Kake Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 2006 ELi kuulin tämmöistä juttua että jos autoa virittää niin kattohan siinä kärsii joten tarvitsee pohjaan tehdä tukihitsaus... MUTTA Jos autossa on tehtaalta se parempi alusta eli WS6 niin silloin katto ei kärsi vaikka vähän viilaiskin, eli WS6 malleissa ei tarvitse pohjaan hitsata tukea, totta vai tarua? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JousiT Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 2006 Käsittääkseni repeily on 3genien (4gen?) ongelma. Vetelä kori ja painava auto, repeää se vakiopalikoillakin, myös WS6. Mahtaako olla niin että jäykkä jousitus vain auttaa asiaa...IMHO ensin virittää rungot yhteen ja sitten jatkaa muualta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soppa Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 2006 Kyllä joissakin kolmosissa on repeämiä katon reunoissa, mutta ongelma on melko harvinainen ja todella paljon liioteltu. Subframe connectorit(SFC) auttavat asiaan, koska yhdistävät etu- ja taka-apurungot ja vähentävät täten korin kiertymistä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
voima Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 2006 kävin katsomassa aika monta pontiacia kun olin ostamassa käyttöautoa,kaikissa oli repeytymä joko yhdellä puolella tai kummallakin,tämä minkä ostin oli ehjä tässä on ws6 alusta,Tosin autolla ei ollut ajettu kuin reilu 60 tuhatta mailia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 2006 WS6 ei oo mitään tekoa repeämien kanssa, melkein joku vois väittää että jäykempi alusta laittaa näitten löysät korit entistä kovemmalle rasitukselle. Ne tukiraudat pohjaan taitaa olla paras juttu, mitä näihin autoihin voi vaan tehdä... oli sitten viritetty tai vakio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
T0ni Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 25. Maaliskuuta, 2006 Pontsois mä en oo vielä havainnu noita repeilemisiä mutta kavereiden mustangien katot on ollu järjestään vekillä.. tietenkin autojen iällä hieman eroa Link to comment Share on other sites More sharing options...
gmc63 Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2006 Käsittääkseni repeily on 3genien (4gen?) ongelma. Vetelä kori ja painava auto, repeää se vakiopalikoillakin, myös WS6. Mahtaako olla niin että jäykkä jousitus vain auttaa asiaa...IMHO ensin virittää rungot yhteen ja sitten jatkaa muualta. 4gen ei välttämättä" kattorepeä"ku on jollain silikonilla kiinni siis "kovakatto"ei t-toppi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Msk383 Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 2006 WS6 alustasetti ei vaikuta repeilyyn vaan kyseessä on lähes jokaisen 3g fbodyn sairaus johon vaikuttaa eniten ajotyyli. En ole itse nähnyt tähän päivään mennessä yhtään repeämätöntä kovakattoista fbodya joten onko silloin kyseessä todella harvinainen asia? Kaikkihan sen tietää, että kovakattoinen repeää b-palkin kohdalta ennemmin tai myöhemmin ja lääke linnun influenssaan on hyvä subframet, turvakaaret tai molemmat . Korirakenne kun on kantava ja löysä niin metallin eläessä se alkaa repeilemään tässä tapauksessa tietystä kohdasta. Revittely ja mutka-ajo edesauttaa repeämistä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
camu87 Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 2006 mullon kuskin puolella 3 sentin repeämä,milläs tuo kannattaa hitsata?puikolla jos hitsaan ni voip tulla avoauto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jake Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 2006 vähä plasticbaddingia ja maalia niin se on hyvä Link to comment Share on other sites More sharing options...
forssi83 Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 2006 mul on kans tollanen repeämä katossa... miten ootte sen paikanneet.. migillä vaan vai? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cmro85z Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 2006 targakattoisissa huomaa korin elämisen kun ajonaikana laittaa sormet targan ja etupilarin väliin. elää yllättävän paljon vaikka ajaa tasaisella tiellä. ei ihme että kovakattoinen repeää sillä korirakenne on heikko. targaan on lisätty olematon palkki helmoihin pistehitseillä kiinni jonka tehtävänä on ilmeisesti jäykistää. korirakenne on tehty mahdollisimman kevyeksi joten "turhia" vahvistuksia on jätetty pois. ei olisi ollut vaikea yhdistää apurungot toisiinsa jo tehtaalla. elämisen huomaa myös että tuulilasi on usein irronnut alalaidasta liimauksistaan. targan heikkous on että kori taipuu. huomaa että ovet ottavat kiinni takalaidasta koriin. korjautuu kyllä kun tekee säädettävät reiät saranoihin että voi säätää ovea ylöspäin. kait ajanmyötä painuu niin paljon että auton keskikohta vastaa tiehen Link to comment Share on other sites More sharing options...
HFB Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 2. Huhtikuuta, 2006 mulla on molemmilla puolilla n. 0,5-1,5cm repeemä, kaverilla oli samanlaiset vaikka 7 vuotta nuorempi, sekun maalautti autonsa ni maalari hitsaili ne repeemät varovasti migillä, samalla nopeesti jäähdyttäen sitä saumaa... meillä on suunnitelmissa tehdä kesäksi ne tukiraudat konehuoneeseen, iskarin kannasta toiseen, vissiin vähän jäykistää... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Kirjoitettu 3. Huhtikuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 3. Huhtikuuta, 2006 meillä on suunnitelmissa tehdä kesäksi ne tukiraudat konehuoneeseen, iskarin kannasta toiseen, vissiin vähän jäykistää... Jeesaa kyllä... kantsii duunaa subframe connectorit kans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rkr Kirjoitettu 10. Huhtikuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 10. Huhtikuuta, 2006 Ilman muuta kunnon SFC:t niin loppuu tuo fleksaaminen. Mulla on n. tuumainen kotelopalkki hitsattuna koko matkalta sen sivusauman sisäpuolelle. Auton koko toisen puolen voi tunkata tuosta palkista ylös yhdellä tunkilla ja ovikin aukeaa nätisti tunkilla ollessa. Ero esim. targa kattoiseen WS6 alustaiseen laitteeseen ilman SFC:tä on ihan käsittämättömän suuri. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mopo305 Kirjoitettu 10. Huhtikuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 10. Huhtikuuta, 2006 Mulle yks automaalari sanoi,etä katossa on sauma joka on liitetty messingillä juottaen ja pelli on karkaistunu ja repeää sen takia,tiedä jutun toden peräisyyttä,jos joku hionut pellille valaiskoon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kake Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 2006 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 15. Huhtikuuta, 2006 Onko tähän toimenpiteeseen selkeää ohjetta jossain? => Link to comment Share on other sites More sharing options...
CAM-88 Kirjoitettu 17. Huhtikuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 17. Huhtikuuta, 2006 Tänään hioin katon halkeamat ja migillä hitsasin ne kiinni, messinki-saumakin löytyi muttei halkeeman kohdalla vaan alempana tolpassa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JUX Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2006 WS6 vakaajien vaihdon jälkeen ainakin targakori kiertyy vielä enemmän. pitkän kuopan (painunut liittymärumpu) vinottain yli ajaessa on targapalat kovilla, ihme että ne kestää ja kynnyksen kulmasta oven takapäässä katoaa mystisesti maalit 2cm matkalta vaikkei ovi ota kiinni (uudet saranatapit). Talven aikana palkkia pohjaan... Loppuu se notkuminen Link to comment Share on other sites More sharing options...
-nikke- Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2006 Kun en tarkkaan tiedä mistä kohti nuo katot tuppaa yleensä repeilemää, niin kysyn että onko targamallissa jotain vastaavaa vaaraa että kori repeilee jostain kohdin. Vain umpikoristen ongelma? Huomaahan sen että tuo kori elää aika melkosesti. Pelottaa lukea tälläsiä juttuja, ku vasta viikko sitten ostin WS6 alustaisen Targa Camaron. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soppa Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 11. Elokuuta, 2006 Ei oo oma 350 t-top irocci revenny katosta. Tuo t-toppikori on vissiin sen verran löysempi, että katto ei pistä niin pahasti hanttiin ja jättää repeämättä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rkr Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2006 Kovakattoisissa lähtee repeämä siitä samasta kohtaa ikkunan päältä missä targakattoisessa alkaa targapalan takareuna. Eli targa ei siinä suhteessa repeä mutta fleksaa helkutinpaljon enemmän. Joskus koeajoin WS6 targaa ja se oli oman auton jälkeen suorastaan pelottavan löysä koriltaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markus Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2006 Kun en tarkkaan tiedä mistä kohti nuo katot tuppaa yleensä repeilemää, niin kysyn että onko targamallissa jotain vastaavaa vaaraa että kori repeilee jostain kohdin. Vain umpikoristen ongelma? Huomaahan sen että tuo kori elää aika melkosesti. Pelottaa lukea tälläsiä juttuja, ku vasta viikko sitten ostin WS6 alustaisen Targa Camaron. Ei näitä juttuja kannata pelätä, ei tuu muuten mitää mistää, jos koko ajan vellit pöksyissä lueskelee... Link to comment Share on other sites More sharing options...
camarou Kirjoitettu 12. Lokakuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 12. Lokakuuta, 2006 Olen ollut siinä uskossa että 5,7tpi:tä ei olisi tehty targana.Targat olisi siis vain 5.0 tpi juuri sen takia että targa+5,7 olisi kestämätön yhdistelmä mutta olen näemmä väärässä Link to comment Share on other sites More sharing options...
balez Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 13. Lokakuuta, 2006 multa löytyy formula 350 targa..osta pois... ilmeisesti tehtaalta ei saanut takuuta kyseiselle yhdistelmälle...valaiskaa jos/kun olen väärässä? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään