Jump to content

BF Goodrichin renkaiden hintataso nyt halvempi kuin aikoihin


BlackZ

Recommended Posts

Tämmönen heads up vaan jollekin mikäli suunnittelee BFG rattaiden ostelua, vuodentakaiseen verrattuna näyttäs että noin 30% on ainakin BFG Radial T/A renkaiden hinta tullu ihan yleisesti alaspäin. Syytä en tiedä mutta itsekin tilasin just tutun kautta kun sain oikein hyvän diilin niin Chargeriin 235/60 ja 295/50 rattaat  m/

 

Viime vuonna halvin paikka esim BFG Radial T/A 255/60R15 renkaalle oli 1030€/kierros, nyt on sitten sama ratas peräti 760€/kierros  :o Toki nyt ovat mielestäni järkihintaisia. Tietääkö joku syyn miksi juuri nyt ovat tulleet reilusti halvemmiksi?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • BlackZ

    17

  • Fenix

    6

  • Z-mo

    5

  • F350

    5

Top Posters In This Topic

Tämmönen heads up vaan jollekin mikäli suunnittelee BFG rattaiden ostelua, vuodentakaiseen verrattuna näyttäs että noin 30% on ainakin BFG Radial T/A renkaiden hinta tullu ihan yleisesti alaspäin. Syytä en tiedä mutta itsekin tilasin just tutun kautta kun sain oikein hyvän diilin niin Chargeriin 235/60 ja 295/50 rattaat  m/

 

Viime vuonna halvin paikka esim BFG Radial T/A 255/60R15 renkaalle oli 1030€/kierros, nyt on sitten sama ratas peräti 760€/kierros  :o Toki nyt ovat mielestäni järkihintaisia. Tietääkö joku syyn miksi juuri nyt ovat tulleet reilusti halvemmiksi?

Onko 16" ja 245- leveenä?
Link to comment
Share on other sites

Johan säkin sait maistiaiset Pilot sporteista.

Ja maailma on täynnä niitäkin parempia kunnon sport-renkaita edullisesti.

Ei Bfg kuulu kuin off road tms. all terrain autoihin.

 

Niin sain, ja tulin järkiini ja nyt taas BFGtä  ;D Ja kunnollinen ja edullinen on aina 2 eri tuotetta  ;)

 

Se aika harva auto tälläki forumilla tarvii niitä kaikkein parraita sport renkaita, suurimmalle osalle kaikkein paras tuommoset sutivat saippuarenkaat  ;D ;D

Link to comment
Share on other sites

Ennen sai ja varmaan vieläkin.

Mulla oli aikoinaan Bfg 245/50/16 radial t/a.

 

Se aika harva auto tälläki forumilla tarvii niitä kaikkein parraita sport renkaita, suurimmalle osalle kaikkein paras tuommoset sutivat saippuarenkaat  ;D ;D

 

Joo, lannistihan se, kun vakiohko joka paikan sutija TPI:stä loppu se sutiminen renkaan vaihdon jälkeen, kuin puolet tehoista olisi viety.

Siis ilman jarrua.

Vesisateella olikin aika jännittävää ;D

Harva tarvii huippu kumia, mutta kun niitäkin saa  samaan rahaan ~700€ kierros.

Turha kai sinne on myöskään pitoa parantavia komponenttaja alustaan ostaa, jos Ling longit riittää renkaiksi.

Mutta en väännä tästä enempää :W

Link to comment
Share on other sites

Ennen sai ja varmaan vieläkin.

Mulla oli aikoinaan Bfg 245/50/16 radial t/a.

 

Joo, lannistihan se, kun vakiohko joka paikan sutija TPI:stä loppu se sutiminen renkaan vaihdon jälkeen, kuin puolet tehoista olisi viety.

Siis ilman jarrua.

Vesisateella olikin aika jännittävää ;D

Harva tarvii huippu kumia, mutta kun niitäkin saa  samaan rahaan ~700€ kierros.

Turha kai sinne on myöskään pitoa parantavia komponenttaja alustaan ostaa, jos Ling longit riittää renkaiksi.

 

ei saamari 700€ renkaisiin johan ne ylittää ajoneuvon arvon kyl 300€ kierros pitäs riittää, ilmaan ne haituu ajankans joskus kuitenki. täytyyki kattoo saako 50 sarjasta 245 tuolt halvlla kun toi 45 sarja on tänne maalle liian matala

Link to comment
Share on other sites

ei saamari 700€ renkaisiin johan ne ylittää ajoneuvon arvon kyl 300€ kierros pitäs riittää, ilmaan ne haituu ajankans joskus kuitenki. täytyyki kattoo saako 50 sarjasta 245 tuolt halvlla kun toi 45 sarja on tänne maalle liian matala

Samaa katselin itsekkin, yhdestäkään sarjasta en ole 700e maksanut en edes niton 555.sta :W Mutta jos muuten ei saa sutimaan niin tarttee ostaa BF muovirenkaat ;D

Link to comment
Share on other sites

Nyky BFGt ei oo mikkää Cooperit, ainakin uutena kuivalla asfaltilla oikeinkin hyvä pito. Toisekseen ne nyt on hienoimmat 15" kumit mitä näihin vanhuksiin saa, tuo toki makuasia.

 

Pahoittelen jos aiheutin mielipahaa kertomalla että näiden hinnat just nyt BFGksi alhaalla, lupaan jatkossa linkata vain edullisia LSx moottoreita ja strap-on dildoja kun ovat alennuksessa niin ei tuu nykyharrastajille mielipahaa  ;D ;D ;D

Link to comment
Share on other sites

Pahoittelen jos aiheutin mielipahaa kertomalla että näiden hinnat just nyt BFGksi alhaalla, lupaan jatkossa linkata vain edullisia LSx moottoreita ja strap-on dildoja kun ovat alennuksessa niin ei tuu nykyharrastajille mielipahaa  ;D ;D ;D

 

Älä suotta pahoittele, hyvä vaan jos ja kun saat uusittua renkaat edullisemmin. Jääpä sulla enempi rahaa hommata LSx. Sträppäreistä ei välttämättä moni täällä innostu, mutta ei tuomita kuitenkaan. Onhan meitä joka lähtöön, jotkut harrastaa myös mopareita ja fordejakin kuulemma.

Link to comment
Share on other sites

Omaan makuun bfg.t on kyl jees just johonki muutenki kasari hottentotti muskeliin. Kalliita vaan ovat. Ja märällä ihan älyttömän liukkaat, oikeesti kaikki kiinan renkaat pitää märällä paremmin

Link to comment
Share on other sites

Sträppäreistä ei välttämättä moni täällä innostu, mutta ei tuomita kuitenkaan.

 

Aijaa, mää jotenki yhistin luonnollisesti tuon siihen LSx harrastukseen, kummassaki laitettaa halpa vehjes semmoseen mihin se ei kuulu kovan menon toivossa ja teeskennellään että hyvältä tuntuu  ;D

Link to comment
Share on other sites

Omaan makuun bfg.t on kyl jees just johonki muutenki kasari hottentotti muskeliin. Kalliita vaan ovat. Ja märällä ihan älyttömän liukkaat, oikeesti kaikki kiinan renkaat pitää märällä paremmin

 

Joo kalliita on, nyt vähä edukkaammalta näyttäsivät joskin edelleenkin arvokkaat ovat. Ja märkäpito on tosiaan heikko uutenakin. Mutta en tiedä toista rengasta joka näissä näyttäs niin hyvältä ja kuivalla yllätyin kyllä kuin hyvä pito noissa nykyään on. Saas nähä kauanko tuo pito on hyvä.

Link to comment
Share on other sites

Renkaiden kohdalla olkoot ulkonäkö sivuseikka.

Vähän sama kun niillä ajais sateella kuin nastattomilla nastarenkailla talvella.

Ne valkotekstit ei ole sen arvoiset Cooper/Bfg.

 

Mutta olenkin kriittinen.

Mulla on käyttiksessä 3xA luokituksen Pirelli renkaat, joille itse antaisin arvosanan 7 ja vain kulutuskestävyydestä ja märkäpidosta.

Muuten keskinkertaiset ja kaukana sporttisuudesta.

 

Mistä ja mitkä ovat olleet nuo hyvät alle 700€ renkaat?

Itse tilasin Saksasta medium Ns-2r 255/265-45-18 730€. Siinä on hinta/laatu mielestäni kohdalkaan.

Käyttikseen ottaisin nyky tiedoin Hankookin Evot.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Aijaa, mää jotenki yhistin luonnollisesti tuon siihen LSx harrastukseen, kummassaki laitettaa halpa vehjes semmoseen mihin se ei kuulu kovan menon toivossa ja teeskennellään että hyvältä tuntuu  ;D

 

No nyt ymmärrän sun vastahakoisuuden LS:n ylivertaisuuden edessä, jos tuollaisia kuvittelet. Sä oot tainnu selata nettiä erikoisilla hakusanoilla. Mä voin laittaa sulle linkkejä tulemaan oikeisiin LS -sivustoihin, niin raukkaparka et joudu traumatisoimaan itseäs väärillä sivuilla. Tosin ymmärrän kyllä jos oot jossain moparisti sivuilla ollut, että niistä on suorat mainokset hc-sträppäri-action saiteille. Käyttäjät kun ovat samoja...  :P

 

Sekin ero malmikasoissa ja LS:ssä, että LS:n kanssa ei tarvi kuvitella tai teeskennellä kovaa menoa. Jos vakio LS1 3genissä menee vartilla 175km/h loppuja, niin jos vaikka verrataan siihen parhaimpaan mahdolliseen moottoriin, eli TPI:hin, niin kyllähän ne pääsee täysin viilattunakin varmaan noin 10km/h päähän?  m/

Link to comment
Share on other sites

Jos vakio LS1 3genissä menee 175km/h loppuja, niin jos vaikka verrataan siihen parhaimpaan mahdolliseen moottoriin, eli TPI:hin, niin kyllähän ne pääsee täysin viilattunakin varmaan noin 10km/h päähän?  m/

 

Mun TPi meni 243km/h loppuja ja ois menny enempiki vaan löysäsin ku oli niin mutkanen tie ;D ;D Hyvin on siis jos LS:lläki noinki kovia loppuja pääsee  ;D Ehottomasti asetan LSn tällä tiedolla Iron Duken yläpuolelle  ;D m/

Link to comment
Share on other sites

Mun TPi meni 243km/h loppuja ja ois menny enempiki vaan löysäsin ku oli niin mutkanen tie ;D ;D Hyvin on siis jos LS:lläki noinki kovia loppuja pääsee  ;D Ehottomasti asetan LSn tällä tiedolla Iron Duken yläpuolelle  ;D m/

 

Kävin lisäämässä yhden sanan mikä jäi puuttumaan, niin ei jää itsestäänselvyys huomaamatta.  ;D

Eli sun ranking menee kutakuinkin näin:

1. LS

2. Iron Duke

3. TPI (olis muuten nr. 1, mutta tulee liikaa vääntöä, ei edes BFG:t saa pitoja ku vasta 4.vaihteella)

4. Pontiacin 400, ns. ”Lasilohko”

5. Moparin monimonikymppi ”paljon melua tyhjästä”

 

;D

Link to comment
Share on other sites

Kävin lisäämässä yhden sanan mikä jäi puuttumaan, niin ei jää itsestäänselvyys huomaamatta.  ;D

Eli sun ranking menee kutakuinkin näin:

1. LS

2. Iron Duke

3. TPI (olis muuten nr. 1, mutta tulee liikaa vääntöä, ei edes BFG:t saa pitoja ku vasta 4.vaihteella)

4. Pontiacin 400, ns. ”Lasilohko”

5. Moparin monimonikymppi ”paljon melua tyhjästä”

 

;D

 

Voi että, mää oon potenu huonoa omatuntoa jo vuodesta 2010 asti ku myin aikanaan mun IrocZetan Chargerin vuoksi. Samalla mää hylkäsin sut olemaan ihan yksin synkkine ajatuksinesi. Hylkäsin veljen, jonka kanssa ennen "mustikalla" ja "puolukalla" ajeltiin TPi voimin auringonlaskuun. Itse siirryin nauttimaan Moparin isolohkon tehoista ja äänistä, ja sinä henkisesti heikompi rakas veli yksin synkässä metsässä vaeltaessasi hait jotakin mistä saisit rakkautta ja lohtua. Ja kuten heikoille käy, myit sielusi sitten muovisen moottorin edessä. Olen tosi pahoillani etten ollut silloin sinun tukenasi kun olisit eniten minua tarvinut, olisin auttanut pysymään sinua oikealla polulla ja sortumatta vääryyteen, tekemään oikeita valintoja  :'(  Että se missä jamassa sinä olet nyt, niin älä syytä itseäsi, myös minä olen yhtä syyllinen tähä tragediaan ja tähän sinun henkiseen pahoinvointiisi. Mutta syvällä sisimmässäni minä tiedän, että vielä tulee se päivä, kun yhdessä taas ajamme kuuskytäluvun isolohkoilla auringonlaskuun  8) Mutta sitä ennen meillä on selvästikin vielä paljon vaikeita hetkiä edessä, mutta kyllä me kun olemme taas toisemme löytäneet niin yhdessä selviämme tästä  ;D Askel kerrallaan kohti valoa my brother  ;D

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...