Jump to content

Passaako esim. MANN öljy filtteri ponuun?


smokeybandit

Recommended Posts

Oon huvikseen lueskellut öljy filttereistä tietoo, löysin vanhan kirjan missä delcon pf25 oli kai orkkis näihin kolmos kippoihin, mutta aikoinaan pf25 on muuttunut pf454 numeroks, mikä vähän lyhyempi filtteri mikä orkkis oli. 

 

Mitä filttereitä täällä porukka käyttää, jenkki filttereitä vai vaikka saksan MANN filttereitä vai missä ne onkaan tehty? Netistä löysin MANN filtterin, numero W 936/5, passaaks sellainen TPI koneeseen missä öljyn jäähdytin, kun kuulemma öljyn jäähdyttimellä olevat TPI koneet, siinä ei maavaraa tavallaan ole niin paljon filtterille mitä ilman öljyn jäähdytintä, eli öljypohja rajana filtterille, nyrkkisääntö että ei filtteri tulis ainakaan alemmas mitä öljypohja, eli toi MANN filtteri on noin 14 senttii korkea, passaisko sellainen siellä olla ettei liian alas tule, jos ottaa huomioon auton missä se (KC4) öljy jäähdytin.

 

Delcon orkkis pf25 on noin 10 senttii korkea, mitä nykyään kyllä löytää vielä mutta tiedä sitten miten vanhoja ovat, kun jos ei niitä ole tehty enää pitkään aikaan.

Nykyinen saatavilla delco pf454, onkos se jotain 8 senttiä korkia.

 

Saa muuten ehdottaa filtteriä, olkoon jenkki tai vaikka saksan filtteri, MANN tai Mahle tai Hummel, mitä niitä kaikkia onkaan, ja korkeuksia on vaikka mitä, ois vaan sellainen mikä vastais hyvin pitkälti orkkis delcon pf25 korkeutta, sen about 10 senttiä ja laatu filtteri.

 

Ois hakusessa tosi hyvä öljy filtteri, mulla kun ei oo mitää kokemuksia esim. MANN filttereistä, niin en tiiä onko ne parempii vai huonompii mitä jenkki filtterit.  

Suht edullinen toi yks MANN filtteri, tiiä sitten miten passais jne. Luulis laadun ainakin olevan jepulis? 

Link to comment
Share on other sites

Toi Wix varmasti ihan laatu on.

Kiitoksia vinkeistä ja osa numeroista. 

 

Koe mielessä ainakin kerran vois MANN filtteriä koittaa. 

Mahle oc114 ois kans mutta kuvissa näyttää ihan identtiseltä mitä Mann.

 

Mites muuten M filtterit, ihan suomalaisia filttereitä ovat, onko kellään ollut sellaista ponussa.

MH3388 taitaa olla osanumero.

Link to comment
Share on other sites

19 tuntia sitten, smokeybandit kirjoitti:

MH369 on osa numero pontiacciin, tarkistin M filtterin koti sivuilta, toki kai MH3388 käy myös, vähän korkeampi vaan.

Minä käytän lähes ainoastaan noita MH369 filttereitä. Ja käyttiksissä kans M-Filtterin tuotteita. 

Link to comment
Share on other sites

9.1.2022 klo 16.04, smokeybandit kirjoitti:

 Netistä löysin MANN filtterin, numero W 936/5, passaaks sellainen TPI koneeseen missä öljyn jäähdytin

 

Ei passaa, mulla on yks tuommonen ylimääräisenä autotallin hyllyssä (jos joku tarvii saa vitosella) Tulee reilusti öljypohjan alapuolelle ja mulla on alkuperäinen öljynjäähdytin. Samoin pidempi WIX on liian pitkä

Link to comment
Share on other sites

2 tuntia sitten, F350 kirjoitti:

Minä käytän lähes ainoastaan noita MH369 filttereitä. Ja käyttiksissä kans M-Filtterin tuotteita. 

Onko toiminut hyvin kesät ja talvet? 

Onko ihan laatu filtterin näköinen?

Ois kyllä mielenkiintoista itekkin testailla M filtterii, luulisin olevan laatu filtteri kun eiks ne oo suomessa tehty eikä jossain kiinassa kuten jotkut jenkki filtterit.

Link to comment
Share on other sites

2 tuntia sitten, F350 kirjoitti:

Ei passaa, mulla on yks tuommonen ylimääräisenä autotallin hyllyssä (jos joku tarvii saa vitosella) Tulee reilusti öljypohjan alapuolelle ja mulla on alkuperäinen öljynjäähdytin. Samoin pidempi WIX on liian pitkä

Onks se about 10 senttii rajana filtterille, vai jotain 8 senttii niinkuin esim. Purolator L15313.

Link to comment
Share on other sites

4 minuuttia sitten, Fenix kirjoitti:

Teillä on matalat öljypohjat? 

Mulla on oletettavasti vakio pohja ja pitkä Wix jää usean sentin pohjan ylle. 

 

Onks sulla öljyn jäähdytin? 

Ilman jäähdytintä on varaa laittaa pitkä filtteri, kait.

 

Kolme versioo on olemas, lyhyt, keskipitkä ja pitkä.

Mitä ny on tullut luettua netistä, niin nykyään on lyhyt filtteri netin mukaan suositus, jotain 8 senttii, orkkis korkeus oli kirjan mukaan keskipitkä, esim. pf25, noin 10 senttiä. Ihme jos ei noin 10 senttiä pitkä filtteri passaa, kun jos uutena näissä oli pf25, mikä sen noin 10 senttiä pitkä filtteri.

Link to comment
Share on other sites

7 tuntia sitten, Fenix kirjoitti:

Teillä on matalat öljypohjat? 

Mulla on oletettavasti vakio pohja ja pitkä Wix jää usean sentin pohjan ylle. 

Vakio öljypohja, tosin silti sisällä on loiskelevy. Pitkä malli esim. tuo Man W 936/5 tulee apurungonkin alapuolelle, eli on ekana ottamassa kipiää. 

Link to comment
Share on other sites

6 tuntia sitten, smokeybandit kirjoitti:

 

Onks sulla öljyn jäähdytin? 

Ilman jäähdytintä on varaa laittaa pitkä filtteri, kait.

 

Kolme versioo on olemas, lyhyt, keskipitkä ja pitkä.

Mitä ny on tullut luettua netistä, niin nykyään on lyhyt filtteri netin mukaan suositus, jotain 8 senttii, orkkis korkeus oli kirjan mukaan keskipitkä, esim. pf25, noin 10 senttiä. Ihme jos ei noin 10 senttiä pitkä filtteri passaa, kun jos uutena näissä oli pf25, mikä sen noin 10 senttiä pitkä filtteri.

10 cm sopii, kun kerta MH369 on 11 cm pitkä ja se mahtuu mulle. 

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...