Jump to content

Camaro z28 -94 välillä ei käynnisty


korpijenkki

Recommended Posts

Nyt alkanut temppuilemaan ei pyöritä edes konetta kuuluu vain tsik, tsik, tsik. Sit toisinaan pyörähtää heti käyntiin. Auton jännitemittarin mukaan laturi ainakin lataa. Viime kesänä vaihdettu akku, laturi ja startti. On vain kyl harmillinen vika jos joku kerta ei lähdekään käyntiin toistaiseksi aina pienen sahaamisen jälkeen käynnistynyt.

 

Link to comment
Share on other sites

Nyt alkanut temppuilemaan ei pyöritä edes konetta kuuluu vain tsik, tsik, tsik. Sit toisinaan pyörähtää heti käyntiin. Auton jännitemittarin mukaan laturi ainakin lataa. Viime kesänä vaihdettu akku, laturi ja startti. On vain kyl harmillinen vika jos joku kerta ei lähdekään käyntiin toistaiseksi aina pienen sahaamisen jälkeen käynnistynyt.

Olisko surullisen kuuluisa opti?  ???
Link to comment
Share on other sites

Eikös sen koneen pitäis kuitenkin pyöriä jos virranjakassa on vika? Startti ei pyöritä konetta mut se ihmetytää vain kun se on tosiaan viime kesänä vaihdettu. Maadoitusongelma?

Link to comment
Share on other sites

Eikös sen koneen pitäis kuitenkin pyöriä jos virranjakassa on vika? Startti ei pyöritä konetta mut se ihmetytää vain kun se on tosiaan viime kesänä vaihdettu. Maadoitusongelma?

Jos on opti vika kyllä startti pyörittää. Kannattaa katsoa maadoitukset sekä startille menevä paksu +kaapeli. Mutta onko tuo "tsik tsik" ääni kun startin solenoidi lyö päälle pois päälle pois, silloin kun startatessa ei pyöritä konetta, silloin ei akun virta riitä, kokeile apu kaapeleilla toisella varmasti ehjällä akulla silloin kun ei lähde käyntiin, kyllä se voi olla akussakin vika. Mutta voi se olla myös virtalukon pohjakin mutten sitä ekana rupeisi vaihtamaan.

Link to comment
Share on other sites

Mulla oli sivunapakaapelin sisältä hapertunut johto. Ei näyttänyt ulospäin vialliselta lainkaan. Otin sivunapaliittimen pois ja liitin suoraan normaaliin kenkään.

 

Toinen on startin mellaus, joka saattaa kiusata. Mulla oli "ei niin pyöreä" starttikehä, joka sopivassa kohdassa ei päästänyt bendixiä toimimaan. Kehän vaihdon ja mellauksen jälkeen ok.

 

Olisko surullisen kuuluisa opti?  ???

 

Joo, opti leikannut kiinni.

Link to comment
Share on other sites

Mulla oli sivunapakaapelin sisältä hapertunut johto. Ei näyttänyt ulospäin vialliselta lainkaan. Otin sivunapaliittimen pois ja liitin suoraan normaaliin kenkään.

 

Toinen on startin mellaus, joka saattaa kiusata. Mulla oli "ei niin pyöreä" starttikehä, joka sopivassa kohdassa ei päästänyt bendixiä toimimaan. Kehän vaihdon ja mellauksen jälkeen ok.

 

Joo, opti leikannut kiinni.

 

Kiitos vinkistä! Putsailin akkukaapelin päät ja nyt taas starttaa kuin palmun alta. Toivottavasti vika oli tuossa!

 

Link to comment
Share on other sites

Kiitos vinkistä! Putsailin akkukaapelin päät ja nyt taas starttaa kuin palmun alta. Toivottavasti vika oli tuossa!

 

Nuo kaapelit on sellaista papulankaa, että kannattaa vaihtaa jykevää hitsikaapelia tilalle (en ole itsekään vaihtanut  ::)) ja kunnolliset puristusliitokset, ei mitän jakoavain/ruustukkitemppuja.

Link to comment
Share on other sites

Nuo kaapelit on sellaista papulankaa, että kannattaa vaihtaa jykevää hitsikaapelia tilalle (en ole itsekään vaihtanut  ::)) .

Minäpä olen laittanut kunnon kaapelit rinnalle, auton alkuperäiset on sivunavoissa optimassa on myös pyöreät navat päällä, ja niissä kunnon kaapelit. Oli joskus jotain propbleemaa silloin epäilin noita alkuperäisiä kaapeleita.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...