BlackZ Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Eli tuli mieleen, jos tekis tuon Megasquirtin omaan Camaroon ja tekis sen ihan liittimellä, ettei tarvi alkuperäistä johtosarjaa pilkkoa vaan asennus olis "Plug'n'Pray" tyyppinen Siinä samassa tuli mieleen, että onnistuisikohan tuon vakioboksin jättää rinnalle niin, että vain moottorinohjaus ja säätö tapahtuisi Megasquirtilla ja vakioboksi rinnalla hoitaisi moottoridiagnostiikan ja turbiinin lukitukset yms. tärkeät toimet mihin Megasquirtista ei ole (ainakaan helpolla)?? Silloinhan tuosta Megasquirtista saisi mahdollisimman paljon irti ilman että auton ajettavuus yms. kärsisi... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nova Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Miksei onnistuisi. Eihän sitä vaiko ecm:ää kiinnosta meneekö suuttimille signaali vai ei. Tietysti siitä voi tulla vikailmo? Auttasiko huijata boksia jollain vastuksella yms. Hieman lisää antureita voi joutua lisää riippuen MS: sisäisistä kytkennöistä eli voiko ottaa rinnalta ryöstön. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Ajattelin että jos siitä vakio ECM:stä katkosi kaikki vedot mitkä liittyy moottorinohjaukseen ja ne liittäisi sitten Megasquirtiin, eli en laittaisi "rinnalle" vaan Megasquirtille menisi osa johtoista ohjaukseen liittyen ja vakio ECM:lle loput johdot muihin toimintoihin. Olisi halpa ratkaisu millä saavutettaisiin jopa parempi moottorinohjaus kuin esim. Haltekilla... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nova Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Mites se ECM osaa ohjaa jos ei ole kaikkia tarpeellisia johtoja. Osa toiminnoista taitaa mennä päällekkäin. Ainakin tps ja rpm tietoa menee turbiini lukon ohjaukseen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Mites se ECM osaa ohjaa jos ei ole kaikkia tarpeellisia johtoja. Osa toiminnoista taitaa mennä päällekkäin. Ainakin tps ja rpm tietoa menee turbiini lukon ohjaukseen. Niin just, tuota tässsä nyt vähä tiedustellaankin että mitkä toiminnoista on päällekkäin ja että onko tämä yleensäkään mahdollista tuollaisella ajatuksella. Tuskin se Megasquirt nyt toimii, jos se asennettaisiin suoraan vaan vakio ECM:n rinnalle, taitas tulla boxeilla melkoinen ristiriita et kumpi sitä moottoria ohjaa.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DARK FIREBIRD Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 En ole moista rekentanut,mutta. Jos molemmille tietsikoille tulee antureilta tieto ja vain MG lähettää suuttimille sytkälle ym tiedon eteenpäin tehdä jotain niin miksei toi toimis.Tosin vakioboxi olis huijattava luulemaan et sielä piuhojen päässä olis jotain muutoin herjaa ja menee vikatilaan. Eihän tuossa 700:ssa montaa juttua ole joten kaipa siinä MG:ssä olis 2-3 ylimääräistä piuhaa laatikolle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nova Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Eihän tuossa 700:ssa montaa juttua ole joten kaipa siinä MG:ssä olis 2-3 ylimääräistä piuhaa laatikolle. Ku ei taida olla ylimääräisiä ohjauksia. Toisaalta TCI/joku muu valmistaa erillisiä ohjainyksiköitä laatikolle. Se on muuten MS eikä MG. Pelkkä katkaisia riittää ohjaamaan turbiinilukkoa. Novassa on tollee katkaisijalla hoidettu. Itse olen ostamassa nyt TaTech boksin ku saa halvalla ehkä. On paukku yms. turbo ohjaukset.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Joo no tuota noin, eihän siinä sitä ohjausta laatikolle ole, siis MS:ssä. Mutta se ohjaus nyt on luvattoman helppo tehä vaikka sillä napilla tai ihan yksinkertaisella kytkennällä automaattiseksikin. Se ei nyt se pääasia ole, mutta jos kerran alkaa tuota tekemään niin, että MS:llä on ainoastaan tarkoitus ohjata suuttimia ja sytkää, niin silloin se on sama taiteilla se niin että vakio ECM hoitaa sitten edelleen kaikki laatikon ohjaukset yms toiminnot. Pitäisi alkaa vain selvittää mitkä piuhat sitten otetaan pois vakio ECM:n hallusta ja annetaan työ MS:lle ja pitääkö se vakio ECM sitten huijata luulemaan että edelleen senki piuhojen nokasta jotakin löytyy. Minusta tämä olisi ajatuksena aika ihanteellinen, varsinkin jos vakio ECM jäisi vielä hoitamaan kylmäkäynnistykset yms., niin kerrankin olisi sellainen edullinen säädettävä laite millä ei sentään koko auton järjestelmä menisi sekaisin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pekka68 Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Tatekki halvalla ? Paljonko ?? MS:äkin on ahtopaineen ohjaus + lähtökierrosrajoitin yms. mutta tarttee perehtyä ja rakentaa itse . Mulla esim. turbiinin lukitukseen saa vain yhden raja-arvon . Eli kaasua painaessa kyllä vapauttaa , mutta moottorijarrutuksessa ei . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nova Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Tatekki halvalla ? Paljonko ?? Käytettynä yks iso seteli ainakin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pekka68 Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Jep ! Mitä nyt olen tutustunut , niin ainakin tuo suomenkielisyys on iso plussa . MS:n vahva puoli on , että sillä voi tehdä mitä vain jos osaa . Ja huono puoli , että pitää todellakin osata . Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Jep ! Mitä nyt olen tutustunut , niin ainakin tuo suomenkielisyys on iso plussa . MS:n vahva puoli on , että sillä voi tehdä mitä vain jos osaa . Ja huono puoli , että pitää todellakin osata . No mitäs Pekka on siitä mieltä jos yrittäis yhdistää ton vakio ECM:n ja MS:n hyvien ominaisuuksien toiminnan..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 mä en kyllä keksi mihin sä enään alkuperäistä ECM.ää tarvitset jos laitat megasquirtin osta, osta! se on halpa ja ainakin sata kertaa parempi ku haltekki löytyy kokemusta molemmista bokseista. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 mä en kyllä keksi mihin sä enään alkuperäistä ECM.ää tarvitset jos laitat megasquirtin Laatikon ohjaukseen, vikadiagnostiikkaan, mahdollisesti kylmäkäynnistykseen yms. Tuossa vakioboksissa on paljon sellaisia ominaisuuksia mitä ei millään vaihdettavalla boksilla voi korvata, ainakaan ihan kaikkea... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pekka68 Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 No mitäs Pekka on siitä mieltä jos yrittäis yhdistää ton vakio ECM:n ja MS:n hyvien ominaisuuksien toiminnan..? Hankalalta tuo äkkiseltään tuntuu . Vähän kuin ois talossa kaks isäntää . Mutta kuten jo mainitsin MS:ssä on potentiaalia , kun sen vain saa siitä irti . Erityisesti tuossa MSII-prosessorissa - siihen saa jo koodin , millä siitä tulee itseoppiva kuten tuo orgis ECM:kin . Elämme muuten kauheita aikoja ! Mitenkö niin ? - No jos 24 lbs suihkuilla irtoaa 450 hp , niin enpä edes uskalla laskea paljon irtoaa 42 lbs ruiskuilla ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Laatikon ohjaukseen, vikadiagnostiikkaan, mahdollisesti kylmäkäynnistykseen yms. Tuossa vakioboksissa on paljon sellaisia ominaisuuksia mitä ei millään vaihdettavalla boksilla voi korvata, ainakaan ihan kaikkea... laatikossa(700r4) turbiinin lukon ohjaus on helppo tehdä muuten. squirtissa on tiedon keruu squirtissa on kylmäkäynnistys kartta kerro ihmeessä mitä ominaisuuksia siellä nyt on jota ei voi korvata squirtilla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Hankalalta tuo äkkiseltään tuntuu . Vähän kuin ois talossa kaks isäntää . Mutta kuten jo mainitsin MS:ssä on potentiaalia , kun sen vain saa siitä irti . Erityisesti tuossa MSII-prosessorissa - siihen saa jo koodin , millä siitä tulee itseoppiva kuten tuo orgis ECM:kin . Elämme muuten kauheita aikoja ! Mitenkö niin ? - No jos 24 lbs suihkuilla irtoaa 450 hp , niin enpä edes uskalla laskea paljon irtoaa 42 lbs ruiskuilla ? Onkos tuo kalliskin sarja sitten jos ottas tuolla MSII prossulla? Niin eikä nyt Pekka aleta vinoilemaan, teoriassahan se ainakin on mahdollista tuo 450hv 24lb suuttimilla, käytännön kokemukset sitten näyttää onko se mahdollista Hyvinhän nuo 19lb suuttimet on IrocJackillakin riittänyt ahdetussa autossa vaikka siinä autossa ei ole edes FMU:ta millä paineita voisi kunnolla nostaa! Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 laatikossa(700r4) turbiinin lukon ohjaus on helppo tehdä muuten. squirtissa on tiedon keruu squirtissa on kylmäkäynnistys kartta kerro ihmeessä mitä ominaisuuksia siellä nyt on jota ei voi korvata squirtilla. No enpä tiedä, mutta mikäs helvetti siinä sitten on että kukaan ei tahdo kylmänä saada noita käymään MS:llä kunnolla vaikka miten säätäis. Voihan se olla että sillä voi toteuttaa kaikki nuo, mutta olis se mukava jos laatikon ohjaukset yms. toimisi juuri niinkuin ne on tarkoitettukin. Ja että olisi tuo "ihana" SES valo käytössä jos vikaa ilmenee... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pekka68 Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 42 lbs = 787,5 hp Välillä asiaakin : - Huono tyhjä- / kylmäkäynti johtuu useinmiten epätarkasta säädöstä ( MSI - prossu ) ja isoista ( vakiota isommista ) suihkuista . - Itse ostin MSII-prossun Suomesta 80 € yksityiseltä . En sitä viime talvena kuitenkaan asentanut , kun en mieleistä koodia löytänyt . - EDIT : TCC:n ohjauksellekin löytyy keinot . Itse en tuolla I-prossulla saa toimimaan kuin välttävästi . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DARK FIREBIRD Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Ku ei taida olla ylimääräisiä ohjauksia. Toisaalta TCI/joku muu valmistaa erillisiä ohjainyksiköitä laatikolle. Se on muuten MS eikä MG. Pelkkä katkaisia riittää ohjaamaan turbiinilukkoa. Novassa on tollee katkaisijalla hoidettu. Itse olen ostamassa nyt TaTech boksin ku saa halvalla ehkä. On paukku yms. turbo ohjaukset.... Ops,tullut näpyteltyä mitä sattuu.MGQ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teac Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Juu kaikki sinne vaan kerralla; MS sytkään, haltekki ruiskuun ja oma ECM turbiinilukkoa varten? Onnea vaan ;D Ei ne muut boksit edelleenkään ole sen kummempia sisuksiltaan kun oma ECM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DARK FIREBIRD Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 En tunne tuota MGQ:ta Oikeestaan yhtään ,mutta luulis sillä saavan homman pelaamaan kylmänä ja lämpimänä.Olisiko jollain kartoista kuvaa tai onko jossain esittelyä ko vehkeestä mistä näkee mitä karttoja siinä on? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vemu Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Ei ne muut boksit edelleenkään ole sen kummempia sisuksiltaan kun oma ECM. Jep, loppupelissä jopa "huonompia" tai yksinkertaisempia. Valttina tietysti säädettävyys. Itse vääntelisin perus-ECM:n koodin kohdalleen ja sitten jos tarvitsisi jotain lisäohjausta niin toteuttasin sen mikrokontrollerilla lisäksi vakio ECM:aan. Simppeleitä vehkeitähän nuo moottorinohjaimet on loppupelissä. Itse ajatus meinasi unohtua: ECM:n toiminta perustuu useisiin eri feedback silmukoihin. Ohjais tehdään kartalta ja sitä valvotaan anturein, joiden mukaan taas tehdään korjauksia ohjauksiin. Kahden ECM:n käyttö sotkisi toimintaperiaatteen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Juu elikkä taitaa olla sit parempi joko vaihtaa siihen MS:ään kokonaan tai ropata sitä vakio ECM:ää jos edullisesti haluaa päästä... Saapa nähä pitäskö alkaa se MS kasaamaan, tarvin siihen tosin jonkin vakioboksin tms. mistä saa sen liittimen mikä passaa suoraan siihen auton omaan johtosarjaan ettei tarvi sitä liitintä alkaa raiskaamaan tai mitään epämääräisiä "hyppylankoja" siihen virittämään. Sitä nyt on syntyny vaikka mitä hulluja ajatuksia ku oon koulun ja työn takia valvonu tällä hetkellä jo 49.5h putkeen, vois varmaan mennä nukkumaanki joskus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarno Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2006 Ostatko noi mun 19lbs suihkut,jos sun omat 19lbs on pienet? katotaan mihin asti uudet 34lbs riittää... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään