Jump to content

Firebird 305 ei käynnisty..


Teevee

Recommended Posts

On aika lujaa tekoa nuo nokat mut voihan sinne jakajan reikään kurkata lampulla et hammasratas on ok ettei puutu hampaita tms.

Onko sytkämerkit oikein jos sytkä "pielessä" käy mut kohillaan ei? Koita samassa asennossa missä kerran kävi.

Miten muuten ootte säätänyt sen sytkän käymättömästä autosta? "...piti sammuttaa et saatiin säädettyä sytkä tarkalleen kohdilleen."

Yleensä se säädetään koneen käydessä.

Link to post
Share on other sites

Ekalla kerralla kun saatiin auto käyntiin ja se kävi vain siis about viisi sekkaa, ni tuntui käyvän hyvin, mut seuraavan kerran käynnistettäessä piti kolinaa mut kuitenkin lupaili ja sillon ei vielä jakajaa oltu väännelty mihinkään. Kävi ilmi et oli jakajan asento ihan päin helv.. Sammuksissa sit käännettiin jakaja niin että se oli niin kuin aina ollut ja kolina loppui mut auto ei enää käynnistynyt..lupaili vaan ja lopuksi sitten ei enää sanonut ku "tik"..tuli vissiin pytyt täyteen bensaa tai jotain.. Mut jos sytkä säädetään käydessä, ni sitä on paha tehdä jos auto ei käynnisty, ni sit tarvii koittaa saada se kohilleen auto sammuksissa. Tänään kävin korjaamolla ni selittivät jotain siitä nokasta, et heil on ollut semmosiakin tapauksia et joku mennyt rikki siellä ja sekoittaa sitten sytkän..sanoi sen jutun nimenkin mut en nyt muista..

Link to post
Share on other sites

Kuulostaa hyvin saman tyyppiseltä ongelmalta kuin mulla. Vika kulminoitui palanesiin tulpan johtoihin.

Huonoon käyntiin vaikutti aika paljon jakajan asento. Pöljä kun olin niin en tehnyt huolellisesti ja hyppäsi pari hammasta pieleen. Lopputulos oli pirun huono käynti ja ennakkoa ei saanut kohdilleen kirveelläkään.  :-\

Link to post
Share on other sites

Kynttilät joskus pimenee kun, moottori jostai syystä käy rikkaalla esim. imu päällä yms. ja jäähdyttyään ei enää annakaan kipinää saattaa siinä johdon nokas iskeä,sillon/tällön paineen alla. Ngk:n tulpilla itellä huonoja kokemuksia, on käyny näi.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Jees nyt auto jo käy ja kukkuu ja toimiikin tosi hyvin..onneksi. Ei koneessa sitten mikään kummempi enää vikana ollutkaan, se sytkä vaan oli tosi pielessä, mut ku vesipumpun takaa löyty ajoitusmerkit ni homma oli huomattavasti helpompaa. Kiitos kaikille neuvoista, tuli opittua paljon uutta Pontiacin tekniikasta..kaikki kun on ihan uutta mulle.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...