Jump to content

th 700 onkelma


Guest lepanoksa

Recommended Posts

elikkä ongelmana on 3 ja 4 luistaminen 1&2 toimii moitteetta..

 

oisko joku sähkövika tai joku venttiili.. minä olen aika käetön näissä laatikko asioissa

 

kertokaa mistä päin rupean tarkistelemaan

helpoinhan se tietenkin ois irroitta ja viedä osaavalle sepälle, mutta ku viimeset rahat meni tähän autoon

auto on -89 trans am gta

kaveri jolta ostin auton sanoi että ihan yhtäkkiä alkoi isot vaihteet luistamaan

myyjä oli itse vaihtanut lootaan öljyt ja suodattimen oiskohan siellä mahdollisesti tullut joku virhe..

öljyä siellä ainakin oli litran verran liikaa...

Link to comment
Share on other sites

Olikohan liikaa?? Tarkistitko öljyt auton käydessä kuten kuuluu? Kyllähän nuo vaihteiden luistaminen näissä laitteissa on valitettava tosiasia, eli eipä nuo TH700 mitään ikuisuuslaitteita ole ja alkavat luistaa aikanaan. Jos suodattimet ja öljyt vaihdettu oikeaoppisesti niin lootan pitäs toimia paremmin tai ainakin yhtä hyvin ku ennen.

Link to comment
Share on other sites

Varmaankin 3 - 4 pakka sulanut loppuun. Sieltä ne ensiksi kuluvat ja alkavat luistaa... Momentti on tällöin suurin laatikossa. ;D Remontti asiantuntevalla pajalla 1000 -1500 euroa.  m- Halvalla ei saa sitten hyvää.... ;D

Link to comment
Share on other sites

Varmaankin 3 - 4 pakka sulanut loppuun. Sieltä ne ensiksi kuluvat ja alkavat luistaa... Momentti on tällöin suurin laatikossa. ;D Remontti asiantuntevalla pajalla 1000 -1500 euroa.  m- Halvalla ei saa sitten hyvää.... ;D

 

Ite ku tekee rempan niin ei mee ku 300 euroa, ja tulee varmasti hyvä!  ;D

Link to comment
Share on other sites

Jos tosta laatikosta haluaa oikeasti kestävän niin pelkkiin osiin uppoaa helposti sellaiset 600€ ::) .

 

Niinkuin tossa jo sanottiin niin 3-4 pakka on sökö ja ulkoapäin tai säätämälä sitä ei kuntoon saa!

Link to comment
Share on other sites

Täys korjaussarja maksaa pantoineen hyllyssä alk. n. 150€ sis. tiivisteet, levyt ja pannat. Ihmeempiä erikoistyökaluja ei tarvi välttämättä ja kotikonstein onnistuu sarjan asennus. Työkalut pitää pysyä kadessä ja talkooporukkaa ei saa pyöriä ympärillä sekoittelemassa osia.

Loota irti, siistiin paikkaan (vaikka lakana alle) ja muutaman tunnin työ purku ja kasaus.

 

Tämä siis tapauksessa jos loota on muuten ehjä eikä mikään täysin loppuunajettu. Näkee sitten kun on auki.

 

Digikameralla kuvia kaikesta mitä irroittaa et osaa kasata. Voin skannailla räjäytyskuvia ja ohjeita jos tarvii.

Laitoin yhen keväällä mistä hävis 3 ja 4 kokonaan lähes laakista. Levyt loppu. Tuli hyvä ja pelaa.

Link to comment
Share on other sites

Tokihan aina on vaihtoehto et koneistossa on jotain jumissa/tukossa. Paineiden mitaus kertoo paljon.

 

Kytkimien/pantojen puolella ei oikeastaan ole mitään mikä veis vain kakkosen. Taitaa mennä koneiston puolelle...

th700gears.jpg}

Link to comment
Share on other sites

Laitoin yhen keväällä mistä hävis 3 ja 4 kokonaan lähes laakista. Levyt loppu. Tuli hyvä ja pelaa.

 

Homma vaikeutuu kun ei löydä sitä primäärivikaa. Mulla suli yhdellä cruisinki reissulla 3-4 pakka. Loota auki ja tutkimaan. Kaikki tiivisteet tutkittiin yms. ja vaihdettiin joitain osia + levyt. Lopputulos että joku siellä vuotaa edelleen kun ei tule voima enää kunnolla läpi 4 vaihteella. Rupee tietotaito loppumaan ja mielenkiinto joten nyt saa ammattilainen jatkaa. Vielä kun tota aikaakaan ei liikaa ole.

Link to comment
Share on other sites

elikkä tässä minun tapauksessa ei ole mitään euron vikaa..laatikko irti ja pantaa vaihtoon..?

3/4 clutch on todennäköisin vaihtoehto tai sitten jotain sen toimintaan liittyvää (tiivisteet/mäntä/venttiilikoneisto). Itse laitettuna ei kallis (jos ei muuta vikaa) mutta laitettuna hyvä työ maksaa.

Samalla kannattaa laittaa/laitattaa shifkit kun kerran lootan purkaa.

 

Siinä, minkä laitoin, jäi ainoaks syyks et levis kerralla koska levyt oli loppu niin mäntä pääs pullahtamaan ja paineet karkuun. 3/4 pakan maksimivälys 2,5mm, oli 5mm!

Link to comment
Share on other sites

Kuvan taulukko esittää mikä/mitkä on kytkeytyneenä milläkin vaihteella.

Pystyy päättelemään vikaa siltä puolelta sen perusteella mikä pykälä on hukassa.

Paitsi että vaihteita hoitavat pakat vie hajotessaan ainakin 2 pykälää (paitsi pakki) eli jos on vain yks vaihde hukassa niin viittaa äkkiseltään pääteltynä johonkin muuhun.

Link to comment
Share on other sites

3/4 clutch on todennäköisin vaihtoehto tai sitten jotain sen toimintaan liittyvää (tiivisteet/mäntä/venttiilikoneisto). Itse laitettuna ei kallis (jos ei muuta vikaa) mutta laitettuna hyvä työ maksaa.

Samalla kannattaa laittaa/laitattaa shifkit kun kerran lootan purkaa.

 

Siinä, minkä laitoin, jäi ainoaks syyks et levis kerralla koska levyt oli loppu niin mäntä pääs pullahtamaan ja paineet karkuun. 3/4 pakan maksimivälys 2,5mm, oli 5mm!

 

mistäpäin  suomea nuita hilippeitä vois tiedustella/ostaa, meinaan tiivisteet/mäntä/venttiilikoneisto

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...