Jump to content

Kuinkas teillä pysähtyy?


Kake

Recommended Posts

Eikös siitä makan vin koodista selvinny että onkin -86. Näyttää ainakin olevan jarruvalo takalasissa ylhäällä eikä pitäisi olla kun -86 mallisissa.

mikko on tarkka silmäinen ;).kyllä se näin oli vin koodin perusteella 86vm.87 rekisteröity.
Link to comment
Share on other sites

Mulla on vakiojarrut. Tosin edessä on ebc:n rei'itetyt ja uritetut levyt ja saman firman vihreet palat. Esim jurvan botnia-ringillä ei ollut pienintäkään merkkiä jarrujen häipymisestä....

minkä verran levyt makso?

Link to comment
Share on other sites

Mulla oli aiemmin ongelmia takajarrujen(levyt) kanssa tai oikeastaan vain käsijarrun osalta...vaihdettiin kans paloja ja vaijereita mutta dynossa aina tulos pyöreä nolla :( . Alkoi toimimaan vasta kun hommasin uudet satulat taakse (180e kpl RP:ssä) ...käyttöjarru 1.4kn molemmilla puolilla ja käsijarru 1.7kn, edessä 2.1 !

Mun mielestä aika vähän mieltä vaihtaa noita "erikois"-jarruja siviiliautoon jolla ei edes radalla käydä, mutta jokainenhan tekee niinkuin itse haluaa...

Link to comment
Share on other sites

Mun mielestä aika vähän mieltä vaihtaa noita "erikois"-jarruja siviiliautoon jolla ei edes radalla käydä, mutta jokainenhan tekee niinkuin itse haluaa...

 

Siinähän se onkin, että kun täällä on varsin moni ketä tykkää siellä radalla käydä... 8)

Link to comment
Share on other sites

Totta helvetissä näihin kannattais jarruihinkin satsata ku vakiot on sen verran surkeat vaikkei radalla ajaiskaan, onhan se jo turvallisuuskysymyskin. ??? Iteki sitte HETI alan jarruja päivittää ku tekniikkapuoli kasassa... ;)

Link to comment
Share on other sites

4 gen jarrut (LT-mallin) on aika hyvät vakiona kunhan vaihtaa palat ja nesteet. Kestää rataleikkiä kohtuu hyvin. Sen verran on nyt jarruissa voimaa ettei ABS kerkiä mukaan kun tulee tilanne päälle. Jää ensiksi 2-4 metriä mustaa ennen kuin kerkiää mukaan.

 

Tietysti jos jatkan tuolla autolla ensi vuonna niin tarkoitus on vielä laittaa isommat jarrut ehkä....tod. LS kokoiset vaan. ;D

Link to comment
Share on other sites

Hyvin pysähtyy, tulin just katsastuskonttorilta ja leima tuli :)

 

Jarrut edessä 2,4/2,4

 

Takana 2,3/2,2

 

Käsijarru 2,5/2,2 eli sangen tasaisesti jarruttaapi

 

Edit: ja ihan vakiojarrut

Link to comment
Share on other sites

Totta helvetissä näihin kannattais jarruihinkin satsata ku vakiot on sen verran surkeat vaikkei radalla ajaiskaan, onhan se jo turvallisuuskysymyskin. ??? Iteki sitte HETI alan jarruja päivittää ku tekniikkapuoli kasassa... ;)

Eikö ne jarrut pitäis laittaa ennen koneen virityksiä kuntoon?
Link to comment
Share on other sites

Pysähtyy ihan ookoo, paremminkin sais pysähtyä.

 

Vuoden ikäiset SSBC:n vakiokoon jarrut, levyt uritetut ja palat tais olla ne "pikkasen paremmat palat".

Mitään ihmettä niille en oo asennuksen jälkeen tehny, ~9kilokilometriä ajettu ja lukemat edessä 3.1/3.3 ja takana 1.3/1.3 ja käkkäri 1.5/1.5.

Noissa lukemissa ne on aikasemminkin pyöriny.

Link to comment
Share on other sites

Perusjarrut... kohtalaisesti pysähtyy.. palat juuri vaihdettu...

Nyt olisi tarpeettomina etu- ja takajarrujen tiivistesarjat myytävänä.. juuri hankitut.

Ei tarvinnutkaan uusia vielä niin kyselkää jos on käyttöä.

 

Edit: Koslahan on Firebird T/A -95

Link to comment
Share on other sites

Hyvin pysähtyy : edessä 3.5 / 3.3 ja takana 1.4 / 1.3 sekä kässäri 1.6 / 1.5 .

 

Jarrut ovat säädöissään, jos kokonaistehosta on n. 70 % etupyörillä. Lyhyesti ynnättynä ; jos kok. teho on 5 kN, edessä pitäisi olla 3.5 ja takana 1.5.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hyvin pysähtyy : edessä 3.5 / 3.3 ja takana 1.4 / 1.3 sekä kässäri 1.6 / 1.5 .

 

Jarrut ovat säädöissään, jos kokonaistehosta on n. 70 % etupyörillä. Lyhyesti ynnättynä ; jos kok. teho on 5 kN, edessä pitäisi olla 3.5 ja takana 1.5.

 

 

Mikähän hemmetti sit noita mun takajarruja vaivaa? Ilmankos polttaa kumiakin niin nihkeästi, pitää takajarrut liikaa :-[ ??
Link to comment
Share on other sites

Mikähän hemmetti sit noita mun takajarruja vaivaa? Ilmankos polttaa kumiakin niin nihkeästi, pitää takajarrut liikaa :-[ ??

miksi poltaa kumia ja jarrutaa saman aikaisesti pyöriihän se rengas muutenkin :o
Link to comment
Share on other sites

Mulla pysähtyy v...tun huonosti!!!!!!!! Alkaa pinna palamaan >:( >:( >:(

 

Kuinka nuo takajarrut sais toimimaan edes jotenkin.

 

Siis kaikkihan alkoi taas eilisestä katsastusreissusta. Etujarrut meni hyvin läpi, takajarrutkin jotenkin (siis hyväksyttiin) kun eroa ei ollut kuin 10%, mut ei ne juuri mitään pitäneet (alle 1kN jäi vaikka kuin polki). Ja sit se ainainen ongelma KÄSIJARRU >:(. Apparin puoli piti jopa paremmin kuin käyttöjarru, mut kuskin puoli piti just sen verran mitä ilmeisesti lukko jaksoi välittää toiselta puolelta. Tuloksena ero käsijarrussa 85%=hylky. :'( :'(

 

Miten noi takajarrut sais toimimaan. Olen jo vaihtanut uudet palat ja herkistänyt satuloiden liut ja männätkin tuntu liikkuvan herkästi, kun kokeilin palojen vaihdon yhteydessä. Olishan se kiva saada takajarrutkin mukaan jarrutuksiin ihan mukavuus ja turvallisuus syistä, vaikka ne käyttöjarrun osalta saivatkin hyväksytyn tuomion.

 

Mut sitte toi käsijarru. >:( Multa loppu eilen illalla järki kesken kuinka toi systeemi oikein toimii. :-X :-\ :o Vaijerit liikkuu hyvin ja vivut kääntyvät aivan tappiinsa mut toisella puolella ei vaan pidä juuri mitään. Renkaasta jaksaa käsin pyörittää, tosin vähän tahmeesti mut kuitenkin. Onko noissa jotain säätöä tai muuta kikkaa millä ne saa toimimaan???

 

Ja autohan on -87 GTA ja takana on teräksiset valusatulat.

 

Auttakee auttakee viisaammat (edes ton käsijarrun kanssa, jotta saan leimalta läpi) ennekuin multa lähtee hiukset päästä.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Mut sitte toi käsijarru. >:( Multa loppu eilen illalla järki kesken kuinka toi systeemi oikein toimii. :-X :-\ :o Vaijerit liikkuu hyvin ja vivut kääntyvät aivan tappiinsa mut toisella puolella ei vaan pidä juuri mitään. Renkaasta jaksaa käsin pyörittää, tosin vähän tahmeesti mut kuitenkin. Onko noissa jotain säätöä tai muuta kikkaa millä ne saa toimimaan???

 

Ja autohan on -87 GTA ja takana on teräksiset valusatulat.

 

Auttakee auttakee viisaammat (edes ton käsijarrun kanssa, jotta saan leimalta läpi) ennekuin multa lähtee hiukset päästä.

Käsijarruvaijerille on säätö kardaanin yläpuolella, jos on vaijeri/vaijerit venyneet kunnolla niin tuo säätö ei enää riitä kiristämään tarpeeksi -> vaijerit vaihtoon. Mites käsijarrukahva, nouseeko kovin ylös? Jos nousee niin koita ensin tuota kiristystä
Link to comment
Share on other sites

Käsijarruvaijerille on säätö kardaanin yläpuolella, jos on vaijeri/vaijerit venyneet kunnolla niin tuo säätö ei enää riitä kiristämään tarpeeksi -> vaijerit vaihtoon. Mites käsijarrukahva, nouseeko kovin ylös? Jos nousee niin koita ensin tuota kiristystä

 

Nouseehan se aika ylös, mutta jarrusatuloissa olevat vivut kyllä puristavat vaijereissa olevat palutusjouset ihan kasaan. Eli enempää ne vivut siellä satuloissa eivät voi kääntyä, joten ongelma näyttäisi olevan satuloissa. Onko noissa jotain säätöä vai pitäiskö ne säätyä automaattisesti, jos ovat kunnossa?

 

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...