BB Posted February 23 Share Posted February 23 Antaako 1993 ajonesto startata? Voiko ajonesto sammuttaa auton? Link to post Share on other sites
mikke Posted February 23 Share Posted February 23 ainaki tuereempi versio aintaa veivvata startilla mut ei lupaakkaan jos vats on päällä. tuli hiljattain koitettua -95 tekniikan kanssa. tosin -93 on eri ecm ni täysin varmaks ei voi sanoo sen kohalta Link to post Share on other sites
RaiRai Posted February 23 Share Posted February 23 Tuo on mielenkiintoista jos VATS antaa startata, mutta tästä 4 genistä ei ole mulla kokemusta miten käyttäytyy aktivoituessaan. Mutta '89 3 genissä se kyllä ei antanu startata: virrat päällä Security-valo jäi palamaan ja oli turha yrittää pyörittää starttia kun mykkä oli. Siinä oli piuhat virtalukolta lähes poikki ja jos karvat osui yhteen niin sai käyntiin ja kyllä se varmuudella pelasi kunnes seuraava startti oli taas ?? että saako se luettua avaimen vastuksen. Link to post Share on other sites
Anders Posted February 24 Share Posted February 24 Ei pitäisi sammuttaa kesken ajon, eikä pitäisi antaa pyörittää Link to post Share on other sites
BB Posted February 24 Author Share Posted February 24 Ok.silloin vika lienee muualla. Vika alkoi viime pe töistä lähtiessä sammui kahdesti lumia siivotessa tyhjäkäynniltä. Su huonosti käyntiin ja sitten toimi ok. Ma töihinlähtiessä sammui taas lumen puhdistuksessa ja ei lähtenyt enää käyntiin. Eilen taistelin auto kanssa se oli lämmityksessä ja lopulta käyntiin ja pyöri varmaan tunnin ok. Tänään ei taas lupaakkaan. Viime pe aamuna piti sukeltaa muutaman lumipenkan läpi et voipi olla kosteuttakin jossain. Ps.piti jo ostaa lisää autoja kun ei tuo suostu toimimaan. Link to post Share on other sites
BB Posted February 24 Author Share Posted February 24 Mitä lueskellut optisparkin vaivoista,ni ei ainakaan kuulosta siltä koska silloin kun suostuu käyntiin niin toimii aivan normaalisti käy hienosti eikä röpeltele milläänlailla,koitan tässä vain pois sulkea vikoja. Link to post Share on other sites
F350 Posted February 25 Share Posted February 25 (edited) Olisko avain vaan kulunut? Jos avaimen VATS "siru" kuluu sitä ympäröivän muovin tasalle, se ei saa kontaktia. Onko toista avainta, millä kokeilla? Tai sitten lainaa emännän kynsiviilaa ja viilailee ympäröivän muovin matalemmaksi. En tosin tiedä sammuuko tuo -93 käynnissä ollessa tuon takia. Onko automaatti? Jos on, niin vaihdekepin juuressa on liukukytkin paketti, minkä kautta menee lähes kaikki sähköt, mulla oli mennyt pieni muovimuru liukupintojen väliin ja aiheutti pätkimistä Edited February 25 by F350 Link to post Share on other sites
gmc63 Posted February 25 Share Posted February 25 Mulla oli muistaakseni omassa 93sessa sama vika uus avain auttoi siihen 😊 Link to post Share on other sites
BB Posted February 25 Author Share Posted February 25 Security valon käytöksen perusteella vats toimisi,ja auto käy ja kukkuu normaalisti silloin kun suostuu käymään. Otin just akun kengän irti jos siellä on bitti poikittain. Link to post Share on other sites
BB Posted February 26 Author Share Posted February 26 22 tuntia sitten, gmc63 kirjoitti: Mulla oli muistaakseni omassa 93sessa sama vika uus avain auttoi siihen 😊 Muistatko starttasiko sinulla silloin kun temppuili? Link to post Share on other sites
BB Posted February 26 Author Share Posted February 26 Vastaus edelliseen,jos avainta ei tunnisteta auto ei starttaa kokeilin ottaa vats johdon irti ja tulos on security valo vilkkuu eikä starttaa joten oletus on ettei vika ole vats.issa Link to post Share on other sites
BB Posted February 26 Author Share Posted February 26 Vika taitaa paikallistua optiin kuitenkin,optia kun lämmittää ni auto lähtee käyntiin ja käy jonkin aikaa ok 10min tai sinnepäin ja sammuu yleensä saattaa lähteä käyntiin tai ei mutta kun lämmittää taas optia hyrähtää käyntiin ja käy taas aikansa joten uutta tilaukseen. Sinällään outoa koska yleensä opti viat pahenee lämmetessään. Ois tuolla hyllyssä yksi vanha opti muttei tiedä sen kuntoa ni ei taida viitsiä nähdä vaivaa kokeilla,tai mistä sen tietää jos innostuu. Link to post Share on other sites
Chevy Posted February 26 Share Posted February 26 (edited) 12 minuuttia sitten, BB kirjoitti: Vika taitaa paikallistua optiin kuitenkin,optia kun lämmittää ni auto lähtee käyntiin ja käy jonkin aikaa ok 10min tai sinnepäin ja sammuu yleensä saattaa lähteä käyntiin tai ei mutta kun lämmittää taas optia hyrähtää käyntiin ja käy taas aikansa joten uutta tilaukseen. jos se on kostea tai märkä sisältä Edited February 26 by Chevy Link to post Share on other sites
BB Posted February 26 Author Share Posted February 26 Mahdollisesti mutta on hieman isotöinen vilkaista. Käsittääkseni vesipumppu ja dampperi irroitettava+muuta sälää,ilmeisesti kampuran ns.hubia ei tartte irroittaa. Link to post Share on other sites
BB Posted February 26 Author Share Posted February 26 Aukaisin tuon irrallaan olevan optin ja nyt on pakkokysyä mikä niistä yleensä hajoaa ja pystyykö tuon mittaamaan irrallaan onko ok. Kaikki sisällä näyttää tosi siistiltä,autoon on laitettu eflexfuel boxi ja sen asennus ohjeissa kehotetaan uusimaan kaikki sytytys osat ja kaikki ns.käytetyt tuli mukana. Tosin nyt on boxi ohitettuna vian etsinnän takia. Link to post Share on other sites
Nupa Posted February 26 Share Posted February 26 Sieltä menee optinen sensori tai kiekko, kertyvä kondenssi ruostuttaa helposti ei-tuuletetuissa eli 93-94. Tuuletetut kestää paremmin. Itsekin aina vaan vaihtanut koko optin, en oo jaksanu kokeilla saisko noita putsailtua miten hyvin ja toimiiko? Ei taida varaosina noita saada, pelkkien kannen ja pyörijän vaihto ei paljoa auta... Link to post Share on other sites
BB Posted February 26 Author Share Posted February 26 Onpas surkean näköinen tuo kuvassa oleva,tuo minkä aukaisin on todella siisti sisältä. Tuossa koitin taas saada auton käyntiin muttei se suostunut lähtemään. Tarvitseeko näissä irrottaa tuota kampiakselin hubia optia vaihtaessa? Kun sais ajettua talliin voisi innostua kokeilemaan tuota optia,muttei suostunut käynnistymään taas ollenkaan. Link to post Share on other sites
Nupa Posted February 26 Share Posted February 26 Tarvii, ei mahdu vaihtaa hubi kiinni. Link to post Share on other sites
BB Posted March 8 Author Share Posted March 8 26.2.2021 klo 19.05, Nupa kirjoitti: Tarvii, ei mahdu vaihtaa hubi kiinni. Sopii opti lähtemään hubi paikallaan,dambberi/hihnapyörä irti ja kääntää hubin Y asentoon ni hyvin sopii. Sinällään tuo optin vaihto on simppeli homma tosin työtä on jonkun verran. Ei nosturilla varmaan monentunnin homma. Link to post Share on other sites
mikke Posted March 8 Share Posted March 8 ikävin homma siin taitaa olla toi jäähdytysnesteiden kans lotraaminen muuten kohtuu selkeetä pulttausta. oon kans ottanu optin pois koskematta hubiin, lähtee kyl ku asento on kohillaan👍 Link to post Share on other sites
BB Posted March 10 Author Share Posted March 10 Tulipa nuoruus vuodet mieleen kun niputin camaron tuossa ulkona,aamulla -30°. Mutta kasaan meni ja tuntus rokkaavan taas,nyt on taas vaihtoehto kulkine 4 sylinterinen diesel tai bensa v8,tai onhan noita v8.ja kolme kilvellistä tuossa. Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now