Jump to content

Hyvät tulpan johdot TPI moottoriin?


smokeybandit

Recommended Posts

Tere, aattelin tänne raapustella ja kysäistä minkälaisii tulpan johtoi täällä on porukka käyttänyt tpi pannuissa?

 

Ois tarkoitus löytää sellaiset tulpan johdot missä ois molemmissa päissä 90 asteen hatut, kun mulla on muutamissa orkkis tyylin johdoissa suorat hatut, ja tietenkin ne ottaa peltisarjan putkeen kiinni.

 

Niin, ja onko niillä tulpan johtojen pituudella mitään kummempaa väliä, että onko orkkis johdon mittainen vai ei, kun mulla on pari vanhaa sarjaa orkkis tyylin johtoja,

aattelin niistä muutaman korvata kolmen suora hattusten sijaan, kolmella 90 asteen hatuilla olevilla, mutta ne taitaa olla vähän pitempiä, mietin vaan kaiken maailman ohmeja sun muita

että pitääkö joka johdon olla just sen mittainen kuin mitä alkuperäisetkin on, ja sitten oon miettiny että oisko se hyvä olla 7 tai 8 milliset johdot, vai vielä paksummat, mitä nyt on netistä

tullut luettua niin ei pitäis kuulemma suurta merkitystä olla, johtojen paksuudella?

 

Oon ajatellut että kai tollaiseen SBC pannuun käy johdot vaikka chevy vanista, parhaimpana ajatuksena oon ajatellut corveten 85-92 tpi pannun johtoja MSD:n valmistajalta,

kun eikös niissä ole 90 asteen hatut tulpan johdois, ja kun corveteis on tpi pannu, niin pitäisi käydä hyvin myös viiden litran tpi ponuun?

 

Jos jollain ois vinkkii mitkä ois hyvät/parhaimmat johdot pelti sarjalliseen -87 tpi ponuun, niin ois jees.

Yhtenä ideana oon tuumaillut jos itse pätkisi johdot ja niihin liittäisi 90 asteen hatut, mutta ois kiva jos löytyy niin sanotusti heittämälla paikalleen sopivaa johto sarjaa,

niin ei ainaskaan toistaseks tarttis tulppien johtoo metri tavarana hankkimaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Tilasin RockAutosta nämä:

https://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=5952219&cc=1250659

8,5 mm ja 90 asteen päät. Kone pelaa todella hyvin näillä, voin suositella. Hintaa toki tulee 75-80€ tulleineen ja tuohon ei kuulu puolan ja virranjakajan välinen johto.

Vinkkinä että 1980 Firebirdin johdot on 90 asteisilla päillä, niin sillä voi hakea eri vaihtoehtoja. 

Muokattu: , käyttäjä: F350
Link to comment
Share on other sites

8 tuntia sitten, F350 kirjoitti:

Tilasin RockAutosta nämä:

https://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=5952219&cc=1250659

8,5 mm ja 90 asteen päät. Kone pelaa todella hyvin näillä, voin suositella. Hintaa toki tulee 75-80€ tulleineen ja tuohon ei kuulu puolan ja virranjakajan välinen johto.

Vinkkinä että 1980 Firebirdin johdot on 90 asteisilla päillä, niin sillä voi hakea eri vaihtoehtoja. 

 

No ei oo ainakaan hinnalla pilattu, edullisen tuntuiset. Nykyyän on MSD johdot, seuraavan kerran jos johki jotain vaihdan niin saa luvan olla noi sun mainitsemat johdot, en oo MSD fani kun kaks kertaa on MSD puola hyytynyt, orkkis puolakin toimis vielä, kirja hyllyssä nykyään varalla, yli 30 vuotta vanha delcon puola, luulisin.

Link to comment
Share on other sites

6 tuntia sitten, F350 kirjoitti:

Hitto, jotta Summitilla on lähetyskulut noussu, kävin katsomassa tuota puola-virranjaja johtoa sieltä, niin sen hinta oli 12$ ja halvimmat lähetyskulut 60$ 😵

Parempi laittaa tulemaan osia konttirahtina tai ostaa kotimaasta.

Link to comment
Share on other sites

5 tuntia sitten, Mika kirjoitti:

Parempi laittaa tulemaan osia konttirahtina tai ostaa kotimaasta.

Kuluneen talven aikana mulle on tullut 12 kpl paketteja Usasta lentorahtina. Jos olisin tilannut nuo konttirahtina, kaikki hommat olisi kesken ja ajot jäisi ajamatta. Ihan sama juttu kun puhutaan kotimaasta. Ei näitä osia ole kotimaassa ja tilaustavara tulee hitaammin kuin itse tilaamalla suoraan Usasta. Toki puoli tusinaa pakettia on tullut Helsingistäkin, mutta milloin päästään 100 prosenttiin kotimaan kaupassa, en jaksa uskoa siihen. Suomi vaan on niin pieni markkina- alue Usaan verrattuna.

Link to comment
Share on other sites

1 tunti sitten, Timo kirjoitti:

Kuluneen talven aikana mulle on tullut 12 kpl paketteja Usasta lentorahtina. Jos olisin tilannut nuo konttirahtina, kaikki hommat olisi kesken ja ajot jäisi ajamatta. Ihan sama juttu kun puhutaan kotimaasta. Ei näitä osia ole kotimaassa ja tilaustavara tulee hitaammin kuin itse tilaamalla suoraan Usasta. Toki puoli tusinaa pakettia on tullut Helsingistäkin, mutta milloin päästään 100 prosenttiin kotimaan kaupassa, en jaksa uskoa siihen. Suomi vaan on niin pieni markkina- alue Usaan verrattuna.

Jos rahti alkaa maksamaan useampia satasia osille, niin itse maltan odottaa hitaampaa kyytiä ☺️

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...