Jump to content

Turbo vs supercharger


Guest DARK FIREBIRD

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Tossa, oliko viime vuonna vai edellisenä kesänä , juttelin yhden kiihdytyskuskin kanssa Alastarolla. Hepulla on 127 fiat cossusierran motilla. Turbo oli poistettu ja korvattu remmillä. Maksimi vääntö ainakin oli tullut 1000 kierrosta alemmaksi. Kyllä hän ainakin "vannoi" remmiahtimen puolesta. Noi STS:n käppyrät näyttää hieman oudoilta. Turbohan tarvii kierroksia ennenkuin herää kunnolla ahtamaan.(heräähän pieni alhaalta, muttei sillä taas tehdä voimaa)

Link to post
Share on other sites

Tää on just samaa vääntämistä ku tää taistelu että kumpi on parempi, Camaro vai Firebird? Remmi vai turbo? Näistä vois vääntää loputtomiin ja siltikään kaikki ei oo samaa mieltä!!  ;D ;D

 

PS. Vaikka kaikkihan oikeasti alitajunnassa tietää että Camaro ja remmi on paras vaihtoehto, ja jos vielä nuo yhdessä niin johan on uskomattoman mahtavaaa..............  ;D ;D ;D ;D ;D

Link to post
Share on other sites

Ihan mielenkiinnosta: Paljonko pitää olla kierroksia että alkaa ahtamaan noill "remmiturboilla"? (vortech, paxton, procharger jne)

 

Reilu 2000 rpm. Sillon ainaki tos omassa alkaa ahdot nousee, tosin en vielä oo kunnolla päässy testaa.

Link to post
Share on other sites

Ihan mielenkiinnosta: Paljonko pitää olla kierroksia että alkaa ahtamaan noill "remmiturboilla"? (vortech, paxton, procharger jne)

ihan tarkkaa kierroslukua on vaikea sanoa mutta kun pedaalia painaa(niin paljon että koneeseen tosisaankin ilma pääsee) niin heti alkaa tapahtumaan (noin 5-8psi:tä)toki kierrosten noustessa nyös ahtopaineet nousee
Link to post
Share on other sites

Mulla on 355 sbc:n kyljessä turboahdin joka on  mitoitettu riittämään noin 600 hv tehoille. ajossa ahdot hyppää säädettyyn (0.5 bar) noin 2400 rpm. Paikallaan kun pitää 2000 turbiinia vasten 1-2 sek (kiekat nousee noin 2100 rpm) niin saa noin 0.3 bar ahtoja heti lähdöstä. Eihän siitä mitään hyötyä ole katukumeilla, mutta jos joskus kokeilis sliksejä.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...