Jump to content

-92 mallin spoikka -87 mallin spoikan tilalle

Recommended Posts

smokeybandit

Tere, ostin taka spoikan mikä on 92 mallista, tohon 87 känkkäränkkään, oisko jollain 91 tai 92 mallin ponua, ois kiva tietää että mikä ois tehtaan paikka spoikalle, esim toi mitta, jos sen tietäis, spoikan terävimmästä päästä sivu ikkunaan, että paljonko toi mitta on, sitten tietäisin että paljonko mun täytyy liikuttaa tota spoikkaa eteen vai taaksepäin että se ois tehtaan siiven kohdilla, reikiä en oo vielä porannut peräluukkuun kun ei oo varmuutta että mihin kohtaan toi spoikka kuuluisi tarkalleen.

IMG_20210121_125142533~3.jpg

smokeybandit

Tollanen siitä tuli, oli plussan puolella keli lauantaina niin innostuin ton laittaan autoon, about kaheksan tuntia meni mittanauha kourassa kun yritin ton laittaa mahdollisimman keskelle ja suoraan, ihan kohtuu hyvä siitä tuli, jotain neljä milliä voi olla matkustajan puolelle päin heittoo, muuten pitäis olla ainakin suorassa.

IMG_20210124_154234317~3.jpg

smokeybandit

Toi mitta vielä kiinnostaa jos joku viitsii joskus omastaan mitata kellä on 91 tai 92 mallin ponu, toi katiska kun on 87 niin piti sitten tuumailla että jos se nyt tohon tulis, 54 senttii on toi mitta ikkunan reunasta spoikan päähän, en tiiä miten lähellä on tehtaan paikkaa/mittaa, toi spoikka, mutta järjellä ajateltuna tohon mittaan päädyin, kattelin mie netistä kuvia että missä kohtaa näyttäis olevan toi spoikka, etten ihan pieleen sitä laita. 

Orkkis spoikka oli aikoinaan noin pari senttii edempänä tosta vielä, mutta mie aattelin että ei se kokonaisuutena oo hieno jos mie tosta oisin vielä pari senttii edemmäs tota laittanut, tiiä sitten, on kuitenkin ihan pielessä toi mitta, mutta mun mielestä ei ois passanut sitä tosta oikeen muuttaa, kun jos vaikka muutamii senttejä ois spoikkaa laittanut taaksepäin, niin johan se tulis peräluukun reunan yli, ja sitten perä luukun ikkunan reuna näkyis liikaa, että ois niinkuin mun mielestä liian kaukana taka ikkunasta, ite spoikan keski osa.

IMG_20210124_155008230.jpg

smokeybandit

Tollanen osittain ite tehty viritys mulla oli ennen, ennekuin löytyi 92 mallin spoikka. 

Aikoinaan orkkis spoikka oli niin painava ja ruoste hiluinen että aina kun luukun aukaisi, että ruoste hiluja vaan rapisi pitkin taka ikkunaa, niin se sai lähtee, ois siitä vielä hyvän saanu kun maali oli siinä hyvä, oli vaan niin painava että ei edes surina kuullut perä luukun moottorista kun luukun aukaisi, niin tollasen sitten aikoinaan laitoin, tos spoikassa oli se hyvä puoli että luukku aukes liiankin hyvin melkein, ylös asti ja kevyt oli toi spoikka, on se vielä tallessa mutta kyllä 92 mallin spoikka on ihan ok. 

Kaveri aina vitsali että millon sä otat ton amis spoikan veks. 😁 

Mie aina sanoin että toi on mun mielestä ihan hieno. Katsarikin vinku että hän ei haluu nähä tollasta spoikkaa. No, mie tein siitä sitten kaksi kerroksisen spoikan ja aattelin että katotaan minkä näkönen on katsarin naama seuraavalla kerralla.😛 

Nyt kun löytyi sitten 92 mallin spoikka niin ei tartte enää tota väli aikasta spoikkaa.

IMG_20210101_150911582.jpg