BB Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 potilaana 1993 z28 a4. lukkoturbiini ei toimi. oliko aldl liittimessä jotku nastat mitä yhdistämällä tuon sai (pakotettua) päälle? Löytyykö internetistä -93 kytkentä kaaviot lukon osalle,ei minun hakusanoilla tärppää. Heti ongelmia näiden mehulinkojen kanssa,yleensä ollu manuaaleja. Link to post Share on other sites
F350 Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 potilaana 1993 z28 a4. lukkoturbiini ei toimi. oliko aldl liittimessä jotku nastat mitä yhdistämällä tuon sai (pakotettua) päälle? Löytyykö internetistä -93 kytkentä kaaviot lukon osalle,ei minun hakusanoilla tärppää. Heti ongelmia näiden mehulinkojen kanssa,yleensä ollu manuaaleja. Löytyiskö tuolta: http://www.mediafire.com/?40mfgeoe4ctti Link to post Share on other sites
z 28 jari Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 Vanhemmissa sähkö menee jarrupolkimen kyljessä olevan kytkimen kautta(kun polkaset jarrua,tiputtaa lukon pois päältä),eli voipi olla ko. kytkimen kärjet hapettuneet. Link to post Share on other sites
BB Posted October 7, 2020 Author Share Posted October 7, 2020 Oletuksena kytkimen kärjet toimii(kaksi napainen liitin) toisen kolme napaisen kun ottaa irti ei enää jarruvalot toimi(miksihän jarruvaloille on kolme napainen liitin. Link to post Share on other sites
TransNAM Posted October 7, 2020 Share Posted October 7, 2020 Kannattaa tarkistaa ettei ole koneen antureihin liittyviä vikakoodeja tai antureissa vikaa. Lukon toimintaan vaikuttaa lähes kaikki. Boxin päästä tai ALDL (jos siellä on tcc-nasta) voi myös mitata että sähkö kulkee solenoidille asti (näyttää järkevää vastusarvoa). Samalla näkee jarrukatkaisijan toiminnan. Jos nuo on ok alkaa jo kääntymään laatikon puolelle... Link to post Share on other sites
BB Posted October 8, 2020 Author Share Posted October 8, 2020 Ei ollut tcc nastaa olisin mitannut. Nuo vikakoodit voisi tietysti katsoa ensin. Link to post Share on other sites
BB Posted October 8, 2020 Author Share Posted October 8, 2020 Eipä tuolla vikakoodejakaan ollut. Voiko vaikuttaa kun tuohon on välitys vaihdettu perään ja mittari näyttää väärin? Link to post Share on other sites
TransNAM Posted October 9, 2020 Share Posted October 9, 2020 Eipä tuolla vikakoodejakaan ollut. Voiko vaikuttaa kun tuohon on välitys vaihdettu perään ja mittari näyttää väärin? Vaikuttaa ja isosti. Mutta ei estä toimimasta... Lukon yks tärkeimpiä arvoja on nopeus ja jos se on väärin toimii myös lukko väärin. Mutta sitä se ei tiedä mitä takarenkailla tapahtuu vaan nopeusmittarin mukaan mennään. Jos välitys on vaihdettu tiheämpään kytkeytyy lukko "liian aikaisin" ja toisinpäin. Normaalisti kytkeytyy tcc pintakaasulla nelosvaihteella jossain 60kmh paikkeilla. Aikalailla samalla kun nelonen vaihtuu päälle. PS. Nyt kun asiaa muistelin niin on jostain jäänyt mieleen että laatikon läpöantureita olisi mennyt rikki. Estää lukon toiminnan... Tuon näkisi helpoiten tietokoneella ja sopivalla piuhalla. Link to post Share on other sites
BB Posted January 7 Author Share Posted January 7 Onko kaikissa th700/4l60 turbiineissa lukko,autoon on vaihdettu joku aftermarket turbiini n.2500-2800 stall. Link to post Share on other sites
Fenix Posted January 7 Share Posted January 7 Ei ole kaikissa. Kun katsoo Summitin tarjontaa, niin 41kpl turbiineja ilman lukkoa ja 128kpl. lukolla. Niin pitäisin outona että joku olisi lukottoman ostanut. Äkkiseltään kun selasi listaa läpi, niin keskimäärin lukolliset oli jopa halvempia. Link to post Share on other sites
z 28 jari Posted January 7 Share Posted January 7 Mulla oli joskus muinoin "lauantai-illan huumaa"mallin turbiini tolla samalla stallilla.Se oli ilman lukkoa. Link to post Share on other sites
Nupa Posted January 7 Share Posted January 7 Onko toi joskus toiminu ja lakannu toimimasta vai ei tietoa ja oletuksena, että pitäis toimia? Jos jälkimmäinen niin voisko olla, että sinne on vaihdettu väärä johtosarja, w/o tcc pwm ? Link to post Share on other sites
BB Posted January 7 Author Share Posted January 7 Ei ole minun aikana toiminut,enkä ole tietoinen mitä osia on käytetty. Huhujen mukaan laatikko vahvistettu ja rempattu ja turbiini vaihdettu. Link to post Share on other sites
Nupa Posted January 7 Share Posted January 7 Öljynvaihdossa samalla kurkkaamaan onko siellä oikea piuhasarja tai piuha irti. Oikeassa liitin TCC PMW, vasemmassa ei. Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now