Jump to content

mikä nokka lt-1?


Guest Konekolli

Recommended Posts

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Nova

    7

  • Markus

    6

  • KimmoT

    5

  • letkume

    5

  • 1 year later...

Laitoikko sää KimmoT ton 467-nokan tonne koneeseen? Millaselta vaikuttaa?

 

Joo laitoin. Ainakin stroukki koneessa toi on ihan sopivan oloinen. Mutta päästöt meinaa olla hieman ongelmana.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Z 28 convertible -94

Compin 304 on itellä ja tuotti n. 340 hp. Se menee ainakin vakio setupilla. Toi on tosi mieto nokka kun ei sitä meinaa käynnistä huomata.

 

Nyt ehkä jälkeen päin tekisi mieli laittaa 305 tai joku muu "tiukempi" missä LSA olisi 112. Kerro mitä kaikkea teet niin pähkätään sopivaa ja eritoten haluatko vaihtaa suuttimia tai sarjoja yms

 

 

Onko tässä ny kyseessä tämä nokka http://www.compcams.com/Company/CC/cam-specs/Details.aspx?csid=1101&sb=2  ::)

Link to comment
Share on other sites

 

Juu kyllä se on tuo kepukka.

Tossa hyvää lukemista nokkavalintaan:

http://www.ls1tech.com/forums/lt1-lt4-modifications/1090844-lt1-camshaft-valve-train-selection-guide.html

 

Omassa katiskassa on tuo kepukka:

http://www.summitracing.com/parts/CCA-08-466-8/

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Z 28 convertible -94

jos joku joka nokan on vaihtanu tälläseen kikottimeen viittis kertoa, että millanen toimenpide se on. Kuinka kauan aikaa suunnilleen ottaa ::) ku kattoo tohon konehuoneeseen, ni aina rupiaa kauhistuttamaan ku tavaraa on ku entisellä emännällä ;D no joo... mut kummiski

Link to comment
Share on other sites

jos joku joka nokan on vaihtanu tälläseen kikottimeen viittis kertoa, että millanen toimenpide se on. Kuinka kauan aikaa suunnilleen ottaa ::) ku kattoo tohon konehuoneeseen, ni aina rupiaa kauhistuttamaan ku tavaraa on ku entisellä emännällä ;D no joo... mut kummiski

 

Tuossa on tutoriaali: http://shbox.com/ci/cam_removal.html

 

Itse nokkaa en ole nypännyt pois, mutta kaiken tarpeellisen sitä varten kylläkin.

 

Edestä flekti, syylari, vesipumppu, opti, jakopään koppa (tätä varten pudotat öljypohjaa hieman että tulee) ja jakopää, dampperi hubeineen yms muu härpäke pois tieltä, parin kolmen tunnin nakki jos tietää mitä tekee.

 

Päältä imusarja, laturi, venttiilikopat auki, keinut, tönärit ja nostajat pois, toiset pari tuntia.

 

Sit ymmärtääkseni vaan nokka kiinni sopivanlaiseen työkaluun ja ulos, ja uusi tilalle. Nokan asento tietenkin muistiin. Käänteisessä järjestyksessä nippuun ja kovaa ajoa.

 

Viikonlopussa tekee ensikertalainenkin jos vain pysyy meisseli kädessä ja asennusjuomaa piisaa.

 

Eniten tuossa hommassa varmaan aiheuttaa päänvaivaa jakopäänkopan irroitus, dampperin hubi (aika tiukassa..) ja keinujen kiristys lopuksi, tuntuu ettei koskaan ole hyvä  ::)

Link to comment
Share on other sites

Jos kovin pitkä mies eikä remppa apua niin varmaan hieronta tekee varmaan hyvää ja parin paivän breikki operaation jälkeen  :-P

 

Kannattaa ajaa keula pukeille, auttaa muutenkin alakautta irroittelua.

Link to comment
Share on other sites

Compin 304 on itellä ja tuotti n. 340 hp. Se menee ainakin vakio setupilla. Toi on tosi mieto nokka kun ei sitä meinaa käynnistä huomata.

 

Nyt ehkä jälkeen päin tekisi mieli laittaa 305 tai joku muu "tiukempi" missä LSA olisi 112. Kerro mitä kaikkea teet niin pähkätään sopivaa ja eritoten haluatko vaihtaa suuttimia tai sarjoja yms

 

Siis tolla 304 nokalla toimii ihan bolt on ? Ei tarvi säätää mitään?

Peltisarjat + tuo 304 + kannet siistittäväks, 400 essohevosta  \m/  ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Kaikki virinokat tarvii saatoa... Vaikka moni sanoo etta 'kayhan se ilman saatamista', jaa aika monta konia laitumelle ja bensaa palaa hukkaan. Monesti kuvitellaan etta uus nokka on syy tyhjakaynnin humputtamiseen ja siihen karuun kayntiin mika V8 koneessa 'kuuluu olla', mutta yleisemmin syy on etta ohjelma on pielessa. alle 250 asteinen nokka (@0.05" nostoa) ei pitais kayda kovin karusti. Toki LSA 108-110 aiheuttaa karkeutta, ja kuten seniori sano, LSA 114+ auttaa paastojen ja alakierroksien kanssa jonkin verran.

 

Kaytannossa kaikki mika muuttaa oleellisesti moottorin volumetrista hyotysuhdetta, eri kierrosaluella tarvii uudelleen saatoa.

Pienet hommat kuten ilmansuodattimet, imarin tai lapparungon porttaamiset menee ihan OK ilman dynosaatoa, mutta seokset saattaa jaada laihahkoiksi joten ainakin laajakaistalla kannattaa vaha kattoa ja tarvittaessa saataa kiihdytysrikastukset kuntoon.

 

Jo peltisarjat laittaessa kannattais kayda ainakin tarkastaa ohjelma, silla maarin ettei seokset seilaa laihalla tai rikkaalla. Tosin mita paskemmat pakosarjat laittaa, sita lahempana se sopii vakio ohjelmaa.

 

Lopetan paasaamisen, ku kukaan ei kumminkaan kuuntele :D

Link to comment
Share on other sites

Ainakin tuossa omassa LT:ssa cc304 kepillä ei tarvinnut seoksien säätöön koskea kun seokset oikein suoraan tehtaan kartoilla tai niillä mitkä toimi myös vakio padassa. Oli laajakaistat yms. kiinni ettei pelkkää esson tietoa. Tarkistaahan nuo pitää ja muistaakseni tyhjäkäyntiä piti rukata yms.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest AllGoNoShow

Minkälaista nokkaa vois laittaa älteeyköseen joka on vm 80 autossa, eli hc raja 1000? Ei kattia käytössä, hooceet leimalla 140..

Lähinnä räpäräpä ääni kiinnostas ja tietysti ne muutamat lisähepat  :D

Aski on manuaali eli stallia ei tarvi miettiä... Ja missähän ton vehkeen sais sit säädettyä?  :W

Link to comment
Share on other sites

Guest AllGoNoShow

Täältäkin ääni compin XFI sarjalle. Veljen camarossa XFI280 ja hyvin rokkaa

 

Just olin tuosta nokasta kysymässä, desktopdynolla kattelin ja tuntus passaavan..

Ilmeisesti tolla saa päästötkin kohalleen?  :-P ja hc saa olla siis 1000

Link to comment
Share on other sites

Me saatiin tolla XFI280 nokalla HC 98 bensalla lähelle sataa ja E85 tais olla jotain 80/60HC. Eli se ei todellakaan ole ongelma jos rajaa 1000. Jos vaan kone on kasattua semmoisilla osilla että kestää kierrättää niin päästöjen puolesta vois laittaa vielä räyheämmän nokan. KimmoT:n camarossa XFI280 nokalla huipputeho tulee 6300rpm kohdalla.  383 alakerrasta johtuen ei rajoitinta ole uskallettu nostaa yli 6500rpm.

Link to comment
Share on other sites

Guest AllGoNoShow

Me saatiin tolla XFI280 nokalla HC 98 bensalla lähelle sataa ja E85 tais olla jotain 80/60HC. Eli se ei todellakaan ole ongelma jos rajaa 1000. Jos vaan kone on kasattua semmoisilla osilla että kestää kierrättää niin päästöjen puolesta vois laittaa vielä räyheämmän nokan. KimmoT:n camarossa XFI280 nokalla huipputeho tulee 6300rpm kohdalla.  383 alakerrasta johtuen ei rajoitinta ole uskallettu nostaa yli 6500rpm.

 

Mjoo.. Mitenhän kun mulla on vakio alakerta, tosin vähän ajettu, niin uskaltaako siihen tuon 280 nokan laittaa? Ennestään koneessa on peltisarjat...Minnehän asti rajotin pitäs laittaa tolla 280nokalla. Sitten pitäs vielä pohjois-karjalan seudulta löytää joku ohjelmoimaan se ecu uusiks.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

mitäs mieltä olette tästä.http://www.summitracing.com/dom/parts/nal-12480002/overview/

nyt on kone irti sopivasti ni olis helppo vaihtaa.kannet on jo portattu.pakosarjat marteliukselta hommattu.ehdotettin vielä ohuempaa kannentiivistettäkin.

vois kyl tilata vaikka racers placen kautta ni on "turvallisempi"niin.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...