Jump to content

Edullinen, siirrettävä, eristetty ja sähköistetty 20m2 autotalli, olisiko kiinnostusta?


BlackZ

Recommended Posts

Olen itse akuutin autonsäilytyspaikkojen puutteen, ja pihiyden kanssa sijottaa niihin tiloihin, niin vuosia ehtinyt sitä "helppoa ja halpaa" autonsäilytystilaa. Yllätys yllätys ettei sellaista ole vielä löytynyt. Paras olisi uusi 6m merikontti, mutta siinä ei ole eristeitä ja se 2.4m leveys tarkottaisi että sitä nyt ei ainakaan voisi varsinaisesti autotallina käyttää, ku auton ajaminen sinne ja sieltä pois pääsy olisi tuskaa. Eli säilytyksessä ajaisi asiansa ja sellaisen saisi noin 3k€ investoinnilla.

 

Olen yrittänyt myös lukuisten eri tahojen kanssa käydä keskusteluja ja tehdä yhteistyötä tällasen harrastajaystävällisen tallin rakentamisesta, vaan aina se hinta lopulta on noussut pitkästi yli 10k€. Mutta nyt minulle tarjoutui loistava mahdollisuus, kun hyvä tuttuni osti itselleen sellasen firman joku aika taaksepäin joka pystyy tommosia monenlaisia tekemään konteista tai mistä vain nyt tarvii. Ja hän on autoharrastaja itsekin.

 

Tässä talvi käyty ideointia ja neuvottelua hänen kanssaan, ja nyt saattas olla kehitelty semmonen "hyvä ja halpa" konsepti, tarkka kululaskelma vielä kesken mitä se tulisi maksamaan että siitä kuitenki mun tutulleki jäisi riittävästi itselle käteen että hänellä on järkevä oman firman toimintaansa sellaiseen kohdistaa. Tällä hetkellä suunnitelmana on tällainen talli:

 

- Työmaa/toimistoparakki 7.2 x 3.3m

- Eristetty ja sähköistetty

- Lattia vahvistettu autoa varten

- Autotallinovi lisätty toiseen päätyyn

 

Eli tuossa olisi tommonen 20 neliön siirreltävä talli, mikä ei siis tarvitse edes rakennuslupia. Ja tuon kontin mitat mahdollistaa jo ihan normi tallina käytön, auto helppo ajaa sisälle ja ulos ja siellä hädässä mahtuu vähä puuhastelemaankin, ja on mahdollisuus pitää lämpinäkin parhaaksi näkemällään ratkaisulla. Tällä hetkellä laskutikku näyttää että hinta voisi sijoittua sinne 6-7k€ välimaastoon jos ei mitään isompia muutoksia enää tule. Lisäksi tähän tulisi rahoitusvaihtoehto lisäksi, ettei tarvi niin blower rahoja puskia kiinni autonsäilytykseen, vaan voisi lyhennellä talliaan sopivalla summalla kuukaudessa.

 

Jos tämä toteutuu niin itse aion yhden tilata ja pari muutakin tuttua oli heti kiinnostuneita, mutta nyt kyselenkin isommalta porukalta olisiko tälle isommin kiinnostusta? Kyseessä ei ole mikään iso firma, joten talleja ei varmaan kymmentä viikossa valmistu, joten siksipä kyselenkin nyt vain tältä "kotikerholta" missä itsekin olen ollut mukana sen 18 vuotta että olisiko Camaro ja Firebird harrastajilla orastavaa kiinnostusta tämmöstä tallirakennelmaa kohtaan, että voin viedä tutulleni viestiä että onko tuo konsepti sellainen että sen oikeasti siihen kannattas enempikin panostaa, muutenhan hän varmaan tekee vain nuo muutamat tallit tähän "lähipiirin" tarpeisiin 😊

 

 

Muokattu: , käyttäjä: BlackZ
Link to comment
Share on other sites

  • BlackZ changed the title to Edullinen, siirrettävä, eristetty ja sähköistetty 20m2 autotalli, olisiko kiinnostusta?
  • 4 weeks later...

Tämmöselle konseptille on viesteistä päätellen kysyntää ;)

 

Hinta on hyvinkin asiallinen, vaikka vertailisi vain rautakaupasta haetut rakennustarvikkeet eikä ota maatöitä/perustuksia huomioon.

 

Itse muutama vuos sitten tutkin ja kilpailutin montaa eri vaihtoehtoa, oma talli on ~45m2 L-muotoinen. Loppupelissä päädyin tekemään itse kappaletavarasta, hinta meni samoihin muihin vaihtoehtoihin verrattuna, mut toisaalta paketti ei ole vertailukelpoinen. Toki tallia sai harrastaa...

 

Tuossa on kyllä markkinarakoa joka hyvän konseptin kehittää, mut tuommonen työmaakoppi tyylinen ei joka tontille sovi - fyysisesti tai visuaalisesti. Tokihan sen voi maisemoida

 

 

Omalle tontille ei onneksi lisärakennuksia sovi, mutta tunnistan kyllä tulevaisuudessa lisätilan tarpeen. vaikka tuohon nykyiseen talliin juuri ja juuri kaksi autoa sopii.

 

Link to comment
Share on other sites

1 minuutti sitten, vwg4 kirjoitti:

Tämmöselle konseptille on viesteistä päätellen kysyntää ;)

 

Hinta on hyvinkin asiallinen, vaikka vertailisi vain rautakaupasta haetut rakennustarvikkeet eikä ota maatöitä/perustuksia huomioon.

 

Itse muutama vuos sitten tutkin ja kilpailutin montaa eri vaihtoehtoa, oma talli on ~45m2 L-muotoinen. Loppupelissä päädyin tekemään itse kappaletavarasta, hinta meni samoihin muihin vaihtoehtoihin verrattuna, mut toisaalta paketti ei ole vertailukelpoinen. Toki tallia sai harrastaa...

 

Tuossa on kyllä markkinarakoa joka hyvän konseptin kehittää, mut tuommonen työmaakoppi tyylinen ei joka tontille sovi - fyysisesti tai visuaalisesti. Tokihan sen voi maisemoida

 

 

Omalle tontille ei onneksi lisärakennuksia sovi, mutta tunnistan kyllä tulevaisuudessa lisätilan tarpeen. vaikka tuohon nykyiseen talliin juuri ja juuri kaksi autoa sopii.

 

 

Nuo on helppo maisemoida ja paneloida. Itse uskon että kiinnostuneita on, tuolla hintaa kun ei kuitenkaan normaalisti saa oikein mitään. Omani teetän tässä piakkoin kunhan kaveri saa ne rahotuskuviot kuntoon, mulle ainaki kelepaa ja voin maisemoida sen sitte haluamakseni 😎💪👌

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kuulostaa hyvältä idealta vaikken itse tarvitsekaan👍

Tuli omaan sivuprojektiin liittyen mieleen pari asiaa:

 

Muistakaa kustannuksissa ottaa huomioon kuljetus+nosto ja vähintään jonkintasoinen pohjan (ja luiskan) teko ettei ole keväällä kyljellään eikä lattia mätäne...

Tuntuu olevan nykyään, että toimintatonneja tarvii jo useita sama mitä tekee...

 

Lisäksi saattaa tulla vastaan että kaupunki käsittääkin tallin rakennukseksi vaikka irtokontti olisikin. Suosittelen kysymään mielipiteen paikallisesta rakennusvalvonnasta.

Kehä III lähistöllä lienee turha sanoa "mutkun kaverilla Peräkylälläkin..."🙄

Sitten jos haluaa jälkeenpäin muuttaa "viralliseksi" pitää paperinippu olla jo eri luokkaa.

Link to comment
Share on other sites

17 tuntia sitten, TransNAM kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä idealta vaikken itse tarvitsekaan👍

Tuli omaan sivuprojektiin liittyen mieleen pari asiaa:

 

Muistakaa kustannuksissa ottaa huomioon kuljetus+nosto ja vähintään jonkintasoinen pohjan (ja luiskan) teko ettei ole keväällä kyljellään eikä lattia mätäne...

Tuntuu olevan nykyään, että toimintatonneja tarvii jo useita sama mitä tekee...

 

Lisäksi saattaa tulla vastaan että kaupunki käsittääkin tallin rakennukseksi vaikka irtokontti olisikin. Suosittelen kysymään mielipiteen paikallisesta rakennusvalvonnasta.

Kehä III lähistöllä lienee turha sanoa "mutkun kaverilla Peräkylälläkin..."🙄

Sitten jos haluaa jälkeenpäin muuttaa "viralliseksi" pitää paperinippu olla jo eri luokkaa.

Näin se on. Taitanee vaatia jonkin sortin luvan myös täällä Oulussa kaava-alueella, kun haja-asutus alueellakin pitää olla rakennuslupa jopa kasvihuoneen teolle 🙄

Link to comment
Share on other sites

30.6.2021 klo 14.34, TransNAM kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä idealta vaikken itse tarvitsekaan👍

Tuli omaan sivuprojektiin liittyen mieleen pari asiaa:

 

Muistakaa kustannuksissa ottaa huomioon kuljetus+nosto ja vähintään jonkintasoinen pohjan (ja luiskan) teko ettei ole keväällä kyljellään eikä lattia mätäne...

Tuntuu olevan nykyään, että toimintatonneja tarvii jo useita sama mitä tekee...

 

Lisäksi saattaa tulla vastaan että kaupunki käsittääkin tallin rakennukseksi vaikka irtokontti olisikin. Suosittelen kysymään mielipiteen paikallisesta rakennusvalvonnasta.

Kehä III lähistöllä lienee turha sanoa "mutkun kaverilla Peräkylälläkin..."🙄

Sitten jos haluaa jälkeenpäin muuttaa "viralliseksi" pitää paperinippu olla jo eri luokkaa.

 

1.7.2021 klo 08.39, Mika kirjoitti:

Näin se on. Taitanee vaatia jonkin sortin luvan myös täällä Oulussa kaava-alueella, kun haja-asutus alueellakin pitää olla rakennuslupa jopa kasvihuoneen teolle 🙄

 

 

Joo, tottakai kysellään luvat sille että saako siirrettävää tallia tuua omalle pihalle, lähtökohtaisesti se kerran sallitaan niin ehottomasti kannattaa tökkiä kusiasipesää ja kysellä kuitenki varalta 😉

 

TransNamilla hyviä pointteja muuten tuossa, pitää välittää tieto kaverille 👍

Link to comment
Share on other sites

Tuo lasketaan siirrettäväksi eikä tarvi lupaa ellei siihen kytketä kiinteää sähköä.Asuntovaunu kytkentä sallitaan.Luulis löytyvän kysyntää...hyvä idea.Ilmanvaihto ja peruslämpö avainsanat.

  • Tykkää 1
Link to comment
Share on other sites

2.7.2021 klo 15.33, BlackZ kirjoitti:

 

TransNamilla hyviä pointteja muuten tuossa, pitää välittää tieto kaverille 👍

Tarkoitin nuo mahdollisille ostajille, en niinkään valmistajalle... ellei sitten myy "avaimet käteen".

Eli sijoituspaikassa hyvä olla esim. mursketta alla eikä suoraan nurmikolla, varsinkin jos piha routii. Vaikuttaa kustannuksiin...

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...