Jump to content

3 gen Firebirdin kuskin puolen luukkulampun uudemman mallin kansi

Recommended Posts

Lärtsä

Haluaisin ostaa kuvan mukaisen 3gen Firebirdin kuskin puolen luukkulampun kannen, eli se uudempi malli jossa on Pontiac teksti. Värillä tai maalipinnan kunnolla ei väliä kunhan muuten on ehyt.

T. Lauri 

040-5221675 

20220726_141832.jpg

TransNAM

Ihan mielenkiinnosta...

Onko tuo jotenkin erikoinen malli tai oletko varma, että on alkuperäinen tai ettei ole tarrakirjaimia?

En ole tuollaista ikinä nähnyt ja itelläkin ollut 2kpl 91 vuotisia (eli "uudempia") - kummasakaan ei ollut tekstiä luukussa...

1 tunti sitten, TransNAM kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta...

Onko tuo jotenkin erikoinen malli tai oletko varma, että on alkuperäinen tai ettei ole tarrakirjaimia?

En ole tuollaista ikinä nähnyt ja itelläkin ollut 2kpl 91 vuotisia (eli "uudempia") - kummasakaan ei ollut tekstiä luukussa...

on alkuperäinen stanssattu

mullakin oli -91:ssä

TransNAM
2 tuntia sitten, Chevy kirjoitti:

on alkuperäinen stanssattu

mullakin oli -91:ssä

Millähän logiikalla tuo on autossa? Vai ovatko lätkineet satunnaisesti... Ei ainakaan mun 91 karvalakki-Birdissä eikä T/A-ssa ollut.

Näyttää tosiaan olevan ebayssakin pari myynnissä joten ei ihan ainutlaatuinen ole.

Menee vähän offtopiciksi mutta kun mun päätä on helppo vaivata oudoilla asioilla🙄😁

smokeybandit
1 tunti sitten, TransNAM kirjoitti:

Millähän logiikalla tuo on autossa? Vai ovatko lätkineet satunnaisesti... Ei ainakaan mun 91 karvalakki-Birdissä eikä T/A-ssa ollut.

Näyttää tosiaan olevan ebayssakin pari myynnissä joten ei ihan ainutlaatuinen ole.

Menee vähän offtopiciksi mutta kun mun päätä on helppo vaivata oudoilla asioilla🙄😁

Mun käsittääkseni kaikis kolmos kipon ponuis -91-92 on vakiona pontiac teksti kuskin luukkulampus, olettaisin että se lukee siinä luukku lampus sen takia kun -90 mallit ja vanhemmat, niissä oli kromi tai kulta merkkinen pontiac lätkä jos GTA, mut sitten kun valo umpio muuttui tuuman pari pienemmäksi facelift keulan kera, niin ei ollut tilaa muulle kuin luukku lamppuun raapustaa pontiac. 

Se mikä mua joskus mietityttää on se että miks GTA/Formula kieseis ei oo sivu lokareis niitä ilma ritilöitä, mutta vakio trans amissa on, luulis että toistepäin ois ollut hienompi, että GTA/Formula kieseis se ois ollut mutta ei vakio pelis jos ei oo GTA/Formula.

Lärtsä

Elikkä päivitetään tarvetta sen verran että tarkoitus ois nimenomaan hävittää tuo teksti Kitt:in valon päältä kun siinä ei tietenkään sellaista kuuluisi olla. Kun aikanaan lähdin tyhmyyksissäni rakentamaan replikaa tavallaan liian uudesta vuosimallista niin nyt näitä yksityiskohtia saa sitten hieroa kohdilleen. 😩

Laiska kun olen niin en millään jaksaisi alkaa vaihtamaan luukkulamppuja vanhempiin malleihin kun ei niitä kyseisessä autossa tarvi käyttää auki kuin kerran vuodessa konttorilla ja kiinni ollessa eroa ei häiritsevästi huomaa. Mulla on niitä vanhempia luukkulampuja ja olen kokeillut vaihtaa sellaisesta kannen tuon uudemman tilalle mutta kiinnikkeet eivät ole samoissa kohdissa. Kysyin maalarilta mielipidettä tekstin kittaamisesta umpeen ja uudelleen maalauksesta mutta hän meinasi että teksti kohtaa ois hyvä varalta rouhia vähän enemmän että varmasti onnistuu. En nyt uskalla alkaa ainoalla kokeilemaan.

Mutta jos näitä kansia on olemassa ilman Pontiac tekstiä ja ovat nimenomaan siihen uudempaan umpioon sopivia niin sellainenhan ois tietty paras vaihtoehto.

TransNAM

Hitto mä oon pihalla... Laitetaan loman piikkiin ja kun toissapäivänä join yhen kaljankin😜

Aloin kaivelemaan vanhoja kuvia ja olihan tuo teksti molemmissa mulla olleissa autoissa... Ei tosiaan ollut mitään muistikuvaa.

Nyt ei kyllä onnistu mun mielipiteet millään alueella🙄

smokeybandit
4 tuntia sitten, Lärtsä kirjoitti:

Elikkä päivitetään tarvetta sen verran että tarkoitus ois nimenomaan hävittää tuo teksti Kitt:in valon päältä kun siinä ei tietenkään sellaista kuuluisi olla. Kun aikanaan lähdin tyhmyyksissäni rakentamaan replikaa tavallaan liian uudesta vuosimallista niin nyt näitä yksityiskohtia saa sitten hieroa kohdilleen. 😩

Laiska kun olen niin en millään jaksaisi alkaa vaihtamaan luukkulamppuja vanhempiin malleihin kun ei niitä kyseisessä autossa tarvi käyttää auki kuin kerran vuodessa konttorilla ja kiinni ollessa eroa ei häiritsevästi huomaa. Mulla on niitä vanhempia luukkulampuja ja olen kokeillut vaihtaa sellaisesta kannen tuon uudemman tilalle mutta kiinnikkeet eivät ole samoissa kohdissa. Kysyin maalarilta mielipidettä tekstin kittaamisesta umpeen ja uudelleen maalauksesta mutta hän meinasi että teksti kohtaa ois hyvä varalta rouhia vähän enemmän että varmasti onnistuu. En nyt uskalla alkaa ainoalla kokeilemaan.

Mutta jos näitä kansia on olemassa ilman Pontiac tekstiä ja ovat nimenomaan siihen uudempaan umpioon sopivia niin sellainenhan ois tietty paras vaihtoehto.

Pakkelii vaan, tuskin muuta niksiä ois, en oo ite ainakaan koskaan nähnyt -91-92 malleja missä ei lukis pontiaccii luukku lampun päällä. Kai jotain alumiinii on luukku lamppujen kannet, tiiä sitten onnistuisiko tinaamalla tai hitsaamalla laittaa materiaalii päälle ja sitten laikalla hioa tasaiseks, tai vaikka jotain kemiallista metallia tai JB weld mömmöö, minkä voisi sitten hioa, toimii kuulemma myös alumiiniin, JB weld aine.

Kantsii melkein toinen sellainen luukku lampun kansi olla mitä käyttää koe kaniinina, ja säästää se orkkis, siltä varalta jos menis pakkelit sun muut pipariksi.

Jos niikseen ois niin voisi testata vanhemman ponun luukku lampun kannesta ottaa siivu ja uudesta myös, ja korvata se siivu sillä palalla missä ei lue pontiaccii, hyvä hitsari täytyy vaan olla, alumiini on pehmosta hitsata, ja oliko se aika myrkkyä ne alumiini käryt mitä tulee, vai miten se oli, siitä on aikaa kun hitsareitten kanssa on tullut keskusteltua eri metalleista.

smokeybandit

On noita kansia camaro skrot puljussa jos tarviit. Pontiac tekstilla oleva. Mie voin avittaa tilauksessa jos tarvis, mut kyllä hän lähettää suomen puolelle jos itse haluaa tilata.