Jump to content

Code 43, Knock Sensor fault


Recommended Posts

Camaro -89 305 TBI työntää ulos errorin 43 jos kiihdytää niin, että laatikko ei vaihda pienemmälle, tai kesken kiihdytyksen löysää kaasua.

Kone nemee laiskaksi ( ajaa syttytyksen myöhäiselle ).

Jos kiihdytää voimakkaasti tai jos ajelee pintakaasulla vika ei tule esiin juuri koskaan.

Koputtelin tunkinvarrella repsiokanpuoleiseen pakosarjaan ja yritin saada knock-laskuria laskemaan, mutta arvo pysyy nollassa.

Käynnistäessä tai sammuttaessa toisinaan tulee knocklaskuriin muutama osuma.( starttimioottori kolkuttaa ? )

ECM-tyyppi 1228746.

Mikähän avuksi. Uusi knock-anturi jo tiluksessa.  ???

 

Link to post
Share on other sites

"Reference pulce ocurred" täppä vaihtelee tilaa ( WinALDL ) miten sattuu . ??? ( 160 baud reader )

"ESC 43B Ready for Second PE"  mitähän tuo käytännössä tarkoitaa ? ???

 

En pidä hyvänä vaihtoehtona anturin "eristämistä" putkiteipillä, koska "vika" ei ole käsitääkseni lastentauti => liian herkä anturi. ::)

Link to post
Share on other sites

Taitavat kaikki makoilla autojensa alla  ::) Onneksi sain omalta osaltani Camaron tänään katsastettua  m/ .

Anturin rungon ja lohkon välinen vastus pitäisi olla 0 ohm. Jos sen anturin eristää putkiteipillä niin ettei se ei yhdistä runkoon niin taisipa olla että antaa täysikaasulla liikaa ennakkoa (tulee boxille alle 4 volttia). Jos otat sen piuhan irti anturista pitäisi jännite muistaakseni olla 5 voltin tienoilla (n. 4-6 volttia koneen käydessä digi-mittarilla jossa pitäisi olla 10 megan sisä-vastus koska anturihan on "mikrofoni" joka ei pysty aikaansaamaan mitenkään isoja virtoja). Jos tulee yli 6 volttia on anturi rikki. ja jos alle 4 volttia (anturin runko yhdistää kunnolla lohkoon) on sen sisällä joku oikkarissa. Mikäli naru menee suoraan boxille ja jännite on 4-6 volttia on boxissa vikaa ja jos menee erilliselle ESC palikalle on se huonossa hapessa...

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Terve,

 

missäs tämmöinen nakutusanturi sijaitsee?

 

Voiko tuolla EGR:llä olla jotain vaikutusta asiaan??

Esim:

http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?topic=9906.0

 

Itsellä hyvinkin samat vikailmentymät. 3.1:ssä

 

Itsellä meni katti tukkoon ja puhalsi aparin pakosarjatiivisteet ja egr:n paskaksi, jonka jälkeen tämmöinen vika.

 

Valitettavasti auto oli lainassa, kun vika ilmeni. Luulen että mummomainen ajotapa oli syynä vian aiheutumiseen tms??

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...