Jump to content

Jarruputket->teräspunosletkut

Recommended Posts

Moi. Tarttis uusia 3gen "Samaroon", taakse molemmin puolin jarruputket. Rummut takana. Vaihdoin sylinterit ja huomasin putkien olevan heikolla hapella ja päät pyöristynyt. Hyvä että sai edes irti. Onkos tietoa saako nuo putket korvata teräspunos letkuilla?(mitä mahtaa katsuri tuumata?). Kupariputkesta sais tietenkin teetettyä,mutta jäis putken taivuttelut kokonaan pois.

Tietoa? Ideoita?

Mulla on goodridgen osista tehdyt punosletkut takana. Korista putkeltä akselin keskelle ja siitä t kappaleelta molemmille pyörille  ja ei ainakaan mulle mainittu katsastuksessa niistä mitään.

Taitaa olla jotain nikkelikuparia ne nykyiset yleismallin putket ja kyllähän ne on kestäviä ja helppoja taivutella miten vain.

Varmastikin saa kyllä korvata letkulla, kunhan liitännät on kunnolliset kierteillä ilman mitään kikkailuja. Vaikka se on teräspunosletku, on se kuitenkin paineen alla joustava letku. Itse laittaisin putkea putken tilalle jos vain mahdollista.

• Like 1

Kieppi (7,5m) jarruputkea parikymppiä ja liittimet euron kappale... toki tarvii myös jarruputkityökalun, jokusen euron sekin.

Mitä mahtaa maksaa teräspunosletkuilla koko matkan...

Us-Partsista saa myös valmiita putkenpätkiä liittimineen, mittaa vaan pituuden ja ostaa sopivat. Ei olleet kalliita nekään.

• Like 1

Kalliit ne on. Mulla ois ollu kyllä omastatakaa putkea ja vehkeet, mut halusin tehä teräspunoksella kun tuli levyt taate ja niiden kaa kuiteski pakko olla letkut satulan päässä + eteen tuli c5 harrupäivityksessä teräspunosletkut.

Osaisiko kukaan kertoa millaisilla liittimillä -82 jarruletkut on varustettuina. Olisi tarkoitus teettää teräspunosletkut ja olisi tarvetta tietää liittimien ominaisuudet. Toki ne selviää, kun avaa letkut, mutta olisin erittäin iloinen, jos tieto selviäisi vaikka jo ennen avaamistakin.

Mää kattelin rockautosta oe letkut ja niiden specs.stä liitimien mitat. Uskosin kyllä et usparts osaavat myös myydä oikeet