Jump to content

4 gen LT1 Throttle Position Sensor havaintoja


RaiRai

Recommended Posts

Tuossa aiemmin kirjoittelinkin toisaalle kun 4 vuoden jälkeen halvempi Standard TPS alkoi antautumaan. Tässä tapauksessa tyhjäkäynti nousi n. tonniin ja autom. vaihtohetket muuttuivat myöhemmiksi, eikä muuta ongelmaa havaittu. (Edellisellä kerralla kone myös ryki ja paukkui satunnaisesti.) Kun arvasin kokemuksesta mistä ehkä kyse, mittailin potikan antaman jännitteen ulos ja sehän oli jotain 0,7+ V kaasu irti kun pitäisi olla jotain about 0,54 V. Kuten viisaammat kertoneet, tässä huomioitava että kaasuläpässä ei ole fyysistä kanitusta... Kun reissun piti jatkua ja uutta anturia ei ollut saatavilla, tein vanhasta TPS:stä "säädettävän" suurentamalla poralla niitä kiinnitysreikiä, ja pyöräytin potikan antamaan tyhjäkäynnillä sen about 0,53 V. Tadaa, auto toimi sitten normaalisti n. 700 km kunnes sain asennettua tällä kertaa ihan orggis AC Delco -osan (kuvassa). Olin hiukan ihmeissäni että tällainen temppu toimi noin hyvin, siis että se toimi kuitenkin aivan loogisesti eikä sekoillut muuten kuin alkoi antamaan hiukka suurempaa jännitettä. Uuden osan kanssa toki myös toimii hyvin.

 

Semmonen huomio että molemmilla kerroilla kun mulla TPS on kilahtanut, on se tullut lämpimän/kuuman moottorin "huuhtelun" jälkeen. Liekö niin, että TPS saa jonkun shokin kun se jäähtyy nopeasti, ja sitten sieltä joku käämi menee solmuun..? Onhan näitä juttuja toki ollut että kannattaa pitää engine paskaisena koska se sekoaa pesusta, enpä ole aiemmin oikein tosissaan ottanut. Whatever, ajattelin itse olla jatkossa pesemättä kuumaa konetta.

 

spacer.png

Muokattu: , käyttäjä: RaiRai
Otsikon kirjootusvihe
Link to comment
Share on other sites

  • RaiRai changed the title to 4 gen LT1 Throttle Position Sensor havaintoja

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...