Jump to content

LS1 budjettivirittely (asiaa kansista, nokasta ja imupuolesta)


Oiski

Recommended Posts

Niiin, nyt kun alkaa auto tuntua jo hitaalta niin olen ruvennut aprikoimaan, etten vallan sanoisi että pohtimaan mitä tuolle tekisi kun on sukan varresta helistelty kolikot ja sukat myyty kirpputorilla. Budjetti yritetään pitää maltillisena. Unissa kummittelevat LS6 imusarja, portatut kannet ja sopiva nokka. Jotkut puhuvat, että vakio kansien porttausksen sijaan kannattaa ostaa samointein virivirikannet. Ajattelin opetella vihdoin itse kummin päin niitä työkaluja pidetään kädessä ja säästää purkukulut. Porttauksen hinta paikallisella gurulla olisi luokkaa 500-700e

    Pitääkö paikkansa, ettei kansiin mahdu vakiota isommat venttiilit tiivisteen takia? Eikö periaatteessa vakiot venat virtaa ihan kivasti jos niihin tekee monikulmahionnan? Ei tässä olla (vielä) mitään dragsteria rakentamassa. LS6 imusarjoja saa aika kohtuulliseen hintaan. LSX FAST intake maksaa mansikoita..

 

Asiaan, asiaan. Onko kukaan purkanut LS1:stä kansia? Kuinka kauan pitää varata aikaa ensikertalaiselle, jolla on medium kokoiset sormet ja laihat kädet + ohjeet LS1howto.com sivuilta + pihalla ajorampit. Nopsaan katsottuna tilaa on kun AIR ja EGR on poistettu aikapäiviä sitten ja on pitkät pakosarjat. Kertoilkaapa kokemuksia LS1 virittelystä, onko tuhoon tuomittua yrittää tehdä mitään aloittelijan taidoilla läppärunkoa taaemmas?

Link to comment
Share on other sites

Kaikki on joskus alottelijoita mutta kun noihin uskaltaa vähän perehtyä, huomaa että ihmisten tekemiä ne vaan on. Eli kärsivällisyyttä ja rauhallisuutta vaan, ite ne omat autot pitää laittaa m/ m/ m/ *clap*

Link to comment
Share on other sites

No LS koneet on ihan yhtä yksinkertasii kun vanhemmatki pikkulohkot.  Kansissa on 15ast. venakulma niistä saa kohtuu hyvät tai ne on sitä jo vakiona. LS6 kannet tarjoo sit paremman palotilan, enemän puristusta, ja kanavat ja hiukan isomat venat saa mahtuun molempiin. Ehjä alakerta kestää hyvin 500hp 7000rpm, hyvää on pienet kitkat, pulveri kanget murretulla alapäällä 6 pulttiset mainit ja yli tason tulevat tasapäiset hypereutectic männät.

Link to comment
Share on other sites

No LS koneet on ihan yhtä yksinkertasii kun vanhemmatki pikkulohkot.  Kansissa on 15ast. venakulma niistä saa kohtuu hyvät tai ne on sitä jo vakiona. LS6 kannet tarjoo sit paremman palotilan, enemän puristusta, ja kanavat ja hiukan isomat venat saa mahtuun molempiin. Ehjä alakerta kestää hyvin 500hp 7000rpm, hyvää on pienet kitkat, pulveri kanget murretulla alapäällä 6 pulttiset mainit ja yli tason tulevat tasapäiset hypereutectic männät.

Jees, tuo vakio alakerran kestävyys on aika häkellyttävä  :P Eniten värkkäämisen alottamisessa jännittää se, että jos sattuu rikkomaan jotain. Kone on just ylittänyt 130 000 mailia, mutta ei liene mitään syytä pelkoon jos ei ole mitään metallimujua ölyssä/suodattimessa? Sitä minäkin ettei nämä koneet loppujen lopuksi ole kuin osia päällekäin ja tiivisteet välissä. Ja sitten sähköliittimiä yms tietysti. Uskoisin, että itselle riittää stage 1 kansiksi portatut LS1:t. Millaisia kokemuksia sulla on, missä paikoissa v-käyrä meinaa pompsahtaa kansihommassa tai yleensä koneen purkamisessa ja kasauksessa?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Eihän purkamisessa ihmeellistä. Osta kannattaa pitää siinä järjestyksessä missä olivatkin. Minigrip-pussit tai joku lokerikko ja tussi auttaa. Ainakin 16 lokeroa/pussia johon kerää tönärit, venahilut, nostimet jne.

Jos epäilee niin digikameralla saa halpoja kasausohjeita josta voi aina vilkaista et minkäsnäköinen pultti tuolla olikaan.

 

Kasatessa ei juuri selviä ilman momenttiavainta ja ehkä astelevyä mutta eipä muutama kymppi enää tuota projektia mahda kaataa.

Alumiinikoneessa saa olla yleensä todella tarkkana pultteja kiristäessä ettei tule OHO-elämystä ja #*!?¤-sanoja.

En tiedä ällässistä mutta ainakin Northstariin neuvotaan laittamaan suosiolla korjauskierteet lohkoon. Liekö samaa GM-alumiinia...

Loppujenlopuks kansihommat on aika helppoja varsinkin 1-nokkaisessa tönärikoneessa jossa ei ole 2km remmiä tai ketjua ja 87 eri kiristintä ja säätöä.

 

Työkaluja kannattaa yleensä pidellä kämmenessä niin ettei peukalo enää sovi sinne enää ja sormet sotkea senverran ettei niitä enää halua suuhun ;D ;D ;)

Kaiken muun kanssa pärjää kun ei hosu.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Katselin noita Patriot Performancen kansia ja hinta/laatu tuntuu olevan kohdallaan ainakin mitä olen LS1techiltä lukenut. Noita vaan on niin monta erilaista vaihtoehtoa, palotilan koko vaihtelee yms. Antakaahan osviittaa millaiset kannattaisi laittaa autoon joka on pakosarjoja ja putkia +pikkuvirityksiä vaille vakio ja tarkoitus ainakin pari-kolme vuotta pitää vapaastihengittävänä. Nokaksi suunnittelin jotain mietoa ettei tarvi vaihtaa turpiinia ja menee päästöistä läpi.

 

https://www.patriot-performance.com/xcart/home.php?cat=12

 

Tosta Summitin kautta? --> http://tinyurl.com/2lqmqm

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tuliko sulle oiski rekisteriotteeseen mitään huomautuksia  lisätietoihin/ erikoisehdot ja huomautukset.

 

onko sulla mainittu vähäpäästöisyydestä ja katalysaattoreista?

 

Mulla nimittäin ei ole

Link to comment
Share on other sites

Tuliko sulle oiski rekisteriotteeseen mitään huomautuksia  lisätietoihin/ erikoisehdot ja huomautukset.

 

onko sulla mainittu vähäpäästöisyydestä ja katalysaattoreista?

 

Mulla nimittäin ei ole

Mulla on vähäpäästöisyys mainittu listassa ensimmäisenä, mutta katalysaattorista ei ole mainintaa.

Asetuksen 1248/2002 liitteen 6 poikkeusten mukaan hyväksytty ajoneuvo

 

Sit on jotai renkaista ja valoista yms yms.

Link to comment
Share on other sites

Katselin noita Patriot Performancen kansia ja hinta/laatu tuntuu olevan kohdallaan ainakin mitä olen LS1techiltä lukenut. Noita vaan on niin monta erilaista vaihtoehtoa, palotilan koko vaihtelee yms. Antakaahan osviittaa millaiset kannattaisi laittaa autoon joka on pakosarjoja ja putkia +pikkuvirityksiä vaille vakio ja tarkoitus ainakin pari-kolme vuotta pitää vapaastihengittävänä. Nokaksi suunnittelin jotain mietoa ettei tarvi vaihtaa turpiinia ja menee päästöistä läpi.

 

https://www.patriot-performance.com/xcart/home.php?cat=12

 

Tosta Summitin kautta? --> http://tinyurl.com/2lqmqm

 

Juu vakio LS1 kansi ei taida olla paras aihio mistä lähteä tekemään. Mitä tossa nyt on noita virtauslappuja Pirkosen kanssa kateltu. Mun Lm7 koneen kansi virtaa aika reippaasti jo vakionakin paremmin kuin ls1 kansi mutta taitaa olla moni sitä mieltä että ls6 kansi on paras vaihtoehto kuhan sitä ei lähde enää yhtään isommaksi kairaa. Muodot kohilleen. Aivan sairaan hyviä kansiahan noi on kaikki periaatteessa on jos numeroita vertaa vanhempaan polveen.

Noi patriootit on kuulemma aika hyvät.. Oon alkanut oikein kunnolla kans kaivamaan LSx koneista tietoa kun toi muutto jenkkeihin tulee vastaan. Oon etsimässä Ls2 koneista GTO:ta erillisjousitetun perän vuoksi.

Kyllä muuttokonttiin onneks niitä moottoreita sitten autojen lisäksikin mahtuu  \m/

 

Jos sulla ei Oiski kova kiire ole niin viestitellään kun tarvit niitä kansia niin katsotaan jos saisin ne jostain sulle vähä edukkaammin   ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jos sulla ei Oiski kova kiire ole niin viestitellään kun tarvit niitä kansia niin katsotaan jos saisin ne jostain sulle vähä edukkaammin  ;)

Oli hätä silloin talvella ja menin ostamaan jo ja ihan edullisesti  :)

 

Nyt on seuraavanlainen satsi tulossa: Comp Cams 216/220 .525 / .532  114 LSA  1300-6300 RPM Power Band, LS6 imusarja ja Granatelli MAF. Lisäks autossa on jo Lid, pitkät off-road pakosarjat ja cat-back (1 katti). Millaisenhan turbiinin sinne laittaisi, että vetäisi lähdössä paremmin? 2X00 vai 3000 --> stall?

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...