Jump to content

1993 z28 ajonesto


BB

Recommended Posts

ainaki tuereempi versio aintaa veivvata startilla mut ei lupaakkaan jos vats on päällä. tuli hiljattain koitettua -95 tekniikan kanssa. tosin -93 on eri ecm ni täysin varmaks ei voi sanoo sen kohalta

Link to comment
Share on other sites

Tuo on mielenkiintoista jos VATS antaa startata, mutta tästä 4 genistä ei ole mulla kokemusta miten käyttäytyy aktivoituessaan.

Mutta '89 3 genissä se kyllä ei antanu startata: virrat päällä Security-valo jäi palamaan ja oli turha yrittää pyörittää starttia kun mykkä oli. Siinä oli piuhat virtalukolta lähes poikki ja jos karvat osui yhteen niin sai käyntiin ja kyllä se varmuudella pelasi kunnes seuraava startti oli taas ?? että saako se luettua avaimen vastuksen.

Link to comment
Share on other sites

Ok.silloin vika lienee muualla.

 

Vika alkoi viime pe töistä lähtiessä sammui kahdesti lumia siivotessa tyhjäkäynniltä.

 

Su huonosti käyntiin ja sitten toimi ok.

 

Ma töihinlähtiessä sammui taas lumen puhdistuksessa ja ei lähtenyt enää käyntiin.

 

Eilen taistelin auto kanssa se oli lämmityksessä ja lopulta käyntiin ja pyöri varmaan tunnin ok.

 

Tänään ei taas lupaakkaan.

 

Viime pe aamuna piti sukeltaa muutaman lumipenkan läpi et voipi olla kosteuttakin jossain.

 

Ps.piti jo ostaa lisää autoja kun ei tuo suostu toimimaan.

 

Link to comment
Share on other sites

Mitä lueskellut optisparkin vaivoista,ni ei ainakaan kuulosta siltä koska silloin kun suostuu käyntiin niin toimii aivan normaalisti käy hienosti eikä röpeltele milläänlailla,koitan tässä vain pois sulkea vikoja.

Link to comment
Share on other sites

Olisko avain vaan kulunut? Jos avaimen VATS "siru" kuluu sitä ympäröivän muovin tasalle, se ei saa kontaktia. Onko toista avainta, millä kokeilla? Tai sitten lainaa emännän kynsiviilaa ja viilailee ympäröivän muovin matalemmaksi. En tosin tiedä sammuuko tuo -93 käynnissä ollessa tuon takia. Onko automaatti? Jos on, niin vaihdekepin juuressa on liukukytkin paketti, minkä kautta menee lähes kaikki sähköt, mulla oli mennyt pieni muovimuru liukupintojen väliin ja aiheutti pätkimistä

Muokattu: , käyttäjä: F350
Link to comment
Share on other sites

Vika taitaa paikallistua optiin kuitenkin,optia kun lämmittää ni auto lähtee käyntiin ja käy jonkin aikaa ok 10min tai sinnepäin ja sammuu yleensä saattaa lähteä käyntiin tai ei mutta kun lämmittää taas optia hyrähtää käyntiin ja käy taas aikansa joten uutta tilaukseen.

 

Sinällään outoa koska yleensä opti viat pahenee lämmetessään.

 

Ois tuolla hyllyssä yksi vanha opti muttei tiedä sen kuntoa ni ei taida viitsiä nähdä vaivaa kokeilla,tai mistä sen tietää jos innostuu.

Link to comment
Share on other sites

12 minuuttia sitten, BB kirjoitti:

Vika taitaa paikallistua optiin kuitenkin,optia kun lämmittää ni auto lähtee käyntiin ja käy jonkin aikaa ok 10min tai sinnepäin ja sammuu yleensä saattaa lähteä käyntiin tai ei mutta kun lämmittää taas optia hyrähtää käyntiin ja käy taas aikansa joten uutta tilaukseen.

 

 

 

 

jos se on kostea tai märkä sisältä 

Muokattu: , käyttäjä: Chevy
Link to comment
Share on other sites

Aukaisin tuon irrallaan olevan optin ja nyt on pakkokysyä mikä niistä yleensä hajoaa ja pystyykö tuon mittaamaan irrallaan onko ok.

 

Kaikki sisällä näyttää tosi siistiltä,autoon on laitettu eflexfuel boxi ja sen asennus ohjeissa kehotetaan uusimaan kaikki sytytys osat ja kaikki ns.käytetyt tuli mukana.

 

Tosin nyt on boxi ohitettuna vian etsinnän takia.

Link to comment
Share on other sites

Sieltä menee optinen sensori tai kiekko, kertyvä kondenssi ruostuttaa helposti ei-tuuletetuissa eli 93-94. Tuuletetut kestää paremmin.

Itsekin aina vaan vaihtanut koko optin, en oo jaksanu kokeilla saisko noita putsailtua miten hyvin ja toimiiko?

Ei taida varaosina noita saada, pelkkien kannen ja pyörijän vaihto ei paljoa auta...

DSCN3435.JPG

Link to comment
Share on other sites

Onpas surkean näköinen tuo kuvassa oleva,tuo minkä aukaisin on todella siisti sisältä.

 

Tuossa koitin taas saada auton käyntiin muttei se suostunut lähtemään.

 

Tarvitseeko näissä irrottaa tuota kampiakselin hubia optia vaihtaessa?

 

Kun sais ajettua talliin voisi innostua kokeilemaan tuota optia,muttei suostunut käynnistymään taas ollenkaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
26.2.2021 klo 19.05, Nupa kirjoitti:

Tarvii, ei mahdu vaihtaa hubi kiinni.

Sopii opti lähtemään hubi paikallaan,dambberi/hihnapyörä irti ja kääntää hubin Y asentoon ni hyvin sopii.

Sinällään tuo optin vaihto on simppeli homma tosin työtä on jonkun verran.

Ei nosturilla varmaan monentunnin homma.

Link to comment
Share on other sites

ikävin homma siin taitaa olla toi jäähdytysnesteiden kans lotraaminen muuten kohtuu selkeetä pulttausta. oon kans  ottanu optin pois koskematta hubiin, lähtee kyl ku asento on kohillaan👍

Link to comment
Share on other sites

Tulipa nuoruus vuodet mieleen kun niputin camaron tuossa ulkona,aamulla -30°.

 

Mutta kasaan meni ja tuntus rokkaavan taas,nyt on taas vaihtoehto kulkine 4 sylinterinen diesel tai bensa v8,tai onhan noita v8.ja kolme kilvellistä tuossa.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...