Ilku Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2004 Jaa Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2004 Mites kauan tuon vakio ECM:än resetoituminen kestää, eli kauanko pitää pitää akunnapaa irti, jotta asetukset nollaantuu? Eli jos esim. säätää vaikka TPS:ää. Miten autolla tuli ajaa ensimmäiset kilometrit (rauhallisesti vai sekä että) ja miten nopeasti tuo boxi oppii ajotavan, eikös se ole ns. oppiva? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest konna6 Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2004 Jaa Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2004 noin 30 sekuntia piisaa resetointii. -napa. aivan sama miten ajat oppii joka tapauksessa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pile Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2004 Jaa Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2004 kyllä tuon opetusajon(ensimmäinen 10 min) kannattaa ajella siististi ilman mitään verätyksiä niin auto opettelee itsensä ns."taloudelliseksi"ja sen jälkeen voi antaa sikaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilku Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2004 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2004 Ok. Kiitokset. Pile: Nyt vetää taas aika kivasti...TPS:än uudelleen säätö auttoi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pontiac-Pete Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2004 Jaa Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2004 miten nopeasti tuo boxi oppii ajotavan, eikös se ole ns. oppiva? Eipä se mitään ajotapaa opi. Se vaan opettelee korjauskertoimet koko kuormitusalueelle niin, että ilma/bensa suhde pysyy 14.7:nä koko ajan. Ihan sama miten ajaa, se opettelee ne arvot sitä mukaa kun tietyllä kuormitusalueella käydään. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisis Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2004 Jaa Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2004 Ja korjaa seoksia tiettyihin toleransseihin esiasetuksesta olettaen että MAP/MAF, IAT, TPS, Lambda, CTS toimii. Jos esim suutin yhdessä pytyssä kuskin puolella vuotaa tai on huono lambda nii ecu säätää koneen laihalle (koska luulee että koko kone on rikkaalla). Tosin ei hirveen laihalle sillä sen takia sinne on ohjelmoitu maksimi määrät mitä ecu voi korjata, ettei sattuisi kiinnileikkauksia. Juuri tämän takia ECU vaatii periaatteessa lastutusta jos koneeseen syötettävä ilmamäärä kasvaa rajusti. ECU:n "säätövara" loppuu aika nopeesti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pile Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2004 Jaa Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2004 miten nopeasti tuo boxi oppii ajotavan, eikös se ole ns. oppiva? Eipä se mitään ajotapaa opi. Se vaan opettelee korjauskertoimet koko kuormitusalueelle niin, että ilma/bensa suhde pysyy 14.7:nä koko ajan. Ihan sama miten ajaa, se opettelee ne arvot sitä mukaa kun tietyllä kuormitusalueella käydään. tästä on paljon puhuttu että ajotavalla ei olisi mitään merkitystä joskus aikojen alussa kun huollatin oman ruusuni oikein gm huollossa niin tästä keskusteltiin ja he olivat sitä mieltä että se oppii sen ajotavan mukaan joko taloudellinen tai urheilullinen.nämä nyt on sellaisia väittämiä kans niin kuin se että oliko muna vai kana ensin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään