1247 Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2021 Jaa Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2021 Hylkyhän siintä kässäristä taas tuli 🤬. Viime Sunnuntaina otin satulat irti ja ihmettelin käsijarrun toimintaperiaatetta,näytti siltä että säätöruuvia olisi pitänyt kiristää lisää (jotka oli aivan jumissa ja toisessa katkennut kuusiokoloavaimen pää). Useampi tunti meni,eikä se erinlaisten kokeilujenkaan jälkeen ottanut kunnolla kiinni. No,tänään menin eri asenteella tallille...ylemmän liukutapin pultti auki ja käänsin satulan alas. Dremelillä hioin jumittuneesta säätöruuvista pari milliä pois ja kiristin hiukan jousta, sekä karhensin palojen pinnan (vajaan puolen tunnin homma) Jumankekkulis tapahtui ihmeitä...kahva nousee semmoisen 6 napsun verran ja kässäri pitää kuin tauti 😲 Se on pienestä kiinni,kun mennään ääripäästä toiseen. Ps.katsastusmies sano että sehän nappas oikein kiinni ja auto pomppas rullien päältä pois. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2021 Jaa Kirjoitettu 19. Huhtikuuta, 2021 4 gen ja alumiinisatula ja hioitko vihreällä merkattua kohtaa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
1247 Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2021 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2021 Joo kyllä,kun ei ollut toivoakaan saada ruuvia auki. Ja sitä pientä jousta hiukan kireämmälle,niin oli kyllä iso vaikutus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mopo-ukko Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2021 Jaa Kirjoitettu 20. Huhtikuuta, 2021 Tuota temppua pitää kyllä kokeilla Link to comment Share on other sites More sharing options...
mopo-ukko Kirjoitettu 5. Toukokuuta, 2021 Jaa Kirjoitettu 5. Toukokuuta, 2021 Olikos näissä kahvan juuressa jonkinlainen automaatti säätö systeemi Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikke Kirjoitettu 5. Toukokuuta, 2021 Jaa Kirjoitettu 5. Toukokuuta, 2021 joo siel on hammaslevy mikä jousivoimal koittaa vetää vaijerista löysät pois ja sil on oma automaattisalpa käsijarrukahvan kyljessä Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Zn- Kirjoitettu 4. Elokuuta, 2021 Jaa Kirjoitettu 4. Elokuuta, 2021 Onko tuollainen automaattisäätö kahvan juuressa myös 98 mallisissa? Mitä Googlella metsästin tietoa, niin LT1 ja LS1 jarrut eroavat ainakin joiltain osin. Omassa tuli leimalla hylky käsijarrusta. Tänään vaihdettiin uudet käsijarrukengät, ja säädettiin ne mahdollisimman lähelle levyjä. Vieläkään ei pitoa käsijarrusta tuntunut löytyvän, veikkaan että vika on nyt muualla kuin itse takarummuissa / säädössä. Käsijarrukahva nousee aivan pystyyn asti, jarruttaa vain hieman. Saako vaijeria jostain kiristettyä manuaalisesti / onkohan tuossa automaattisäädössä nyt joku pielessä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Kirjoitettu 4. Elokuuta, 2021 Jaa Kirjoitettu 4. Elokuuta, 2021 2 tuntia sitten, -Zn- kirjoitti: Käsijarrukahva nousee aivan pystyyn asti mulla noussut kässäri aivan pystyyn kaikissa 4 geneissä ja pitänyt silti leimalla ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Zn- Kirjoitettu 4. Elokuuta, 2021 Jaa Kirjoitettu 4. Elokuuta, 2021 (muokattu) On tuokin aiemmin aika ylös noussut, ja mennyt leimasta lävitse. Mitä netistä mm. LS1tech sivustolta löysin, niin joillain nousee vain pari - kolme napsua. Sellainen ei itselläkään ole ikinä kyllä kässäri ollut. Jostain syystä tehot nyt kuitenkin jarruista kadoksissa. Vanhat jarrupalat ei näyttänyt edes siltä, että olisi loppu. Sillä epäilin syyn olevan muualla. Kokeilin jyrkässä mäessä, ja kyllähän se auto lähti valumaan. Ei hyvä, eikä varmasti leimaa luvassa vieläkään. Muokattu: 4. Elokuuta, 2021, käyttäjä: -Zn- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nupa Kirjoitettu 5. Elokuuta, 2021 Jaa Kirjoitettu 5. Elokuuta, 2021 Vaijerit venyneet, vaihtoon kaikki kolme. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikke Kirjoitettu 5. Elokuuta, 2021 Jaa Kirjoitettu 5. Elokuuta, 2021 on siel käsijarrukahvan juuressa se vaijerin automaatti säätö minkä pitäs vetää jousella vaijerista löysät pois. vaatii toisinaan herkistelyä ja houkuttelua toimiakseen niin ettei kahva nouse kovin ylös Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Zn- Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2021 Jaa Kirjoitettu 12. Elokuuta, 2021 Uudet vaijerit tuohon tilailin, mutta eivät vielä saapuneet. Käsijarrukengät kun laittoi uusiksi, ja sääti mahdollisimman lähelle, niin meni tuolla virityksellä tänään leimasta lävitse. Kahva nousee edelleen korkealle, mutta ei se käyttöä haittaa. Pitää katsoa jos joskus vaijerit vaihtaisi myös. Tuosta automaattisäädöstä en oikein mistään mitään infoa löytänyt, en edes Haynesin korjausoppaasta. Mutta toimii tämä näinkin ihan hyvin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaiRai Kirjoitettu 1. Marraskuuta, 2022 Jaa Kirjoitettu 1. Marraskuuta, 2022 Näyttäis olevan takapalojen vaihto syksyn/talven listalla. Tais alkaa se wear sensor ottaa levyyn kiinni kun alkoi kitisemään ajossa. Täytyykö tuohon satuloiden käsijarrusäätökeksintöön koskea kun vaihtaa uudet palat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2022 Jaa Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2022 14 tuntia sitten, RaiRai kirjoitti: Täytyykö tuohon satuloiden käsijarrusäätökeksintöön koskea kun vaihtaa uudet palat? Ei välttämättä, mutta suosittelen sen kuusiokoloruuvin herkistämistä vuosittain, ettei jumitu kiinni. Tuossa aiemmassa ohjeessa mainitaan että säätö voidaan tarkistaa jos satula on purettu ja uudelleen kasattu. Tai jos palat vaihdettu ja vain uusilla tai lähes uusilla paloilla. Tällä varmasti viitataan siihen mahdollisuuteen että jarrupalojen paksuudessa voi olla pieniä eroja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaiRai Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2022 Jaa Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2022 Joo, täytyy alkaa kattelee, kiva jos sais ne säätöruuvit pyörii ja rasvattua. Koetan saada leiman vanhoilla hilppeillä kun tuo kässäri mulla pelannut hyvin. Myös levyt varmaankin uusin myös syssymmällä ja sitten vielä koko talvi aikaa tarvittaessa säädellä käsijarrua 🤣 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RaiRai Kirjoitettu 15. Toukokuuta, 2023 Jaa Kirjoitettu 15. Toukokuuta, 2023 2.11.2022 klo 11.55, Fenix kirjoitti: Ei välttämättä, mutta suosittelen sen kuusiokoloruuvin herkistämistä vuosittain, ettei jumitu kiinni. Tuossa aiemmassa ohjeessa mainitaan että säätö voidaan tarkistaa jos satula on purettu ja uudelleen kasattu. Tai jos palat vaihdettu ja vain uusilla tai lähes uusilla paloilla. Tällä varmasti viitataan siihen mahdollisuuteen että jarrupalojen paksuudessa voi olla pieniä eroja. Tarkoitus oli vaihtaa myös levyt mutta aloin nuukailee ja testaamaan pelkillä uusilla paloilla, Centric metallic. Kuusiokoloruuvit tuli testattua, onneksi ei ollut jumissa. Väänsin vanhaan säätöön takaisin ja uudet palat pesään. Thank god, perstuntumalta käsijärru pitää edelleen hyvin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään