Jump to content

kickdown-vaijeri


Guest lepanoksa

Recommended Posts

Guest lepanoksa

elikkä laatikko on th-700, miten se vaijeri säädetään kun siinä on siinä yläpäässä semmonen mötykkä ja mulla ei mene jakeleen miten sen kuoren sais kiristettyä..vanhemmissahan se oli sillain että kaasu pohjaan ja kuori tiukille..muistaakseni

koikkeilin sitä kirrata ja mullahan kävi vahinko ja se vaijerin päässä oleva pötikkä joka tulee kaasuvivustoon kiinni jäi käteen.. :-\ onkohan vaarallista ajella ilman kickdown-vaijeria?

jos vaikka varovasti ajelis että sais tallille auton vietyä..?? ???

Link to post
Share on other sites

elikkä laatikko on th-700, miten se vaijeri säädetään kun siinä on siinä yläpäässä semmonen mötykkä ja mulla ei mene jakeleen miten sen kuoren sais kiristettyä..vanhemmissahan se oli sillain että kaasu pohjaan ja kuori tiukille..muistaakseni

koikkeilin sitä kirrata ja mullahan kävi vahinko ja se vaijerin päässä oleva pötikkä joka tulee kaasuvivustoon kiinni jäi käteen.. :-\ onkohan vaarallista ajella ilman kickdown-vaijeria?

jos vaikka varovasti ajelis että sais tallille auton vietyä..?? ???

ei sais kauheasti ajella... paineet sekoilee yms... täälläkin tais olla jossain kuva ihan miten painetaan säätö "auki" ja se sit itte kiristää ittensä oikein ku laitat läpät seljälleen  :)

Link to post
Share on other sites

elikkä laatikko on th-700, miten se vaijeri säädetään kun siinä on siinä yläpäässä semmonen mötykkä ja mulla ei mene jakeleen miten sen kuoren sais kiristettyä..vanhemmissahan se oli sillain että kaasu pohjaan ja kuori tiukille..muistaakseni

koikkeilin sitä kirrata ja mullahan kävi vahinko ja se vaijerin päässä oleva pötikkä joka tulee kaasuvivustoon kiinni jäi käteen.. :-\ onkohan vaarallista ajella ilman kickdown-vaijeria?

jos vaikka varovasti ajelis että sais tallille auton vietyä..?? ???

 

Jos pintakaasulla ajelet niin ei pitäs olla vaarallista. Sehän säätää laatikon paineita, eli eipä kannata paljo revitellä ku vaijeri irti, saattaa loota alkaa luistamaan. Toki muistelen että dynosessiossa ne ottaa sen vaijerin irti ja siltihän rullilla revitellään täysillä  :o

Link to post
Share on other sites

Jos pintakaasulla ajelet niin ei pitäs olla vaarallista. Sehän säätää laatikon paineita, eli eipä kannata paljo revitellä ku vaijeri irti, saattaa loota alkaa luistamaan. Toki muistelen että dynosessiossa ne ottaa sen vaijerin irti ja siltihän rullilla revitellään täysillä  :o

Joo niin ne otti sen irti en tiedä sit miten se vaikuttaa nois sähkölaatikoissa mulla ainaki kesti toi th700 :D
Link to post
Share on other sites

Eikös se ole niin että kun vaijeri on kokonaan irti/poikki niin laatikossa on täydet paineet? Löysällä vaijerilla ajaminen olis kaikista vaarallisinta kun laatikko luulee että ajetaan pintakaasulla vaikka polkis kuinka.

Link to post
Share on other sites
Guest lepanoksa

joo, dynossa otettiin vaijeri irti ja sitä takasin laittaessa/kiristäessä sain sen mötykän irti/poikki..siis sen vaijerin päässä olevan :-[

Link to post
Share on other sites

Eikös se ole niin että kun vaijeri on kokonaan irti/poikki niin laatikossa on täydet paineet?

 

Onkohan noin?? Kuka tietää?? Järkeenkäyväähän se olisi että se noin toimisi vaijerin katketessa..

Link to post
Share on other sites

Onkohan noin?? Kuka tietää?? Järkeenkäyväähän se olisi että se noin toimisi vaijerin katketessa..

 

Ei ole. Kun kaasu pohjassa niin vaijeri on kireellä ja jos vaijeri on irti niin menee ns. tyhjäkäynti tilaan. Dynossa kun irroittaa tuon vaijerin niin voi heittää varmasti laatikon eliniästä osan ilmaan jos on vääntöä tai voimaa.... Itse en moista harrastaisi kun ei laatikot muutenkaan tunnu kestävän.

Link to post
Share on other sites

Ei ole. Kun kaasu pohjassa niin vaijeri on kireellä ja jos vaijeri on irti niin menee ns. tyhjäkäynti tilaan. Dynossa kun irroittaa tuon vaijerin niin voi heittää varmasti laatikon eliniästä osan ilmaan jos on vääntöä tai voimaa.... Itse en moista harrastaisi kun ei laatikot muutenkaan tunnu kestävän.

 

Niin just  :o Sitä oon iteki JÄLKEENPÄIN ajatellu  :o Se vaijeri varmasti on syytä irrottaa dynon ajaksi, mutta oikea tapa mahtaa olla vetää se sitten kireälle että paineet on ja pysyy tapissa..?  ???

Link to post
Share on other sites

Miks ihmeessä se vaijeri pitäis irrottaa dynon ajaksi? ei mulla ainakaan ole irrotettu kun on noita omia autoja penkitetty Häkkisellä ja Sporttiautossa.

Link to post
Share on other sites

Miks ihmeessä se vaijeri pitäis irrottaa dynon ajaksi? ei mulla ainakaan ole irrotettu kun on noita omia autoja penkitetty Häkkisellä ja Sporttiautossa.

 

No just siksi ku ku survaset kaasun pohjaan niin muuten se vaihtaa pienemmälle vaihteelle ja että saadaan järkevästi mitatut käyrät niin se on vedettävä yhdellä vaihteella alusta asti yleensä.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Itse kiristäisin vaijerin irtonaisena johonkin puoleenväliin dynossa. Nostaa paineita mut saa vielä vaihtamaan esim. kolmoselle kohtuukierroksilla. Vaihtoehtoisesti voi koittaa hakea sopivasti löysää vaijeriin että estää kickdownin.

Kyllähän vaijeri kiinni ja säädöissä saa vedettyä mutta vasta niin korkeilta kierroksilta et ei enää vaihda pienempää.

Turbiinilukon pakkokatkaisijakin olis kätevä niin ei tule heittoja vääntökäyrään.

Vaikka en kasilla ole penkissä ajellutkaan... Automaattisaabilla kylläkin.

Link to post
Share on other sites
  • 8 years later...

Kysytääs tästä ketjusta. Mikä nykyään on tapana penkityksen suhteen, otetaanko kickdown vaijeri irti, säädetäänkö jotenki johonki vai mite?  :o

Link to post
Share on other sites

Kysytääs tästä ketjusta. Mikä nykyään on tapana penkityksen suhteen, otetaanko kickdown vaijeri irti, säädetäänkö jotenki johonki vai mite?  :o

 

Jos haluaa hajottaa laatikon niin irti vaan  :o Eli ei ainakaan irti oteta. (th700)

 

Aloittaa dynotuksen alimmasta nopeudesta mistä laatikko ei enää vaihda pienemmälle, painettaessa kaasu pohjaan kolmosvaihteella. th700 kun puhutaan. "kick down" vaijeri kun ei ole pelkkä kickdown seiskasatasessa vaan TV(throttle valve) venttiili ja säätää myäs painetta laatikossa. Joten irti ottaminen on hulluutta.

Link to post
Share on other sites

Eikös se ole niin että kun vaijeri on kokonaan irti/poikki niin laatikossa on täydet paineet?

Näin minäkin käsitin erään laatikon laittajan puheista. Kertoi että vaijeri irti voi dynossa ajaa.

Link to post
Share on other sites

Näin omalla harvalla päällä aateltuna löysäisin vaijeria vaan just sen verran et ei penkityskierroksilla vaihda enää pienempää kun kaasun lyö pohjaan. Voi vaikka testailla valmiiks ennen penkkiin menoa.

Tuo irti ottaminen pätee enimmäkseen muihin laatikoihin missä vaijeri on vaan kicdownia ja vaihtokohtia varten mut th700 ei kyllä suositeltavaa koska samalla tippuu voitelupaine.

 

Omaa autoa kun penkitin niin ois onnistunu sellaisenaan (4L60E) penkittää n. 3500rpm ylöspäin mutta sitten saatiin softamuutoksella kickdown siksaikaa pois.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...