Jump to content

Katon repeäminen + WS6?


Kake

Recommended Posts

ELi kuulin tämmöistä juttua että jos autoa virittää niin kattohan siinä kärsii joten tarvitsee pohjaan tehdä tukihitsaus...

 

MUTTA Jos autossa on tehtaalta se parempi alusta eli WS6 niin silloin katto ei kärsi vaikka vähän viilaiskin, eli WS6 malleissa ei tarvitse pohjaan hitsata tukea, totta vai tarua?

Link to comment
Share on other sites

Käsittääkseni repeily on 3genien (4gen?) ongelma. Vetelä kori ja painava auto, repeää se vakiopalikoillakin, myös WS6. Mahtaako olla niin että jäykkä jousitus vain auttaa asiaa...IMHO ensin virittää rungot yhteen ja sitten jatkaa muualta.

Link to comment
Share on other sites

Kyllä joissakin kolmosissa on repeämiä katon reunoissa, mutta ongelma on melko harvinainen ja todella paljon liioteltu. Subframe connectorit(SFC) auttavat asiaan, koska yhdistävät etu- ja taka-apurungot ja vähentävät täten korin kiertymistä.

Link to comment
Share on other sites

kävin katsomassa aika monta pontiacia kun olin ostamassa käyttöautoa,kaikissa oli repeytymä joko yhdellä puolella tai kummallakin,tämä minkä ostin oli ehjä tässä on ws6 alusta,Tosin autolla ei ollut ajettu kuin reilu 60 tuhatta mailia.

Link to comment
Share on other sites

WS6 ei oo mitään tekoa repeämien kanssa, melkein joku vois väittää että jäykempi alusta laittaa näitten löysät korit entistä kovemmalle rasitukselle. Ne tukiraudat pohjaan taitaa olla paras juttu, mitä näihin autoihin voi vaan tehdä... oli sitten viritetty tai vakio.

Link to comment
Share on other sites

Käsittääkseni repeily on 3genien (4gen?) ongelma. Vetelä kori ja painava auto, repeää se vakiopalikoillakin, myös WS6. Mahtaako olla niin että jäykkä jousitus vain auttaa asiaa...IMHO ensin virittää rungot yhteen ja sitten jatkaa muualta.

4gen ei välttämättä" kattorepeä"ku on jollain silikonilla kiinni siis "kovakatto"ei t-toppi ::)
Link to comment
Share on other sites

WS6 alustasetti ei vaikuta repeilyyn vaan kyseessä on lähes jokaisen 3g fbodyn sairaus johon vaikuttaa eniten ajotyyli. En ole itse nähnyt tähän päivään mennessä yhtään repeämätöntä kovakattoista fbodya joten onko silloin kyseessä todella harvinainen asia?

 

Kaikkihan sen tietää, että kovakattoinen repeää b-palkin kohdalta ennemmin tai myöhemmin ja lääke linnun influenssaan on hyvä subframet, turvakaaret tai molemmat :). Korirakenne kun on kantava ja löysä niin metallin eläessä se alkaa repeilemään tässä tapauksessa tietystä kohdasta. Revittely ja mutka-ajo edesauttaa repeämistä.

Link to comment
Share on other sites

targakattoisissa huomaa korin elämisen kun ajonaikana laittaa sormet targan ja etupilarin väliin. elää yllättävän paljon vaikka ajaa tasaisella tiellä. ei ihme että kovakattoinen repeää sillä korirakenne on heikko. targaan on lisätty olematon palkki helmoihin pistehitseillä kiinni jonka tehtävänä on ilmeisesti jäykistää. korirakenne on tehty mahdollisimman kevyeksi joten "turhia" vahvistuksia on jätetty pois. ei olisi ollut vaikea yhdistää apurungot toisiinsa jo tehtaalla. elämisen huomaa myös että tuulilasi on usein irronnut alalaidasta liimauksistaan. targan heikkous on että kori taipuu. huomaa että ovet ottavat kiinni takalaidasta koriin. korjautuu kyllä kun tekee säädettävät reiät saranoihin että voi säätää ovea ylöspäin. kait ajanmyötä painuu niin paljon että auton keskikohta vastaa tiehen :)

Link to comment
Share on other sites

mulla on molemmilla puolilla n. 0,5-1,5cm repeemä, kaverilla oli samanlaiset vaikka 7 vuotta nuorempi, sekun maalautti autonsa ni maalari hitsaili ne repeemät varovasti migillä, samalla nopeesti jäähdyttäen sitä saumaa... meillä on suunnitelmissa tehdä kesäksi ne tukiraudat konehuoneeseen, iskarin kannasta toiseen, vissiin vähän jäykistää...

Link to comment
Share on other sites

Ilman muuta kunnon SFC:t niin loppuu tuo fleksaaminen. Mulla on n. tuumainen kotelopalkki hitsattuna koko matkalta sen sivusauman sisäpuolelle. Auton koko toisen puolen voi tunkata tuosta palkista ylös yhdellä tunkilla ja ovikin aukeaa nätisti tunkilla ollessa. Ero esim. targa kattoiseen WS6 alustaiseen laitteeseen ilman SFC:tä on ihan käsittämättömän suuri.

Link to comment
Share on other sites

Mulle yks automaalari sanoi,etä katossa on sauma joka on liitetty messingillä juottaen ja pelli on karkaistunu ja repeää sen takia,tiedä jutun toden peräisyyttä,jos joku hionut pellille valaiskoon.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

WS6 vakaajien vaihdon jälkeen ainakin targakori kiertyy vielä enemmän. pitkän kuopan (painunut liittymärumpu) vinottain yli ajaessa on targapalat kovilla, ihme että ne kestää ja kynnyksen kulmasta oven takapäässä katoaa mystisesti maalit 2cm matkalta vaikkei ovi ota kiinni (uudet saranatapit). Talven aikana palkkia pohjaan... Loppuu se notkuminen ;)

Link to comment
Share on other sites

Kun en tarkkaan tiedä mistä kohti nuo katot tuppaa yleensä repeilemää, niin kysyn että onko targamallissa jotain vastaavaa vaaraa että kori repeilee jostain kohdin. Vain umpikoristen ongelma?

Huomaahan sen että tuo kori elää aika melkosesti.

 

Pelottaa lukea tälläsiä juttuja, ku vasta viikko sitten ostin WS6 alustaisen Targa Camaron. ???

Link to comment
Share on other sites

Kovakattoisissa lähtee repeämä siitä samasta kohtaa ikkunan päältä missä targakattoisessa alkaa targapalan takareuna. Eli targa ei siinä suhteessa repeä mutta fleksaa helkutinpaljon enemmän. Joskus koeajoin WS6 targaa ja se oli oman auton jälkeen suorastaan pelottavan löysä koriltaan.

Link to comment
Share on other sites

Kun en tarkkaan tiedä mistä kohti nuo katot tuppaa yleensä repeilemää, niin kysyn että onko targamallissa jotain vastaavaa vaaraa että kori repeilee jostain kohdin. Vain umpikoristen ongelma?

Huomaahan sen että tuo kori elää aika melkosesti.

 

Pelottaa lukea tälläsiä juttuja, ku vasta viikko sitten ostin WS6 alustaisen Targa Camaron. ???

Ei näitä juttuja kannata pelätä, ei tuu muuten mitää mistää, jos koko ajan vellit pöksyissä lueskelee...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Olen ollut siinä uskossa että 5,7tpi:tä ei olisi tehty targana.Targat olisi siis vain 5.0 tpi juuri sen takia että targa+5,7 olisi kestämätön yhdistelmä mutta olen näemmä väärässä m-

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...