon, madaltamaan lämpötiloja (jopa 30 °C) jotta vältytään hammaspyörien pintakarkaisun päästymiseltä

• Normaalisti kannattaa käyttää vain sen verran kuin lukon jouhea toiminta vaatii (noin 4 %), koska yliannostus heikentää lukon pitoa

• Kannattaa käyttää myös lukottomissa perissä, koska pienempi kitka parantaa hyötysuhdetta ja madaltaa lämpötiloja

• Yhteensopiva synteettisten ja mineraaliöljyjen kanssa

• Täyttää useimpien autovalmistajien vaatimukset, kuten GM 1052358, Ford M2C118-A, M2C196-A, 19B546-MA, Chrysler 4318060

Link to post
Share on other sites

kannattaa lämmittää pöljy purkki tulee paljon paremmin ulos  m/

 

koko purkki 118ml tuli aikoinaan aina laitettua Red Linea

Link to post
Share on other sites

Mulla on sellainen öljyn imupumppu missä on adapteri suoraan 1l purkkiin. Ei montaa kertaa tartte pumpata kun on 1l purkki tyhjä *clap* Muistaakseni ostin motonetistä. Samalla pumpulla voi imaista tehostimen öljyt säiliöstä jne Ei tartte valutella eikä viritellä eikä odotella viikkoo m/

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...
  • 3 weeks later...

Paljonko tuonne pitäisi mennä öljyä?

 

Sitten, mulla on tämän tyylinen LPW:n koppa, siinä on vissiin täyttöreikä vakiota ylempänä.

 

Kopan täyttöaukosta meni jo pari pulloa ja vieläkin hieman vajaa.

 

R5203.jpg

Link to post
Share on other sites

LPW

 

"Add fluid to the manufacture’s recommended level. If your application has a factory fill plug on the side or front of the housing, it is the correct level to use.

 

Note: The fill plug on most LPW covers is located higher than the recommended level. Most LPW support covers increase fluid volume approximately one pint."

 

1 US pint = 0.473176473 l

 

https://www.lpwracing.com/Instruction/LPW_ULTIMATE_ULTRA_Installation.pdf

 

Red Line 75W90 GL5+ Peräöljy 946ml

 

1 US quart = 0.946352946 l

 

"It is roughly 2 quarts, maybe a little more or less. All data lists 3.5 pints (or 1.75 qts). 2 quarts is fine. The only thing you might notice with extra fluid is that it might leak more than before."

Link to post
Share on other sites

Joo ei kannata täyttää tuohon yläreikään asti.

Ylitäyttökin on pahasta.

Vertailuksi kuva 9-pulttisen kannesta.

Oheinen video on hyvä.

 

 

s-l400.jpg.e44c3720b5e917c8612074c7b426a99a.jpg

Link to post
Share on other sites

"Add fluid to the manufacture’s recommended level. If your application has a factory fill plug on the side or front of the housing, it is the correct level to use.

 

Note: The fill plug on most LPW covers is located higher than the recommended level. Most LPW support covers increase fluid volume approximately one pint."

 

1 US pint = 0.473176473 l

 

https://www.lpwracing.com/Instruction/LPW_ULTIMATE_ULTRA_Installation.pdf

 

Red Line 75W90 GL5+ Peräöljy 946ml

 

1 US quart = 0.946352946 l

 

"It is roughly 2 quarts, maybe a little more or less. All data lists 3.5 pints (or 1.75 qts). 2 quarts is fine. The only thing you might notice with extra fluid is that it might leak more than before."

 

lonkalta heitettynä olisin väittäny 1.7Litraa. jos siit akseliputken vierestä saat sen alkuperäsen täyttöropun auki ni helpohko tarkastaa kunhan akseli on suorassa. mut sen 1,7L täyttäny tosta samanlaisen peräkopan reijästä ja hyvin toiminu tähän asti ja ihan pullo asteikosta käsivaralta et kun suuruusluokka vaan on oikein ni riittää

Link to post
Share on other sites

Kunhan perässä on niin paljon öljyä että voitelee myös tasamaalla vetarien laakerit...

 

 

Pieni ylimääräinen ei haittaa muuten mutta herkistää vaan vuodoille. Toki täyteen asti ei kannata tunkea ???  Lisää kitkaa ja tulee jostain ulos.

Öljynvaihdon yhteydessä on hyvä tarkistaa myös ettei huohotin ole tukossa.

Link to post
Share on other sites

lonkalta heitettynä olisin väittäny 1.7Litraa. jos siit akseliputken vierestä saat sen alkuperäsen täyttöropun auki ni helpohko tarkastaa kunhan akseli on suorassa. mut sen 1,7L täyttäny tosta samanlaisen peräkopan reijästä ja hyvin toiminu tähän asti ja ihan pullo asteikosta käsivaralta et kun suuruusluokka vaan on oikein ni riittää

 

Ok,

 

eli annetaan olla 2l täyttö, jos nyt on vajaa 3dl liikaa.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

...

Öljynvaihdon yhteydessä on hyvä tarkistaa myös ettei huohotin ole tukossa.

 

Eilen vaihdoin viimeinkin peräölpät ja tsekkasin tämänkin. Näytti kyllä että juuri huohottimen juuresta tihkunut ölppää ulos.

Se lähti todella helposti vetämällä irti murikasta. Ei siinä kyllä mitään kiinnikejuttua näkynyt olevan, pelkkä "putki". Normaalia?

Putsasin, puhalsin ja imin; ilman virtaus sisään päin ok, perästä ulospäin hyvin nihkeetä. Normaalia, ei kai?

Millä nimellä tuo nippeli esim. RockAuton listoilla?

 

Laitoin huohottimen silikonitiivistemömmön kera takaisin paikalleen bikoos piti saada kasaan ja kilsoja lisää...

Link to post
Share on other sites

Rear end breather valve tai differential vent.

Jees. Katoin netistä niin ihan samanlainen tatti mullakin on. Ihmetyttää lähinnä tuo kiinnitys; melkein vahingossa lähtee irti kun sormilla vähän koplailee.

Saattaa olla joku jolla tattia ei ollenkaan ja paskat valuu reiästä persiiseen (siis just toisinpäin kuin terveellä ihmisellä).

Link to post
Share on other sites

Siinä on sitten jokaisella tätä ketjua lukevalla tarkistuksen ja putsauksen paikka.

Eiköhän tiivisteliima pidä sen paikoilkaan.

9-pulttisissa akseleissa huohotin on kierteellä.  m/

Link to post
Share on other sites

En tiiä puuttuuko mulla valmiiks jo jotain tai onko modattu mutta perässä on jarrujen ilmausruuvin näköinen natsa. Sen päähän pistin sopivan löysän kumitutin mikä pysyy mutta ilma kulkee välistä.

Eli vastaava kun ilmaruuveissa on suojatulppa mutta väljä.

Alunperin siinä ei ollut mitään suojaa ja reikä oli ruostunut umpeen.

Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...
31.7.2017 klo 15.58, Chevy kirjoitti:

no ainakin Torsen lukko

Ei taida olla Torsen perää kuin harvinaisissa erikoismalleissa, kuten 4 gen SS tai Firehawk. Liekö 5 gen malleissakaan kuin Z28 mallissa. 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...