Jump to content

GTA -88


R6lli

Recommended Posts

20201018-121311.jpg

 

Pakosarjan pultit todella löyhässä, melkein sormikireydessä mutta niiden kiristäminen lähes mahdotonta kun ilmeisesti vaihdettu? tavan malleihin. Kannat törmäävät sarjoihin ja täten ei saa hylsyä paikoilleen. Kiintoavaimellakin kiristäminen melekosta muljaamista niiden kanssa joihin avaimella käsiksi pääsee. Pitänee tilata kuusiokannalla olevat jokaiseen.

 

E: hirveän ähkimisen jälkeen pultit saatu ainakin tiukemmalle. Säksätys silti jatkuu.  Tulpanjohtojen irroittelulla ei ole vaikutusta ääneen. Ääni on auton vieressä huomattavasti pahempi kuin videolla.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

20201029-182657.jpg m/

Se ois moottorin nosto enään tukikumien ja bensalinjojen irroittamista vaille siinä. Katotaan nyt kerralla mitä mosa on syöny. Hyvät ohjeet löyty tältä foorumilta irroittamiseen  \m/

 

20201029-183244.jpg

Täytyy käydä ostamassa I-palkkia jonka laitan noiden kahden katon nostopisteeseen roikkumaan. Siihen vaunu ja ketjutalja että saa koneen kiikuteltua sivummalle ja pukkiin ilman auton liikuttelua, joka myös on nostettu pukkien varaan ilmaan. Ahtaissa tiloissa pitää olla luova  :W

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ota jakaja suosiolla irti,niin ei saa kipeää konetta irrottaessa(kun näkyy olevan vielä paikoillaan tuossa kuvassa).

Joo otin vain kannen pois. Täytynee ottaa kokonaan kun piruja maalailet ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

20201206-185435.jpg

Ei se vielä halunnut ulos tulla. Ainakin kattotuolin kestävyys tälle rakennelmalle testattu kun ei tullut palkki alas, vaikka etupyörät nousi ilmaan  ;D Täytynee muokata nostopistettä jos sitten vaikka pullahtas pihalle.

Oma aika vähän kortilla kun tosiaan tuli purulaatikkotalo hommattua niin moottori lähtee etelä-suomeen kunnostettavaksi. Yritin katsella (ja toki katselen vieläkin ainakin kuun loppuun) toista ehjää konetta mutten löytänyt. Olisi voinut tätä "rikkinäistä" sitten omassa rauhassa tutkia ja hakea jopa lisäpuhtia.

Tonnilla luvattiin tämä nykyinen kuntoon ja kun kättä lyö syvemmälle taskuun niin toisella tulis kuulemma 100hv lisää. Kokonaishinta jäis silti tälle autolle reilusti alle markkina-arvon joten harkinnassa on tuo lisäys. Kuinkahan on laatikon kanssa? Kestäneekö moisen surutta?

 

Link to comment
Share on other sites

Loota on irti ja tipahtanut paikaltaan. Koneen korvia itekkin mietin. Toinen irroitettu rungosta, toinen ottamalla se kumin lävistävä pultti pois. Eikös kumpainenkin tyyli ole ok?

Link to comment
Share on other sites

Ite olen ottanut ne pitkät pultit pois mitkä ovat pultattu koneenkorvan, ja rungossa olevan vastakappaleen läpi.

 

Näin juuri kuuluu tehdä  m/ Toisekseen helpoinkin tapa. Se moottorihan kannattaa "nykästä" käsin aina ensin laatikosta irti. Ja ei kannata voimalla nostaa jollei itekseen lähde tulemaan, joku on jossaki sillon kiinni ja saattaa tulla kallis ylösnosto  :o Loota kans kannattaa tukea hyvin etupäästään ettei makaa sitten kardaanin ja takakiinnikkeen varasssa raskas loota sekä turbiini painaa niin pitkälle laatikon sisään kuin menee ettei se tartu vaikka vetolevyyn kiinni tms. Tyhmä kysymys mutta onhan turbiinin pultit varmasti irrotettu vetolevystä....?

Link to comment
Share on other sites

20201207-150152.jpg

 

Tokkopa niitä tyhmiä kysymyksiä on  :D Eli irti on. Täytyy tässä rauhakseen nyt koitella. Pitkien päivien lopuksi kun tulee vastoinkäymisiä niin meinaa olla hieman kärsimätön.

Link to comment
Share on other sites

20201207-154709.jpg

Tulihan se sieltä ko vähän potkii.. Ilimeisesti vähän väärässä asennossa yritin. Liinan uusiksi laitto ja muutama savuke auttoi paljon  ::)

Seuraavaksi laatikkoöljyjen imeyttämistä ja sähkötöihin kun löi kipunoita vähän sieltä sun täältä moottorin johtosarja aijemmin.

Muuten ihan kätevä tämä nostintsydeemi paitsi taljan ketjut kokoajan jossain välissä solomussa. Lisäksi luotto omaan viritykseen sen verran epävakaa että sai suumailla ylös kokoajan, milloin palakki tuloo niskaan ;D

Link to comment
Share on other sites

Tonnilla luvattiin tämä nykyinen kuntoon ja kun kättä lyö syvemmälle taskuun niin toisella tulis kuulemma 100hv lisää. Kokonaishinta jäis silti tälle autolle reilusti alle markkina-arvon joten harkinnassa on tuo lisäys. Kuinkahan on laatikon kanssa? Kestäneekö moisen surutta?

 

Oliko puhetta mitä tuohon tonnin remonttiin kuuluu ja mitä siihen “tonnilla 100hv -lisää” diiliin kuuluis?

100hv tonnilla TPI-koneeseen on nimittäin todella kova lupaus...

Link to comment
Share on other sites

Oliko puhetta mitä tuohon tonnin remonttiin kuuluu ja mitä siihen “tonnilla 100hv -lisää” diiliin kuuluis?

100hv tonnilla TPI-koneeseen on nimittäin todella kova lupaus...

Eikö vain?! Niin minustakin! ;D Aina ajoittain saatan erehtyä uskomaan joulupukkiinkin tai eurojackpotin voittamiseenkin  ;D

Itse en kyseistä asentajaa tunne vaan on pikemminkin ystävän amerikkaisten hovimekaanikko. Välillisesti olen antanut ilmi että pahimmillaan saattaa olla kampuran laakerit entiset. Mielenkiinnosta täytyy vielä itte kurkata öljypohjan sisään.

Liekköhän lisäys tarkoittanut menetettyjen konien saamista takaisin plus 20hv  ;D ;D

 

Link to comment
Share on other sites

Oliko puhetta mitä tuohon tonnin remonttiin kuuluu ja mitä siihen “tonnilla 100hv -lisää” diiliin kuuluis?

100hv tonnilla TPI-koneeseen on nimittäin todella kova lupaus...

Ja varsinkin 305:seen...

 

Link to comment
Share on other sites

Jos se sillä tonnin lisäsatsauksella saa edes sen 70-80hv lisää ja motti on 305TPi niin on kova saavutus  ;D

 

Mitä sitä tuolla tonnilla käytännössä edes voisi tehdä jos mietitään? Taitaa rullanokkaan jo mennä puolet budjetista, muita halpoja paljon tehoa nostavia osia ei sitten saakaan. Eli kuinka pitkälle se menee jos nokan vaihtaa ja kaiken vaan porttaa? Pääsiskö sinne reiluun 50hv, mutta mistä se toinen 50hv sitten  ;D

Link to comment
Share on other sites

Jos se sillä tonnin lisäsatsauksella saa edes sen 70-80hv lisää ja motti on 305TPi niin on kova saavutus  ;D

 

Mitä sitä tuolla tonnilla käytännössä edes voisi tehdä jos mietitään? Taitaa rullanokkaan jo mennä puolet budjetista, muita halpoja paljon tehoa nostavia osia ei sitten saakaan. Eli kuinka pitkälle se menee jos nokan vaihtaa ja kaiken vaan porttaa? Pääsiskö sinne reiluun 50hv, mutta mistä se toinen 50hv sitten  ;D

Rullanokka, LS7 nostajat, rullakeinut, kunnollinen sytkämoduli ja puola. Siihen nuo porttaukset ja peltipakosarjathan tuossa oli jo. Katti pois. Ei paljo muuta kannata alkaa 305:n tekemään. No tietty jos tuohon koneremontin tonniin sisältyy, uudet männät, niin ottaa ne tasapäisenä, niin saa edes jonkunkaan verran puristuksia. Kyllähän se auton luonne jo muuttuu ihan toiseksi noilla, mutta on se sataheppaa edelleen tiukassa.
Link to comment
Share on other sites

Rullanokka, LS7 nostajat, rullakeinut, kunnollinen sytkämoduli ja puola. Siihen nuo porttaukset

 

Riittääkö noihin osiin edes tonni, saatikka porttaustyö sen verran hidasta että eihän sekään ilmasella tule?

Link to comment
Share on other sites

Tule hakemaan täältä tolla tonnilla hyvin toimiva 350 pannu, josta teholappu 260hp takarenkailta. Ei kannata remontoida tonnilla 305:sta.

Yv! Jos tpi moottori niin kiinnostaa suuresti, muuten ei..

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...