Jump to content

Lastusta


Lady Firebird

Recommended Posts

Onko kukaan vaihtanut lastua 5,7:aan? Saako sillä tehoa ja vääntöä yhtään lisää? Eli kannattaako laittaa? Kyseisessä autossa ei ole muuta tavallisuudesta poikkeavaa kuin peltipakosarjat.

Ja missäpäin se lastu ylipäänsä tarkalleen on?

Link to comment
Share on other sites

ehkä ne rahat voi vielä hiukan huonomminkin sijoittaa,jos oikeen yrittää...  m- siis jos puhutaan semmosesta valmislastusta. se on eri asia jos auton omaa lastua ohjelmoi uudelleen vaikka dynotuksen yhteydessä.. mut se ei 3genissä ole ihan yksinkertainen juttu..

Link to comment
Share on other sites

"Lastu" eli chip on siellä ECM:ssä joka näissä laitteissa yleensä löytyy kojelaudan sisästä vänkärin puolelta. Ei kannata sulla laittaa, pelkät peltisarjat ei vielä lastuja tai viriboxeja vaadi.

Link to comment
Share on other sites

"Lastu" eli chip on siellä ECM:ssä joka näissä laitteissa yleensä löytyy kojelaudan sisästä vänkärin puolelta. Ei kannata sulla laittaa, pelkät peltisarjat ei vielä lastuja tai viriboxeja vaadi.

Mitä pitäs sit olla autoon laitettuna/tehtynä että sille lastulle kannattas jotakin tehdä?

Link to comment
Share on other sites

Vaimon-89 GTA' lastutin ADS lastulla , pellisarjat ja catbakki,ei muita modeja

eron huomas perstuntumallakin vakio-virilastun valilla

Niin ja termolastuna eli vaatii sen kylmmemman termarin ja fan switsin lohkonkylkeen.

 

Link to comment
Share on other sites

Saattaa oksentaa jos asteita riittävästi no -89 on viel maffi m/

EDELBROK rpm alu-KANNET, täydelliset (portataan vielä, eagle racing)

COMPCAMS NOKKA-AKSELI 270/276 0,50 214/220 NOSTO 452/465

PELTIPAKOSARJA LYHYET

TYÖNTÖTANGOT CRANE 0:100 PIDEMMÄT

SÄÄDETTÄVÄ BENSAREGU

 

ja vakio ECM jää.. vai rupeenko kyselee jo jotai lastuja... ja sellanen pitäs saada ettei tartte koko aika olla läppärii kii tai mukana  m/

Link to comment
Share on other sites

Vaimon-89 GTA' lastutin ADS lastulla , pellisarjat ja catbakki,ei muita modeja

eron huomas perstuntumallakin vakio-virilastun valilla

Niin ja termolastuna eli vaatii sen kylmmemman termarin ja fan switsin lohkonkylkeen.

 

Mikä on catbakki? en tiedä termiä  :-[

Link to comment
Share on other sites

Voiko joku kertoa siitä ADS lastusta tarkemmin?

Mista asiasta, teknista tietoo vai hinnasta ja saatavuudesta?

Mun jutut on jokseenkin vanhoja, kun toi GTA'n lastuttaminen tapahtu 90-91 , kai taalla on joku naita tehny viimeaikoina? Black Z ??

Link to comment
Share on other sites

Mulla ois sellanen kokemus, että kun viimekeväänä säädettiin Haltechin kanssa mun auto, niin huipputeho ei kasvanut ollenkaan siitä mitä saatiin vakioboksin kanssa. Autoon oli vaihdettu imusarja, kannet portattu, nokka vaihdettu, peltisarjat, tyhjä katti, catback. Alavääntö saatiin paremmaksi, mutta muuten ei ollut valtavaa hyötyä viriboksista tuossa vaiheessa. Eli olen sitä mieltä, että pikkuviritteisessä autossa ei ole virilastusta hyötyä. Huonoja kokemuksia olen kuullut sitäkin enemmän noista kaupan hyllyltä haettavista lastuista, kulutus kasvaa ja muita outouksia.

Link to comment
Share on other sites

Mulla ois sellanen kokemus, että kun viimekeväänä säädettiin Haltechin kanssa mun auto, niin huipputeho ei kasvanut ollenkaan siitä mitä saatiin vakioboksin kanssa. Autoon oli vaihdettu imusarja, kannet portattu, nokka vaihdettu, peltisarjat, tyhjä katti, catback. Alavääntö saatiin paremmaksi, mutta muuten ei ollut valtavaa hyötyä viriboksista tuossa vaiheessa. Eli olen sitä mieltä, että pikkuviritteisessä autossa ei ole virilastusta hyötyä. Huonoja kokemuksia olen kuullut sitäkin enemmän noista kaupan hyllyltä haettavista lastuista, kulutus kasvaa ja muita outouksia.

 

Huipputehon kannaltahan viritysboxeista ei niin älyttömän suurta hyötyä olekaan kun sehän riittää että bensaa ja ilmaa menee koneeseen mahd paljon ja se sytytetään oikeaan aikaan. Nuo toiminnothan on monesti mekaanisesti säädettävissä suurinpiirtein arvoihinsa. Se ero tuleekin nimenomaan tyhjäkäynti-osakaasu alueilla, missä boxin kartoilla ja säätökikkailuilla on todella merkittävä vaikutus...  ;)

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...