Jump to content

3gen Takavalot uusista vanhoihin


Teme89

Recommended Posts

Itselle ei sanonut mittöö vaikka polttimotkaan ei aivan alkup. järjestyksessä vaan vilkut vielä takavalojen vieressä. Auto tosin -83, mutta edelliset ~20v leimattu 85-> valoilla, tähän suuntaan ei siis ainakaan pitäisi olla valittamista. Tuskin alkaa katsuri motkottaan vilkkujen väristä uudemmassa, onhan C4 vetteissäkin ollut yli tuon -89 vuoden punaiset vilkut?

 

Jos päätät tehdä niin itse tosiaan suoritin homman, perusmallin uudemmista perusmallin vanhempiin. TA valoista pääsee vielä helpommalla. Jos ei välitä alkup. järjestyksestä niin vilkun polttimon kannan vaihdolla pärjää, alkup. järjestykseen vaatii vähän juottelua ja pari uutta kantaa jotka saa muutamalla kympillä vaikka RockAutosta. 

Link to comment
Share on other sites

Nykyään saa autossa olla ne valot mitkä on asennettu tehtaalla ja/tai täyttää hyväksymismaan vaatimukset.

Palauttaminen vaatii muutoskatsastuksen - jos joku kysyy...

Eli jos auto on alunperin jenkkimalli (ei siis "euromalli") saa takavilkut ja -äärivalot olla punaiset ja etuparkit oranssit, DOT-hyväksytyt.

Ymmärtääkseni myöskään takasumari ja sivuvilkut ei ole tällöin pakolliset.

 

Kannattaa tosin tarkistaa konttorilta...

Link to comment
Share on other sites

Punaiset äärivalot sais olla mulla ja oranssit vilkut, kun muutoskatsastaa auton. Siis -89 Formula kyseessä. Mutta muutoskatsastus tehdään jonkun E-vaatimusten mukaisesti ja maksoi 81 €, kun pari vuotta sitten kysyin. Sitä mitä kaikkea muuta noihin E-vaatimuksiin kuuluu, ei tullut selvyyttä. 

Link to comment
Share on other sites

Mulla on ollut punaiset takavilkut koko ajan kun 4gen Birdiin ei ole olemassa oransseja takavilkkuja.

Riitti syyksi vajaa 15v sitten tuontikatsastuksessa... 

 

Melko ihme on jos joku alkaa nipottamaan 35v vanhassa autossa vilkun väristä varsinkin kun valmistusmaan mukaan on punainen.

Oransseissa nipotetaan herkemmin jo polttimo onkin valkoinen...

  • Tykkää 1
Link to comment
Share on other sites

21 tuntia sitten, TransNAM kirjoitti:

Mulla on ollut punaiset takavilkut koko ajan kun 4gen Birdiin ei ole olemassa oransseja takavilkkuja.

Riitti syyksi vajaa 15v sitten tuontikatsastuksessa... 

 

Melko ihme on jos joku alkaa nipottamaan 35v vanhassa autossa vilkun väristä varsinkin kun valmistusmaan mukaan on punainen.

Oransseissa nipotetaan herkemmin jo polttimo onkin valkoinen...

Vellulla tais aikanaan olla 4g fire missä oranssitvilkut ja oon joissain muissakin nähneeni🤔

Link to comment
Share on other sites

Edellisessä 1990 Firebird vaihdoin euro-takavalot > usa-valoihin. 

Eli vilkuttaa punaista. 

Ei ollut ongelmia katsastuksessa itsellä ja en ole kuullut että olisi myöskään ollut seuraavalla omistajalla. 

Valomuutos tehty ~15v. sitten ilman muutoskatsastusta.

 

Link to comment
Share on other sites

1 tunti sitten, gmc63 kirjoitti:

Vellulla tais aikanaan olla 4g fire missä oranssitvilkut ja oon joissain muissakin nähneeni🤔

Unohdin esim. Japanin-mallit... Mutta niin unohti ilmeisesti katsastusmieskin🙄 

Niissä saattaa olla, mutta ainakaan tietääkseni 4gen Birdistä ei ole euromallia toisin kun Camarosta.

 

Eihän siitä niin kauaa edes ole, kun valoista ei konttorilla keskusteltu - oli vaan oltava ja piste.

Ja irroiteltiin tuulilaseja, revittiin penkkejä jne.

 

Sen uskallan sanoa aika varmaksi, että ainakin 98-02 Birdin takavaloja on vain yhdenlaisia.

 

Link to comment
Share on other sites

6 tuntia sitten, gmc63 kirjoitti:

Vellulla tais aikanaan olla 4g fire missä oranssitvilkut ja oon joissain muissakin nähneeni🤔

Mun on euromalli 6/96 ja oranssivilkut,käsittääkseni ei tuon jälkeen enää tuotu Eurooppaan.

  • Tykkää 1
Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...