JoukoY Posted November 25, 2019 Share Posted November 25, 2019 Onko kukaan vielä testannut? https://github.com/LegacyNsfw/PcmHacks/wiki/PCM-Hammer http://www.ls-droid.com/ Adapteri toki tarvitaan, esim: http://www.omega.fi/tilaukset.htm => Obdlink SX, LX tai MX (plus) Link to post Share on other sites
TransNAM Posted November 25, 2019 Share Posted November 25, 2019 Jos käsitin oikein niin nuo on vaan datan siirtoon tarkoitettuja? Eli muokkaukseen tarvii silti oman softan...? Toki positiivista jos saisi jotenkin kierrettyä lisenssintarpeen varsinkin satunnaiseen käyttöön. Link to post Share on other sites
JoukoY Posted November 25, 2019 Author Share Posted November 25, 2019 Jos käsitin oikein niin nuo on vaan datan siirtoon tarkoitettuja? Eli muokkaukseen tarvii silti oman softan...? Toki positiivista jos saisi jotenkin kierrettyä lisenssintarpeen varsinkin satunnaiseen käyttöön. Totta, muokkas tehdään TunerPro -ohjelmalla. Link to post Share on other sites
JoukoY Posted January 5, 2020 Author Share Posted January 5, 2020 Molemmat ohjelmat näyttää toimivan. Pienenä haasteena on XDF-tiedostojen puute, täytyy flashata sellainen OS mihin löytyy maski. Esim. tuohon -03 vuosimallin OS 12579405 ei löytynyt maskia joten piti flashata -04 vm OS 12587603 Mut eipä se haittaa, uudempi OS voi olla jopa parempi. Link to post Share on other sites
JoukoY Posted February 1, 2020 Author Share Posted February 1, 2020 Tein aikani kuluksi tämmöisen softan: https://github.com/joukoy/PCMBinBuilder Sillä pystyy muokkaamaan LS PCM:n .bin -tiedostoja, esim: - VIN-koodin vaihto - Segmentin vaihto (esim. LQ9 säädöt LM7 tilalle tai 4L80E säädöt 4L60E tilalle) - Mikä tahansa asetuksen muutos, kunhan joku tekee tarvittavan .pcmpatch -tiedoston vertaamalla alkuperäistä ja muokattua tiedostoa tuolla ohjelmalla. Esim: VATS pois, takalambdat pois... Lisäsin pari esimerkkipätsiä (VATS, rear O2) 12212156 ja 12587603 OS:lle Ei välttämättä toimi vielä oikein, testaaminen vielä ihan alkutekijöissään. Testaaminen omalla vastuulla, palautetta otetaan vastaan. Link to post Share on other sites
vwg4 Posted March 9, 2020 Share Posted March 9, 2020 Mikä ObdLink versio käytössä? Eli mikä varmuudella toimii... Link to post Share on other sites
JoukoY Posted March 9, 2020 Author Share Posted March 9, 2020 Mikä ObdLink versio käytössä? Eli mikä varmuudella toimii... LX Toimii lsdroidin kanssa kännykällä ja PCMHammer/PCMLogger kanssa tietokoneella. Bluetooth. https://github.com/LegacyNsfw/PcmHacks/wiki/SupportedDevices Link to post Share on other sites
vwg4 Posted March 9, 2020 Share Posted March 9, 2020 Tän threadin eka viestin perusteel voi ostaa vaikka mx+ Kiitokset vahvistuksesta -> tilaukseen LX Toimii lsdroidin kanssa kännykällä ja PCMHammer/PCMLogger kanssa tietokoneella. Bluetooth. https://github.com/LegacyNsfw/PcmHacks/wiki/SupportedDevices Link to post Share on other sites
vwg4 Posted September 21, 2020 Share Posted September 21, 2020 Tein aikani kuluksi tämmöisen softan: https://github.com/joukoy/PCMBinBuilder Lisäsin pari esimerkkipätsiä (VATS, rear O2) 12212156 ja 12587603 OS:lle LX saapui kun puolivuotta odotteli. Sain sillä softat luettua. Oli 2004 4.8 4L60e 12587603 Tätä UniveralPatcheria käytin muokkaamaan 4l60e -> manual. Otin TransCal ja TransDiag segmentit corveten binistä. Tulin täältä kyselee josko sattus löytyy patcheja valmiina, lähinnä nyt rear o2 poistoon. DTCt helppo disabloida myös TunerPro RT:llä, mutta HPTunerssilla ilmeisesti voi poistaa takalambdat 'perusteellisemmin'. Näemmä löytyy esimerkki patcheja, pitääpä testata. Tuolta PcmBinBuilder exe:n mukana tulee patchit, mut UniversalPatcher mukana ei. Toimiiko noi ristiin? Link to post Share on other sites
TransNAM Posted September 22, 2020 Share Posted September 22, 2020 Poistin omasta takalambdat vain vikakoodeista (HPT) kun ei ne tietääkseni mitään muuta tee, tarkkailee katin toimintaa ja antaa koodin jos katissa vikaa. Voiko niitä sen perusteellisemmin poistaa? Lisäksi kaikissa LS-koneissa on takalambdat ellei sitten löydy jotain offroad-/marine-softaa. Link to post Share on other sites
JoukoY Posted September 22, 2020 Author Share Posted September 22, 2020 LX saapui kun puolivuotta odotteli. Sain sillä softat luettua. Oli 2004 4.8 4L60e 12587603 Tätä UniveralPatcheria käytin muokkaamaan 4l60e -> manual. Otin TransCal ja TransDiag segmentit corveten binistä. Tulin täältä kyselee josko sattus löytyy patcheja valmiina, lähinnä nyt rear o2 poistoon. DTCt helppo disabloida myös TunerPro RT:llä, mutta HPTunerssilla ilmeisesti voi poistaa takalambdat 'perusteellisemmin'. Näemmä löytyy esimerkki patcheja, pitääpä testata. Tuolta PcmBinBuilder exe:n mukana tulee patchit, mut UniversalPatcher mukana ei. Toimiiko noi ristiin? Tunerpro:lla onnistuu. Esim täällä viimeinen vastaus: https://www.ls1gto.com/threads/disabling-the-rear-o2-sensors-with-hptuners.416294/ Link to post Share on other sites
vwg4 Posted September 22, 2020 Share Posted September 22, 2020 Tunerpro:lla onnistuu. Esim täällä viimeinen vastaus: https://www.ls1gto.com/threads/disabling-the-rear-o2-sensors-with-hptuners.416294/ Tuota linkin koontia oon käyttäny ohjeistuksena. Löysin nyt tuon 'Cat Over Temp Protection' täpän. Näitä en vielä TunerPro:Sta ole löytänyt: Catalyst Test - Set to Disabled Post O2, Post O2 Test - Set to Disabled Näitä siis tarkoitin 'hptuners:lla enemmän'. Sinänsä tuo Cat Over Temp Protection lienee tärkein (baby steps eteenpäin -> Talliin) Link to post Share on other sites
JoukoY Posted September 22, 2020 Author Share Posted September 22, 2020 Minäkin poistin vain vikakoodit käytöstä. Osa turhista vikakoodeista (EVAP yms) jäi alkuun aktiiviseksi ja sytytti SES-valon, katsoin torque-ohjelmalla mikä koodi tulee ja tunerprolla disabloin. Link to post Share on other sites
TransNAM Posted September 22, 2020 Share Posted September 22, 2020 Näitä en vielä TunerPro:Sta ole löytänyt: Catalyst Test - Set to Disabled Post O2, Post O2 Test - Set to Disabled Näitä siis tarkoitin 'hptuners:lla enemmän'. Sinänsä tuo Cat Over Temp Protection lienee tärkein Ei ole moisia Tunersissa ainakaan P01-12216125 OS-ssa (02 Tahoe). Ei ole koko "general"-välilehteä "engine diag"-osastolla. Eikä ole muistaakseni myöskään 98 LS1 vakioboxissa. Link to post Share on other sites
vwg4 Posted September 22, 2020 Share Posted September 22, 2020 jep. selvä homma. Otetaan iteratiivinen lähestyminen käyttöön. -laatikko 4l60e -> manual/other auto (TH350c) -VATS -EVAP -takalambdojen vikakoodit disable -cattien vikakoodit disable -cat temp protection disable (EGR ei 2004 ole) Tän jälkeen katellaan mitä vikakoodeja pukkaa. Link to post Share on other sites
TransNAM Posted September 22, 2020 Share Posted September 22, 2020 Ilmapumppu (AIR) puuttui listalta jos sellainen on tai on ollut... Link to post Share on other sites
mopo-ukko Posted September 24, 2020 Share Posted September 24, 2020 Poistin omasta takalambdat vain vikakoodeista (HPT) kun ei ne tietääkseni mitään muuta tee, tarkkailee katin toimintaa ja antaa koodin jos katissa vikaa. Voiko niitä sen perusteellisemmin poistaa? Lisäksi kaikissa LS-koneissa on takalambdat ellei sitten löydy jotain offroad-/marine-softaa. Vähän huutelen sivusta ohi varsinaisen aiheen.Onko noilla taka lambdoilla sama virka viimeisissä LT1:ssä?Katoin reaali ajassa toimintaa ja etummaiset seilaa normaalisti 100-800mv,takimmaisista toinen heiluu 100:sen kahta puolen ja toinen 800:n nurkilla koko ajan.Päätelmä että rikki ovat ja vaihtoon,uusilla sama juttu.Mitään vikakoodeja ei anna. Link to post Share on other sites
Chevy Posted September 24, 2020 Share Posted September 24, 2020 takimmaisista toinen heiluu 100:sen kahta puolen ja toinen 800:n nurkilla koko ajan 600-800mV kertoo että katalysaattori toimii ja polttaa kaiken jäännöshapen. Link to post Share on other sites
TransNAM Posted September 24, 2020 Share Posted September 24, 2020 600-800mV kertoo että katalysaattori toimii ja polttaa kaiken jäännöshapen. ...ja muuta virkaa niillä ei ole missään bensa-autossa. Link to post Share on other sites
mopo-ukko Posted September 25, 2020 Share Posted September 25, 2020 Mites toi toinen puoli,kun se heiluu 100 mv kahta puolen? Link to post Share on other sites
TransNAM Posted September 25, 2020 Share Posted September 25, 2020 Mites toi toinen puoli,kun se heiluu 100 mv kahta puolen? Olettaen että etummaiset näyttää ok (500mV molemmin puolin) on joko katti tai anturi rikki tai vuoto putkessa. Veikkaan anturia... Tuosta pitäisi jo palaa vikavalokin tai ainakin olla muistissa vikakoodi aiheesta. Lambdat on kuluva osa mitkä pitäisi vaihtaa säännöllisesti. Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now