Jump to content

sbc kombinaatioita+ dynot


Jarno

Recommended Posts

Ei paha LT1 kombinaatio

 

484 hp takapyörillä....

 

355 AFR Street 180 LT-1 Steel Crank, Pink Rods, 8.4cr 12 psi

Vortech AFR Street LT-1 Cyl. Heads, 6 speed

.474/208° @.50 intake. .510/221° @.50 exhaust

112 Lobe Sep. ASM 1/ 3/4 Headers, 2.4lb.

injectors, Carol Super Fueler.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

 

Näihin Ameriikan dynolukemiin kannattaa suhtautua pienellä varauksella. Esimerkiksi US Partsin rakentama Chevy 383 katumoottori II:

458hp/5800rpm vääntö 475ft.lbs /4000rpm

 

Verrattuna linkin 383 mosaan:

383 cid Small Block Chevy Package 503hp/517 ft.lbs

 

US Partsin koneessa oli paljon kovemmat puristukset, isommat AFR:n kannet, vissiin rankempi nokka, en jaksanut tarkastaa. Voihan se olla että Suomessa ei vaan osata...

Link to comment
Share on other sites

Näihin Ameriikan dynolukemiin kannattaa suhtautua pienellä varauksella. Esimerkiksi US Partsin rakentama Chevy 383 katumoottori II:

458hp/5800rpm vääntö 475ft.lbs /4000rpm

 

Verrattuna linkin 383 mosaan:

383 cid Small Block Chevy Package 503hp/517 ft.lbs

 

US Partsin koneessa oli paljon kovemmat puristukset, isommat AFR:n kannet, vissiin rankempi nokka, en jaksanut tarkastaa. Voihan se olla että Suomessa ei vaan osata...

Samaa mielta naista kombo testeista, tosin musta tuntuu etta ne ei kerro ihan kaikkea mita noihin moottoreihin on tehty ::)

Kuitenkin on sita sattunut myos toisinkin pain, kuulin tossa joku aika sitten etta taalta oli tilattu moottori ja yllattaen suomessa loyty 20hv enemman dynossa. ;D

 

Link to comment
Share on other sites

Toivottavasti mulla ei noin hyvin :o Muuten sulaa varmasti vakio alakerta ;D

ei se vakio alakerta niin saakutin löyhä ole  itse olen ajellut yli kymmenen vuotta suht vakio alakerralla(ahdettuna ) ainoastaan arp pultit ja ja pari viimeistä vuotta takomännät.ja hyvin on kestänyt nyt viimeisen muutoksen jälkeen katkesi kampiakseli reipas vuosi sitten.ja nyt tulee sitten hiukan vahvempi kone tilalle.

Link to comment
Share on other sites

ei se vakio alakerta niin saakutin löyhä ole  itse olen ajellut yli kymmenen vuotta suht vakio alakerralla(ahdettuna ) ainoastaan arp pultit ja ja pari viimeistä vuotta takomännät.ja hyvin on kestänyt nyt viimeisen muutoksen jälkeen katkesi kampiakseli reipas vuosi sitten.ja nyt tulee sitten hiukan vahvempi kone tilalle.

Ne männät mua lähinnä huolettaa...

Mutta tulossa alle 10 ruttua ja kierrokset rajottuu noin 6000rpm, eli ei pitäis olla suurta hätää ennen 400heppaa

Link to comment
Share on other sites

Ne männät mua lähinnä huolettaa...

Mutta tulossa alle 10 ruttua ja kierrokset rajottuu noin 6000rpm, eli ei pitäis olla suurta hätää ennen 400heppaa

kyllä ne kestää, muistat varmaan ne mun dynopaperit vakio alakerralla 6700rpm  \m/ \m/

Link to comment
Share on other sites

Ne männät mua lähinnä huolettaa...

Mutta tulossa alle 10 ruttua ja kierrokset rajottuu noin 6000rpm, eli ei pitäis olla suurta hätää ennen 400heppaa

 

Vakiomännistä lähtee jossain vaiheessa helmat kävelemään. Tapahtui minulle ja tunnen myös muita tapauksia. Ei ollut lähellekkään 400hp. En väitä että näin välttämättä tapahtuu, kerroinpahan vaan oman kokemuksen. Onhan jotkut yksilöt kestäneet todistetusti "vaikka mitä", kuten esim. Pilellä.

Link to comment
Share on other sites

Vakiomännistä lähtee jossain vaiheessa helmat kävelemään. Tapahtui minulle ja tunnen myös muita tapauksia. Ei ollut lähellekkään 400hp. En väitä että näin välttämättä tapahtuu, kerroinpahan vaan oman kokemuksen. Onhan jotkut yksilöt kestäneet todistetusti "vaikka mitä", kuten esim. Pilellä.

Jep, mutta melki aina ollu kierrokset sielä 6000 päällä, miten oli?

Link to comment
Share on other sites

Näin oli, kiersi todella iloisesti luokkaa 6500rpm. TPI imarilla saattaa pysyä paljon paremmin läjässä.

Nojoo... Onko se nyt sit niin "TPI" sanan varsinaisessa merkityksessä, jos tulee reilusti portattu

Edelin Base ja SLP runnerit... Mutta ainahan sitä voi rajoittajan laittaa.

Link to comment
Share on other sites

Nojoo... Onko se nyt sit niin "TPI" sanan varsinaisessa merkityksessä, jos tulee reilusti portattu

Edelin Base ja SLP runnerit... Mutta ainahan sitä voi rajoittajan laittaa.

 

Onhan se vielä TPI, sama se onko ne runnerit vakiot vai SLP. Imusarjan rakenne ei siitä miksikään muutu. Enkä usko että on pelkoa yli 6000 kierrätyksistä vaikka olis viri-TPI.

Tai siis kyllähän laulattaa voi, mutta eri asia onko mitään hyötyä.

Link to comment
Share on other sites

Onhan se vielä TPI, sama se onko ne runnerit vakiot vai SLP. Imusarjan rakenne ei siitä miksikään muutu. Enkä usko että on pelkoa yli 6000 kierrätyksistä vaikka olis viri-TPI.

Tai siis kyllähän laulattaa voi, mutta eri asia onko mitään hyötyä.

Nimenomaan, eihän sitä tehoa enää 5500 jälkeen tuu lisää...

Onhan silloin Super ram myös TPI koska Base on vastaava ja runnerit vain lyhennetty,

eli kuinka käy silloin sanonnan: "ei TPIstä saa kunnon tehoja ulos" ;D

Link to comment
Share on other sites

Nimenomaan, eihän sitä tehoa enää 5500 jälkeen tuu lisää...

Onhan silloin Super ram myös TPI koska Base on vastaava ja runnerit vain lyhennetty,

eli kuinka käy silloin sanonnan: "ei TPIstä saa kunnon tehoja ulos" ;D

 

Tuo runnerien lyhentäminen on juuri se juttu mikä tekee suurinta eroa TPI:hin.

Link to comment
Share on other sites

Amerikan jannut mittaa niitä hepoja vähän eri korjauskertoimilla,kuin täällä.

Joku vuosi sitten penkittivät 620hv 572 gm craten ja saivat 700 heppaa ja luulivat sitä 720hv versioksi.Tutkivat konetta ja oli se mikä pitikin.GM käyttää vähän tiukempia kertoimia,lehtien juttuihin taas pitää saada isoja hevovoimalukuja.

Joku saattas tietää tarkemmin noista kertoimista ja vaikutusta ilmoitettuihin tehoihin,melko isoja eroja kuitenkin saavat.

Link to comment
Share on other sites

Amerikan jannut mittaa niitä hepoja vähän eri korjauskertoimilla,kuin täällä.

Joku vuosi sitten penkittivät 620hv 572 gm craten ja saivat 700 heppaa ja luulivat sitä 720hv versioksi.Tutkivat konetta ja oli se mikä pitikin.GM käyttää vähän tiukempia kertoimia,lehtien juttuihin taas pitää saada isoja hevovoimalukuja.

Joku saattas tietää tarkemmin noista kertoimista ja vaikutusta ilmoitettuihin tehoihin,melko isoja eroja kuitenkin saavat.

ELi 15% voi laskee noista "lehtijuttujen" tehoista pois ;D

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...