Oiski Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2007 Jaa Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2007 Olen kuullut sellaista juttua, että OBD2 autojen virittely on jotenkin hanurista, viimeeksi tänään eräältä kansihemmolta. Onko perää ja mitä kaikkea voi tehdä ilman, että alkaa valot vilkkua? Eikai nyt vielä paremmilla kansilla ja miedolla nokalla mitään ropleemia tule? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Senior Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2007 Jaa Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2007 Ja kukahan on tuo tietoniekka ? Näitä pirssejä voi viritellä aika huolettomasti ; kannattaa kuitenkin hommata joku ohjelma, jolla boxia voi säädellä. Ks. pekkaz:n projekti. Taisi ajella muutes parhaimmillaan 12,3 varttimailin... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nupa Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2007 Jaa Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2007 mulla on OBD2 muutettu OBD1 versioksi, ja kaikki saastevermeet heivattu ym kivaa, eikä valot pala... 96 sen vielä taitaa saadakkin, muttei enää 97. Eikä varsinkaan LS1. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nupa Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2007 Jaa Kirjoitettu 6. Heinäkuuta, 2007 Hommaat Oiski täältä ohjelman http://carputing.tripod.com/LS1main.htm Maksaa tottakai, mutta jåhan onnistuu säädöt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DARK FIREBIRD Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 2007 Jaa Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 2007 Ei kait tuossa OBD II ole mitään suurempaa ihmeellistä. Vain virikäytössä hankalat 4x lambda. 2 katin jälkeen jotka "pilaa" virisäädöt. Ohjelmistoja hankalampi saada, mut ei mahdoton. Jos vaihtaa OBDI saa apuja helpommin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pekkaz Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 2007 Jaa Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 2007 Ei tarvii takalambdoja ollenkaan... ne saa edattua pois. Ei muuten tarvii etulambdojakaan... voi tunata open loopissakin jos haluaa laittaa jonkun tosi törkeän nokan eikä halua tietokoneen closed loopin menevän sekaisin palamattomasta seoksesta pienillä kierroksilla jne. Eikä silloinkaan pala SES kun tietää mitä tekee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oiski Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 2007 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 8. Heinäkuuta, 2007 Ei tarvii takalambdoja ollenkaan... ne saa edattua pois. Ei muuten tarvii etulambdojakaan... voi tunata open loopissakin jos haluaa laittaa jonkun tosi törkeän nokan eikä halua tietokoneen closed loopin menevän sekaisin palamattomasta seoksesta pienillä kierroksilla jne. Eikä silloinkaan pala SES kun tietää mitä tekee Mulla on takalambaadat otettu pois käytöstä ja tänään laitoin uudet Bosch 13111:t kiinni eteen. Pitää vissiin hommata joku säätöohjelma kunhan rupee kunnolla virittelemään. Mikähän olisi sellainen nokka mistä vaikio boksi vielä tykkää tai mitä ei tartteis säädellä ihan alusta asti? Sullahan on myynnissä se yks nokka, hmm.. Tämä hemmo joka kertoili OBD II:lla varustetun auton virittelyn vaikeuksista, on muuten ihan pätevä, mutta ei ole ilmeisesti uusimpiin jenkkeihin ihan hirveesti perehtynyt. Kansien kairaaja on hänellä päätyö. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisis Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 2007 Jaa Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 2007 Nykyään on voimassa OBDII listatuille autoille vuosikatsastuksen yhdeydessä suoritettava ODB testi pakollinen ymmärsin että tuli jo tänävuonna voimaan tai tulee 2008 voimaan, en ole varma. Joten en menisi oiski vaihtamaan vahempaan boksiin. Tietenkin ohjelmallisesti muuttamalla rajaarvoja yms saadaan vikakoodit pysymään poissa ja niitä vikakoodeja ne sielä konttorilla katsovatkin. Jos on vikoja saastelaitteissa tms. saattaa seurata korjauskehoitus tai pahimmassa tapauksessa hylky ja punainen lappu lasiin (vrt katalysaattorin poistosta kiinni jääminen) Kannattaa kysellä varoivaisesti paikalliselta konttorilta yksityiskohtia ennen kun tekee suurempia päätöksiä. Kaverilla on t4 volvo ja tämä asia alkaa tulemaan harmiksi virittelyssä. ODBII väylä muuten loistava kun mahdollistaa läppärillä vaikka mitä nikkarointia eikä vaadita erillisä säädettäviä bokseja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisis Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 2007 Jaa Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 2007 Ote uudesta tarkastuskohdeluettelosta aken sivuilta.. C15 Pakokaasupäästöt 8. Mitataan ottomoottorista CO-, HC-, O2-, CO2- ja lambda-arvot sekä dieselmoottorista k-arvo. Pakokaasuanalysaattorilla ottomoottoreille tai todistuksista. 1.1.1978 ... 30.9.1986 ajalle: CO>4.5% tai HC>1000 ppm 1.10.1986 ... CO>3.5% tai HC>600 ppm Vähäpäästöinen- tai kolmitoimikatalysaattori-merkinnällä varustettu auto. Joutokäynnin CO>0.5% tai HC>100 ppm Kierroksilla mitatun (väh. 2000 rpm) käynnin CO>0.3 tai HC>100 ppm tai lambda-arvo ei välillä 0,97 … 1,03. EY-tyyppihyväksytty direktiivin 98/69/EY mukaisesti (EURO 3 ja 4): OBD:n toiminnan tarkastus (ks. seur. kohta) Kierroksilla mitatun (väh. 2000 rpm) käynnin CO>0.2 tai HC>100 ppm tai lambda-arvo ei välillä 0,97 … 1,03. Jäännöshappipitoisuus yli 5 %, jos järjestelmässä ei ole ilmapumppua. Joutokäynti ylittää 1000 1/min tai tätä korkeamman valmistajan ilmoittaman arvon. CO-pitoisuus yli 6%. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisis Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 2007 Jaa Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 2007 C15 OBD tai EOBD järjestelmä Järjestelmän olemassaolo ja toiminta Merkkivalosta ja testerillä Puuttuu Ilmoittaa vian Merkkivalo ei toimi Järjestelmä ei toimi -> Hylätty Alla olevasta linkistä löytyy nämä tiedot. olleet voimassa 23.5.2007. Sivut 24 ja 25 http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/0CAB62FB-35F1-4440-944D-9C6C02F4CE62/0/9372082007_Katsastuksen_arvosteluperusteet.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 2007 Jaa Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 2007 koskee vuoden 2001 alun jälkeen uusina käyttöön otettuja bensiinimoottorisia M1- ja N1-luokan ajoneuvoja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisis Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 2007 Jaa Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 2007 koskee vuoden 2001 alun jälkeen uusina käyttöön otettuja bensiinimoottorisia M1- ja N1-luokan ajoneuvoja. Mistä tuommosen kaivoit? Itse ymmärsin että EURO 3 ja 4 ikäluokan autoja.. Jos 98 t4 menee EURO 3 luokkaan niin mihin luokitellaan 98 t/a ja muut tuontiautot?? Tämän takia kehoitin käydä konttorilta kysäsee miten on.. En tiedä tarvitaanko OBD testejä tuohon vai ei mutta kaverin t4:sta ne otataan, se selvitettiin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pile Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 2007 Jaa Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 2007 koskee vuoden 2001 alun jälkeen uusina käyttöön otettuja bensiinimoottorisia M1- ja N1-luokan ajoneuvoja. näin se on Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oiski Kirjoitettu 16. Heinäkuuta, 2007 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 16. Heinäkuuta, 2007 Juu ei mulla laitettu OBD piuhaa kiinni kun rekisteröintikatsastusta aloiteltiin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään