Jump to content

Remmiahdinta vm.98 Firebirdiin?/Muuttoautoasiaa


Guest NYCpiru

Recommended Posts

Moi!

 

Uutena harrastajana en löytänyt mitään searchilla asiasta vaikka tietoa varmasti on. Onko siis mitään mahdollisuuksia saada kilpiin vm.98 LT-1 koneista Firebirdiä remmiahtimen kera? Olen ehkä hankkimassa tuollaista autoa ja tehoa kun on varsin alavireisesti. Sentään entisen Audin 440hv:n tehojen alle ei saisi jäädä ??? Muistelenko väärin että n. vm.94 alaspäin saa laittaa ahdinta ilman jotain päästömittauksia tms. hyväksyntiä? Kiitos!

Link to comment
Share on other sites

Eipa taida olla kukaan hirveasti viela Suomenmaalla ahtanut noita LS1:sia. :-\

 

Hyva kun joku edes kilvittanyt moisia peleja.

 

Onnea yritykselle. Monet asiathan ovat mahdollisia kunhan vain muistaa etta se vaatii aikaa, vaivaa seka ennen kaikkea rahaa.

 

8)

Link to comment
Share on other sites

Juu, LS-1 nimenomaan, typo typo. Muuttoautona tuollainen tulossa tänne päin, mutta jos mennee noinkin vaikeaksi niin täytynee tyytyä kattelemaan hiukka vanhempaa. Jos aletaan puhua vaikka jostain vm95 niin niissä lienee sit LT1? Mites tuollaisen ahtamiseen konttorin sedät ja tädit suhtautuu? Tehoa olis tarkotus olla siellä n.500hv nurkilla. Onko tuohon mitään luvallista tietä saada kilpiin vai tarviiko alkaa pelleillä dynolappujen yms. kanssa? Ja kestäneeköhän manuaaliloota sellaisenaan noita tehoja saati vetarit jne. On tää hankalaa kun on vain noista eurokinnereistä kokemusta tähän mennessä ;)

 

EDIT: Vaparina virittäminen kai kalliimpaa ku ahtaminen?

Link to comment
Share on other sites

Juu, LS-1 nimenomaan, typo typo.

 

Juu, mutta taalla tartutaan jokaiseen pikkuseikkaan valittomasti. ;) ;D Siihen tottuu... ;)

 

Muuttoautona LS1:sen tuonti ei ole mikaan ongelma. Sen kuin vain laitat sivuvilkut, takasumarin ja jotain muuta pienta ja se on siina. Jatko onkin sitten ihan itsesta kiinni.

 

Vakionahan tuollainen 98 LS1 dynottaa takapyorista sellaiset 280-290 heppaajoten kyllahan siita sellaiset 400 heppaa saa hyvinkin kiristettya. Helppous on sitten tietenkin paljon kiinni lompakon paksuudesta (tekeeko itse vai teettaako jossain muualla).

 

LT1:sia mitenkaan vaheksymatta, sanoisin etta LS1:sessa on kuitenkin lahtokohta on aika lailla parempi. Sanoisin etta saat sen 400-500 heppaa jonkun verran helpommalla LS1:sesta. Ja jos auto kerran on tulossa muuttotavarana, niin osta kamat valmiiksi ja laita tulemaan auton mukana, niin ei tarvii tilailla sitten Suomesta kasin.

 

Ahdettuja LT1:sia loytyy kerhosta ainakin yksi, joten Vellulta saa varmaan lisavalaistusta asiaan silta kantilta.

Link to comment
Share on other sites

Juu, mutta taalla tartutaan jokaiseen pikkuseikkaan valittomasti. ;) ;D Siihen tottuu... ;)

Täällä sentään näemmä huumori pelaa, toisin kuin tuolla Audi-forumin puolella jossa viisastellaan ja juodaan teetä pikkusormi pystys ;)

Nythän tuo alkaa kuulostaa jo lupaavalta, alkuvuodesta 2007 olis ko. yksilö tulossa suomeen ja täytyyhän sitä tutkailla näiden tietojen valossa. Budjettia en oo vielä miettiny, mutta tarkoitus olis saada kestävä paketti. Audiinkin meni aikoinaan lähes 7000 eeroa eli varmaan saman verran varataan "pankista" tähänkin. Kuitenkin noita putkistoja sun muita joutuu uusia?

Link to comment
Share on other sites

7000 eeroa

 

Tuolla teet jo vaikka mita! Kannattaa myos miettia sita vaihtoehtoa etta tekee/teettaa k.o. muutokset jo Ameriikan paassa. Voi olla etta tulee halvemmaksi.

 

Ja kuten Pantera tuossa sanoi, niin muuttoautossa on aika lailla sama mita siella on kunhan vain tulee kukkasia pakoputkesta. ;D

Link to comment
Share on other sites

Texfinn, kun nyt mun loistavalla päättelykyvylläni päättelin että sä asut jenkeissä niin olisko sulla antaa vinkkejä paikallisista pajoista joissa vois teettää noita hommia jo etukäteen? Tietty siinä jää se oma harrastamisen ilo pois, mutta ehtiihän sitä. Ja kun kasikokemusta ei ole, niin vois olla ettei se enää iloista edes olisi ilman oppi-isää :-X

Link to comment
Share on other sites

Jos asut nyc:ssä niin jerseyn puolella on cartek, mikä on pätevä paja. Amityvilllessä long islandilla on vettedoctors, myöskin pätevä mesta. 7000 ahdinprojektiin ei ole paljon.. Mun mielestä jos sen homman tekee asiallisesti niin 10k menee vähintään

Link to comment
Share on other sites

Jos asut nyc:ssä niin jerseyn puolella on cartek, mikä on pätevä paja. Amityvilllessä long islandilla on vettedoctors, myöskin pätevä mesta.

 

Tata miesta kannattaa kuunnella, silla taitaa Nykin seutu olla Pekalle vahan tutumpi kuin mulle. :D

 

Cartekista olen mielestani jostain lukenut ihan hyvaa palautetta. New Jerseyssa tuntuu olevan aika paljon noita pajoja. Ja onhan siella sitten vaikka SLP:kin. En tosin tieda mika heidan suhtautumisensa F-bodeihin on nykyaan...

Link to comment
Share on other sites

Jos asut nyc:ssä niin jerseyn puolella on cartek, mikä on pätevä paja. Amityvilllessä long islandilla on vettedoctors, myöskin pätevä mesta. 7000 ahdinprojektiin ei ole paljon.. Mun mielestä jos sen homman tekee asiallisesti niin 10k menee vähintään

 

Pahoittelut jos olen antanut väärinymmärtää asian. Asun siis itse suomessa ja serkkuni on tuomassa tuollaista muuttoautona tänne. Ideana olis nyt että hilut laitetaan kiinni jenkeissä ja serkku katsastaa sen itselleen suomeen ja myy sitten mulle. Toisaalta tuli mieleen että noin se kuulostaa liian helpolta, varmasti joku myyntikieltoaika tai vastaava on olemassa täällä meidän hienossa maassa?

Link to comment
Share on other sites

Mitähän tuo Mikkosen S/SS Firebird kehitää tehoa? Veikkaisin jotain 500 pintaan. Ja ns vakioauto ja vapari.

konehan on tehty kokonaisuudessaan jenkeissä ja muistaakseni penkitetty siellä lähes 600 hv. oli jokunen vuosi sitten lehdessä juttua kyseisestä autosta.
Link to comment
Share on other sites

Pahoittelut jos olen antanut väärinymmärtää asian. Asun siis itse suomessa ja serkkuni on tuomassa tuollaista muuttoautona tänne. Ideana olis nyt että hilut laitetaan kiinni jenkeissä ja serkku katsastaa sen itselleen suomeen ja myy sitten mulle. Toisaalta tuli mieleen että noin se kuulostaa liian helpolta, varmasti joku myyntikieltoaika tai vastaava on olemassa täällä meidän hienossa maassa?

Olikos se niin, että kolmeen vuoteen sitä ei saa myydä...

Link to comment
Share on other sites

Olikos se niin, että kolmeen vuoteen sitä ei saa myydä...

 

Jos näin on niin voi per****s. Täytyy tarkistaa jostain ja jos pitää paikkansa niin sitten täytyy vaihtaa suunnitelmia ja LT1 vehjettä hakuun.

Link to comment
Share on other sites

Olikos se niin, että kolmeen vuoteen sitä ei saa myydä...

siis verottomast. eikä tuo mitään mutta sillä ei saa tai ainakaan ennen saanut ajaa kuin puoliso omistajan lisäksi tai sitten omistajan piti olla mukana matkassa.
Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...