Jump to content

Sakken Ihan vaan Z28


Sakari
 Share

Recommended Posts

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • F350

    8

  • Timo

    4

  • Fenix

    5

  • Sakari

    31

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mun piti kuva liittää edelliseen viestiin mut jäi pois. Alkujaan luulin, että tää on iroc, mutta ei ilmeisesti olekaan, niin siksi nousee aina epäilys jos joku epäilee auton alkuperää. Koitin googlata kuvassa näkyvää numeroa mut ei kyllä auennut.

Lohkovin.jpg.83b033c2fcf13a635ff64f79a42d04e2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ihan vaan uteliaisuudesta kyselen että millainen ilmanputsarisysteemi tuossa on kun RS-tyyppinen maski näyttäisi olevan?  Ja kyllähän tuo moottori ihan originaalilta näyttää, tiedä mistä sain päähäni että se olis vaihtunut.

 

En löytänyt puhelimesta kuvaa omasta autosta ennen purkaamista mutta vastaavanlainen ilmanotto kuin kuvassa

Ilmanotto1.jpeg.5b00e9c123a519ab1e31e7345b58ba56.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Mun piti kuva liittää edelliseen viestiin mut jäi pois. Alkujaan luulin, että tää on iroc, mutta ei ilmeisesti olekaan, niin siksi nousee aina epäilys jos joku epäilee auton alkuperää. Koitin googlata kuvassa näkyvää numeroa mut ei kyllä auennut.

 

CFA stamp ID:tä on näköjään käytetty sekä -82 että -85 vuonna. -82 vuonna oli Rochesterin kaasarilla

 

Code Year CID HP BBL Appl

CFA 1982 305 155 4 Roch E4ME carb.

CFA 1985 305 190 TPI LB9

 

Eli tuo kone näyttää olevan -85 vuoden 190hp 305cid TPI kone, LB9 ...

Link to comment
Share on other sites

CFA stamp ID:tä on näköjään käytetty sekä -82 että -85 vuonna. -82 vuonna oli Rochesterin kaasarilla

 

Code Year CID HP BBL Appl

CFA 1982 305 155 4 Roch E4ME carb.

CFA 1985 305 190 TPI LB9

 

Eli tuo kone näyttää olevan -85 vuoden 190hp 305cid TPI kone, LB9 ...

 

Nonni. ;D

Se oli sentään sitä mitä pitää. Googlasin kaikkia numeroita mutta en tajunnut tuota kirjainyhdistelmää selvittää. Kiitos paljon.

Link to comment
Share on other sites

Nonni. ;D

Se oli sentään sitä mitä pitää. Googlasin kaikkia numeroita mutta en tajunnut tuota kirjainyhdistelmää selvittää. Kiitos paljon.

 

 

Dekoodausinfoa : https://nastyz28.com/chevy-engine-code-stampings.php

 

V0208CFA =

 

V= Plant (Flint)

02 = Month (February)

08 = Day

CFA = Engine Suffix Code

 

http://casting.brianesser.com/engine-codes-2/small-block-chevrolet-engine-suffix-codes/

Klikkaa alhaalta "ALL" niin saat koko listan.

 

V0208CFA:n alapuolella oleva pienempi stanssaus on osa VIN- koodista, siitä pystyy näppärästi vilkaisemaan onko matching numbers- mosa vai ei kun vertaa sitä auton VINniin.

Link to comment
Share on other sites

Kiitokset taas avusta. On siellä konehuoneessa sitä mitä pitäisikin.

 

Samalla kun purkasin evapin pois eilen niin huomasin ohjausakselin olevan hieman heikon näköinen. Näyttäis, että ois vuotanut jotain?

Googlasin, että ovat meren toisella puolella vaihtaneet astran akseleita näihin. En tiedä onko toi välttämättä vaihtokunnossa ja kun seissyt jo niin kauan, etten edes muista oliko siinä paljon klappia. Nyt olis vaan tilaa vaihtaa kun pakosarjat puuttuu.

Ei kyllä mistään selvinnyt, minkä ikäisistä astroista näitä on lainattu. Onkohan kukaan täällä koittanut tehdä tuota swappia?

20200915_190322.thumb.jpg.2761e77203455bb289020eb5dbf33737.jpg

Link to comment
Share on other sites

CFA stamp ID:tä on näköjään käytetty sekä -82 että -85 vuonna. -82 vuonna oli Rochesterin kaasarilla

 

Code Year CID HP BBL Appl

CFA 1982 305 155 4 Roch E4ME carb.

CFA 1985 305 190 TPI LB9

 

Eli tuo kone näyttää olevan -85 vuoden 190hp 305cid TPI kone, LB9 ...

Minusta tuossa listassa on virhe. 1985 LB9 on 215 hp koska siinä on sama nokka kuin Corvetten L98 moottorissa. 1986 vaihtoivat nokan LB9 moottoriin, "peanut cam" jossa nostoa ja asteita vähennettiin, teho laski 25 hp, samalla vaihdettiin harvempi perävälitys 3.42-> 3.23. Liittyy tehtaan maksamiin veroihin Gas Guzzler Tax.

Link to comment
Share on other sites

Kiitokset taas avusta. On siellä konehuoneessa sitä mitä pitäisikin.

 

Samalla kun purkasin evapin pois eilen niin huomasin ohjausakselin olevan hieman heikon näköinen. Näyttäis, että ois vuotanut jotain?

Googlasin, että ovat meren toisella puolella vaihtaneet astran akseleita näihin. En tiedä onko toi välttämättä vaihtokunnossa ja kun seissyt jo niin kauan, etten edes muista oliko siinä paljon klappia. Nyt olis vaan tilaa vaihtaa kun pakosarjat puuttuu.

Ei kyllä mistään selvinnyt, minkä ikäisistä astroista näitä on lainattu. Onkohan kukaan täällä koittanut tehdä tuota swappia?

Mennyt tuon ristinivelen kumi rikki ja vaseliinit karannu. Astran akseleista en tiedä, mutta minä vaihdoin itselle Jeepin akselin, mikä on kahdella ristikolla, niin pääsee rättinivelestä eroon. Tulee tarkemman tuntuinen, kun pehmennyt rätti poistuu, toki poistuu samalla rätin tekemä vaimennuskin, eli ohjauksen tärinät tulee ratille saakka.
Link to comment
Share on other sites

Kiitokset taas avusta. On siellä konehuoneessa sitä mitä pitäisikin.

 

Samalla kun purkasin evapin pois eilen niin huomasin ohjausakselin olevan hieman heikon näköinen. Näyttäis, että ois vuotanut jotain?

Googlasin, että ovat meren toisella puolella vaihtaneet astran akseleita näihin. En tiedä onko toi välttämättä vaihtokunnossa ja kun seissyt jo niin kauan, etten edes muista oliko siinä paljon klappia. Nyt olis vaan tilaa vaihtaa kun pakosarjat puuttuu.

Ei kyllä mistään selvinnyt, minkä ikäisistä astroista näitä on lainattu. Onkohan kukaan täällä koittanut tehdä tuota swappia?

 

Tsekkaa tuolta: https://www.thirdgen.org/forums/engine-drivetrain-suspension-parts/715898-gm-astro-steering-shaft.html

 

Link to comment
Share on other sites

Itseasiassa tuon olen lukenutkin ja yhden hyvän tube videon katsonut joten jos tollasen akselin saisi käteen, niin asia olis aika selkeä, mutta kun missään ei kerrota mistä Astrasta ne on. Jossain viestissä taidettiin mainita, että olis tuoreempi mutta tarkoittaako se 2000-lukua ni en tiedä. Ymmärsin, että jeepin akseli olis suoraan bolt-on, mutta ei niitäkään joka romarilta löydy.

Link to comment
Share on other sites

Itseasiassa tuon olen lukenutkin ja yhden hyvän tube videon katsonut joten jos tollasen akselin saisi käteen, niin asia olis aika selkeä, mutta kun missään ei kerrota mistä Astrasta ne on. Jossain viestissä taidettiin mainita, että olis tuoreempi mutta tarkoittaako se 2000-lukua ni en tiedä. Ymmärsin, että jeepin akseli olis suoraan bolt-on, mutta ei niitäkään joka romarilta löydy.

 

Taitaa googlesta löytyä infoo että mistä mallista ne käy, en itsekkän pikaseen muista. Kannattaa mun mielestä valita sellainen shaft, mikä menee kolari tilanteessa kasaan,

ettei sitten tule ratista ja kehosta läpi kolari tilanteessa.

 

Tuosta jotain infoo löytyy, että mikä vuosi mallin shaft jne. https://www.thirdgen.org/forums/suspension-chassis/594075-97-astro-van-steering-2.html

 

Tälläistakin löytyy myös, astron ja jeepin shaftit voi kuulemma vähän kohista/ulista, kun ei oo rätti niveltä vai mikä lie vaimentamassa ääntä. Niitä orkkis mallin shaftejä on muuten uusia olemassa,

ja pelkkiä rätti niveliä myös, jos tuntuu että nykyisessä on klappia.

 

https://www.hawksmotorsports.com/82-92-camaro-firebird-steering-shaft-kit-detroit-speed/

 

https://www.hawksmotorsports.com/82-92-camaro-firebird-intermediate-steering-shaft-reproduction/

 

https://www.hawksmotorsports.com/82-92-camaro-firebird-steering-shaft-coupler-new/

 

Link to comment
Share on other sites

Jotenkin käsitin, että nää putket on kaikki teleskooppisia joten kai ne niissä varaa on mennä "lyttyyn" pahimmassa tapauksessa? Toivottavasti.

Voi jumankauta. On tää välillä niin koomista. Mä täällä kyselen Astran osista ja tajusin vasta, että olikin käynyt lukihäiriö  *clap*

Onneksi en ehtinyt metsästämään enempää opelin osia  ;D

Link to comment
Share on other sites

Noniin, nyt on löytynyt Astron kanki. Saas nähdä paljonko sitä saa työstää ennenkuin istuu.

Tossa olen etsinyt egr tulppaa ja tuntuu olevan vähän kiven alla. Tilasin joskus väärän mallisen ja nyt täytyy keksiä tähän jotain.

Sitten löysin työmaalta osan ja ajattelin, että otetaan ny talteen ja kokeillaan  : ;D

No vähän hiomista ja poraamista mut näyttäis menevän. On vielä alumiinia. Riittäiskö tohon tiivisteeksi pelkästään felpron rtv silikoni?

20200924_164007.thumb.jpg.586472d9f5a080fcd64dbd9056d54622.jpg

20200924_185522.thumb.jpg.8dd74ec749e8eee755ae38d3d7b25945.jpg

Link to comment
Share on other sites

Noniin, nyt on löytynyt Astron kanki. Saas nähdä paljonko sitä saa työstää ennenkuin istuu.

Tossa olen etsinyt egr tulppaa ja tuntuu olevan vähän kiven alla. Tilasin joskus väärän mallisen ja nyt täytyy keksiä tähän jotain.

Sitten löysin työmaalta osan ja ajattelin, että otetaan ny talteen ja kokeillaan  : ;D

No vähän hiomista ja poraamista mut näyttäis menevän. On vielä alumiinia. Riittäiskö tohon tiivisteeksi pelkästään felpron rtv silikoni?

 

Luulis ton block off plate laatan pelittävän kunhan vaan on tiivis.

 

Luulisin että jos joskus tarvii, niin veikkaan että e- bayt sun muut, sieltä luulis löytyvän block off laattoja missä tulee tiiviste mukaan.

Link to comment
Share on other sites

Mielestäni noissa ebayn yksittäisissä tuotteissa on niin suolaset toimitusmaksut, että siksi yritin etsiä vaihtoehtoa. Jos suomesta olisi saanut vaikka parilla kympillä tollasen ni mikä ettei mutta ebayssa 47e ni no thanks  ;) Tälläselle köyhälle kaikki on kallista  ::)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Create New...