Jump to content

Camaro 5.7 V8 LT1 93- virittäminen


Kiiski

Recommended Posts

Moikka

 

Olisi haaveena ottaa vakio Camarosta ulos tehoja enemmän kohtuu budjetilla. Olisiko antaa neuvoja mitä kannattaisi lähteä vaihtamaan ja löytyisikö viritys osia joltain ylimääräisenä?

Madallussarjat kiinnostaisi myös.

Link to comment
Share on other sites

Kaikki alkaa hyvästä pakopuolesta. 

Kun sylinterikansi hengittää, niin voidaan syöttää enemmän ilmaa palotilaan ja nokka-akseli tulee seuraavana. 

Muokattu: , käyttäjä: Fenix
Link to comment
Share on other sites

Tehotavoite ratkaisee pitkälti sen mikä nokka kannattaa valita. Haluaako ajettavan katuauton joka kuitenkin vetää selvästi vakiota paremman ja menee päästöistä läpi valinta voisi olla compin XFI268. Jos haluaa enempi voimaa ja ränttätänttää niin XFI280 jolla tosin saattaa vaatia pientä kikkailua jotta menee päästöistä. Sitten jos ei välitetä päästöistä ja koneeseen tehdään kunnon kannet ja  koneen pitää vetää korkealle valinta XFI292.

 

Tässä siis karkea esimerkkivertailu miten suositulla comp camsin XFI sarjan nokilla menee.

  • Tykkää 3
Link to comment
Share on other sites

12 tuntia sitten, Tommi kirjoitti:

Tehotavoite ratkaisee pitkälti sen mikä nokka kannattaa valita. Haluaako ajettavan katuauton joka kuitenkin vetää selvästi vakiota paremman ja menee päästöistä läpi valinta voisi olla compin XFI268. Jos haluaa enempi voimaa ja ränttätänttää niin XFI280 jolla tosin saattaa vaatia pientä kikkailua jotta menee päästöistä. Sitten jos ei välitetä päästöistä ja koneeseen tehdään kunnon kannet ja  koneen pitää vetää korkealle valinta XFI292.

 

Tässä siis karkea esimerkkivertailu miten suositulla comp camsin XFI sarjan nokilla menee.

Maltillista viritystä haetaan vielä aukasematta konetta. Budjetti riippuu siitä löytääkö käytettyjä peltipakosarjoja tai cat backia? Vetoja haluaisin lisää. Tänään vaihdoin paremmin virtaavan ilmansuodattimen.  Kiinnostaisi tietää paljon olisi saatavissa ulos ilman koneen aukaisemista.

Link to comment
Share on other sites

Lt1 pökkää sen +300 hp peltisarjat , cat back & ilmanotto vireillä yleensä. Siitä eteenpäin vaatii sitten enemmän. Nokkaa suosiolla vaihtoon jos enempi mielii tehoa. Omalla päässyt vakionokalla 13.5 sek vartilla , joten johonkin menee ”perus” virityksilläkin.👍

  • Tykkää 1
Link to comment
Share on other sites

Ilmanotossa suurin ahdista oli alkuperäisen putsarin kotelo kun sitä dynossa koitettiin. Nova teki sillon luovan cai ratkasun 3" pakoputki mutkasta ja kartiosuodatin etupuörän etupuolelle lokarin sisään mihin k&n kin sen kartiofilsun työntää ni oltiin muutaman yksittäisen hepan sisällä k&n cai:lla saadusta tuloksesta. Aika hyvin noi putkisto ja ilmanotto muutetut sihen 300hp päälle osu ku niit useempi oli samas dynos. 

  • Camaro 1
Link to comment
Share on other sites

11.8.2021 klo 23.55, _j00na_ kirjoitti:

Lt1 pökkää sen +300 hp peltisarjat , cat back & ilmanotto vireillä yleensä. Siitä eteenpäin vaatii sitten enemmän. Nokkaa suosiolla vaihtoon jos enempi mielii tehoa. Omalla päässyt vakionokalla 13.5 sek vartilla , joten johonkin menee ”perus” virityksilläkin.👍

Mittailin tuossa putkistoa. Pakosarjoilta tulee 2.5" putket jotka hitsattu kii kattiin katista taakse 3" putki ja 2x 2.5" putket vaimentimelta taakse. Olisko vain katille laippa eteen ja peltisatsit? Onko niiltä lähdöt yleensä 2,5" vai 3"?

Link to comment
Share on other sites

18 minuuttia sitten, letkume kirjoitti:

 

Jos on 3" keskiputki, niin melkein vois olla jo kätbäkki.

Takavaimennim on kumminkin paikoillaan että ei ny ihan ilman vaimenninta ole. Tarvis ne pitkäy peltisarjat ny ekana.

Link to comment
Share on other sites

En tiedä LT1 koneista, mutta omaan LS1:een etin uutta kattia taannoin. Tulin tulokseen, että on 2,25 -tuumainen niissä. 

Voi olla erikokoinen LT1 koneissa, tai jopa sitten mittasin väärin omani.

Korjatkoon, ketkä tietää oikeasti 😅

Link to comment
Share on other sites

https://www.summitracing.com/parts/psm-72c1335/make/chevrolet/model/camaro/year/1994

2.5" nois näyttäs olevan y putki ja samaa näytti ku kävin mittaamas kun on ton tyyppiset Arizona speed& marine sarjat irtonaisina. 60mm reikä näytti olleen y putken lähdössä ja 63,5mm olin mittaavinani päältä. se vielä mahtuu kulkemaan orikkis reittiä etupalkin ja öljypohjan välistä. alkuperänen on kyl ohkasempaa mut ei oo yhtään nurkissa mistä mittais. ja 3" lähtö katille

 

summitin sivuis se hyvä et kohtuulliset mittatiedot on tarjolla

Link to comment
Share on other sites

22 tuntia sitten, mikke kirjoitti:

https://www.summitracing.com/parts/psm-72c1335/make/chevrolet/model/camaro/year/1994

2.5" nois näyttäs olevan y putki ja samaa näytti ku kävin mittaamas kun on ton tyyppiset Arizona speed& marine sarjat irtonaisina. 60mm reikä näytti olleen y putken lähdössä ja 63,5mm olin mittaavinani päältä. se vielä mahtuu kulkemaan orikkis reittiä etupalkin ja öljypohjan välistä. alkuperänen on kyl ohkasempaa mut ei oo yhtään nurkissa mistä mittais. ja 3" lähtö katille

 

summitin sivuis se hyvä et kohtuulliset mittatiedot on tarjolla

Itsellä on lambda anturit noissa alastuloputkissa. Tuossa on pakosarjoissa 🤔

Link to comment
Share on other sites

10 minuuttia sitten, Kiiski kirjoitti:

Itsellä on lambda anturit noissa alastuloputkissa. Tuossa on pakosarjoissa 🤔

Kollektoreissa ne on, nuo pystyt on ilmaputkille, ne voi tulpata jos ei o käytössä.

  • Tykkää 1
Link to comment
Share on other sites

Tuollahan jo keskusteltiin 94 - 95 boxin vaihtamisesta 93 autoon:

 

On tehtävissä, mutta vaatii ainakin moottorin johtosarjan vaihtamisen uudemmasta.

 

Yx vaihtoehto on EPROM-emulaattorin asennus, pystyy muokkaamaan asetuksia lennosta.

https://www.moates.net/ostrich-20-the-new-breed-p-169.html

https://www.ebay.com/itm/memSIM2-EPROM-Emulator-/162310534410?_trksid=p2349624.m46890.l49292

 

Link to comment
Share on other sites

1 tunti sitten, JoukoY kirjoitti:

Tuollahan jo keskusteltiin 94 - 95 boxin vaihtamisesta 93 autoon:

 

On tehtävissä, mutta vaatii ainakin moottorin johtosarjan vaihtamisen uudemmasta.

 

Yx vaihtoehto on EPROM-emulaattorin asennus, pystyy muokkaamaan asetuksia lennosta.

https://www.moates.net/ostrich-20-the-new-breed-p-169.html

https://www.ebay.com/itm/memSIM2-EPROM-Emulator-/162310534410?_trksid=p2349624.m46890.l49292

 

Okei onko kokemuksia säätämisestä? Ei ole edes kovin kallis tämä Eprom-emulaattori.

Link to comment
Share on other sites

Tuota Ostrichia on käyttänyt useampikin kerholainen, toimii suoraan Tunerpro RT:n kanssa.

Puolalaisesta versiosta ei taida olla kokemuksia, mutta speksien mukaan pitäisi toimia ainakin omalla ohjelmallaan.

 

 

Muokattu: , käyttäjä: JoukoY
Link to comment
Share on other sites

5 tuntia sitten, JoukoY kirjoitti:

Tuollahan jo keskusteltiin 94 - 95 boxin vaihtamisesta 93 autoon:

 

 

2 tuntia sitten, JoukoY kirjoitti:

Tuota Ostrichia on käyttänyt useampikin kerholainen, toimii suoraan Tunerpro RT:n kanssa.

Puolalaisesta versiosta ei taida olla kokemuksia, mutta speksien mukaan pitäisi toimia ainakin omalla ohjelmallaan.

 

Tahtoo olla vielä melko hebreaa nuo ohjelmoimiset. Joku sanois vain mitä pitää ostaa ja joku säätäs kun kaikki olis paikoillaan 😁

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...