Jump to content

Dynomax vai edel rpm ?


JoukoY

Recommended Posts

Tuo nykyinen 2,25 tuuman putkisto alkaa tuntua hieman ahtaalta - voisihan tuo auto edes KUULOSTAA tosi tehokkaalta  :-P

RP tarjosi Dynomax-merkkistä 3 tuuman cat-backia edukkaasti, onko siitä kellään kokemuksia?

Vai onko viisaampaa hankkia edelin rpm? Sitä on ainakin joku ehtinyt kehumaan.

Säästääkö sillä jotain jos tilaa summitilta? RP:ltä tilatessa ei ainakaan tartte häslätä tullin kanssa.

 

Link to comment
Share on other sites

mulla on dynomaxin 3" rööri... ja dynomaxin mittojen ja juttujen mukaan itse tehty rosteri catback... en tosin tiedä paljon vastaa alkuperäistä sitten...mutta vähintäänkin mielenkiintoinen saundi ja itse ainakin tyytyväinen  m/

Link to comment
Share on other sites

mulla on dynomaxin 3" rööri... ja dynomaxin mittojen ja juttujen mukaan itse tehty rosteri catback... en tosin tiedä paljon vastaa alkuperäistä sitten...mutta vähintäänkin mielenkiintoinen saundi ja itse ainakin tyytyväinen  m/

ööö... siis mikä osa on Dynomaxin tekemä? äänenvaimennin?

 

Link to comment
Share on other sites

ööö... siis mikä osa on Dynomaxin tekemä? äänenvaimennin?

 

dynomaxin oma valmiste on katilta taakse päin lähtevä putki...vaimennin osa on siihen itse tehty mutta vastaa dynomaxin pönttöä... ei huono missään nimessä... voisin laittaa kuvia miltä näyttää vaikka ollu kohta 3 vuotta auton alla mutta sadesää sotkee suunnitelmia  m- kumpikin vaihtoehdoista on varmasti hyviä... edel rpm on kaikilla... osta siis dynomaxi  \m/

Link to comment
Share on other sites

Edeliltä tullut uus malli, mulla on se edellinen, siinäkin on suht miehekkäät soundit, mutta se uudempi on vielä miehekkäämpi kuulemma. Ja siinä on siistit kromiulostulotkin... Ootko kysyny hintaa muualta kuin RP:stä? Jenkeistä tuollasta pakettia tuskin kannattaa tilata, on niin iso kolli.

Link to comment
Share on other sites

Edeliltä tullut uus malli, mulla on se edellinen, siinäkin on suht miehekkäät soundit, mutta se uudempi on vielä miehekkäämpi kuulemma. Ja siinä on siistit kromiulostulotkin... Ootko kysyny hintaa muualta kuin RP:stä? Jenkeistä tuollasta pakettia tuskin kannattaa tilata, on niin iso kolli.

mikä on muute hintaero noille (dynomax vs edel rpm)? tietääkö soppa?  hyvät äänet varmasti molemmissa... olikos siinä autossa jo peltisarjat?

Link to comment
Share on other sites

Mulla on Edelbrock RPM. Sähän sitä kuuntelit lauantaina, oliko hyvät saundit?  m/

oli...  m/ no mites mun?  ::)  ;D mulla on dynomaxi  \m/ eli molempi hyvä.. ota siis edukkaampi jos iso hintaero..muuten ei taida olla väliä  :)

Link to comment
Share on other sites

oli...  m/ no mites mun?  ::)  ;D mulla on dynomaxi  \m/ eli molempi hyvä.. ota siis edukkaampi jos iso hintaero..muuten ei taida olla väliä  :)

 

Sun Dynomax ei tunnu vaimentavan korkeita ääniä niin paljoa ku Edel. Aika repivä saundi sulta lähtee... Edeli tuntus puhuvan enemmän matalalta. Kunnon mummonpainajais-meteli lähtee Dynomaxista  ;D

Link to comment
Share on other sites

Edeliltä tullut uus malli, mulla on se edellinen, siinäkin on suht miehekkäät soundit, mutta se uudempi on vielä miehekkäämpi kuulemma. Ja siinä on siistit kromiulostulotkin... Ootko kysyny hintaa muualta kuin RP:stä? Jenkeistä tuollasta pakettia tuskin kannattaa tilata, on niin iso kolli.

 

En ole kysynyt muualta kuin Kempeleen tarvikeliikkeistä, myyvät vain Marteliuksen satsia ja hinnaksi tulee yli 400  :o

Pitänee huomenna soittaa vielä nuo sivustolla mainostavat firmat läpi ja kysyä tarjoukset.

Jos kerran molemmat on hyviä (Edel ja Dynomax) ostan mitä halvimmalla saan.

Tai jos jollakin on vielä parempia ehdotuksia, vielä ehtii kehumaan  ;D

 

Link to comment
Share on other sites

Edelbrockilla on muuttunut RPM-pönttö SDT:ksi, mikä taitaa olla kovaäänisempi, myös pöntöstä ulostulot on entistä suuremmat, 3"  killotetut rosteri röörit! Hintaa oli A1:ssä 360 Egeä, kun kuitista tarkastin... Ja kyllähän sä naruarska kuulitkin millaiset soundit tuolla satsilla lähtee  \m/

Link to comment
Share on other sites

Tuo nykyinen 2,25 tuuman putkisto alkaa tuntua hieman ahtaalta - voisihan tuo auto edes KUULOSTAA tosi tehokkaalta  :-P

RP tarjosi Dynomax-merkkistä 3 tuuman cat-backia edukkaasti, onko siitä kellään kokemuksia?

Vai onko viisaampaa hankkia edelin rpm? Sitä on ainakin joku ehtinyt kehumaan.

Säästääkö sillä jotain jos tilaa summitilta? RP:ltä tilatessa ei ainakaan tartte häslätä tullin kanssa.

 

 

Edelin ärr pee ämmät  ovat historiaa.   Uusi malli on SDT  tuotenumerot ovat samoja.

Asilliset, ei liian kovat pörinät SDT tuottaa.

Link to comment
Share on other sites

must noi rp:n dynomax catbackit on 2,5" väliputkella,ulostulot toisella sivulla.

hinta oli 200 korvilla viime talvena.kannattaa varmistua asiasta,jos 3"hakee.

edelin väliputki on 3" sisämitta.

 

Kyllä RP:n myyjä kovasti väitti että dynomaxin väliputki on 3 tuumaa, en kyllä tiedä onko tuo ulko- vai sisämitta.

Sai itse valita onko ulostulot samalla sivulla vai molemmilla.

Hintaa 230 euroa, laitoin tilaukseen.

Nyt sitten jännityksellä odotellaan tuleeko sieltä ohutta vai paksua putkea...

 

Link to comment
Share on other sites

Nyt tuli Dynomaxin putkisto...

Väliputken ulkomitta on 2.75", takapöntön sisäänmeno 2.5"

Tämmöistä myydään sitten 3" putkistona ???

Kaippa minä sen kuitenkin alle laitan kun se on jo hankittuna, on se varmaan parempi on kuin nykyinen, 2.25" vakioputki, mutta ei kannata tilata jos 3" putkistoa kaipaa.

 

Link to comment
Share on other sites

vaihda putkisto toiseen kun vielä voit. toi  on just orkkis putken koko 2,75" ja sisäänmeno 2,5" mikä näissä

alkujaan ollu.edelin sisämitta ei oo mistään kohin alle 3".

jossain oli juttua että toi orkkiskoko alkaa ahistaan 220hp.

samaa putkea ne mulle tarjos 3 tuumasena.ainut mikä oli 3",oli katin liitos.

Link to comment
Share on other sites

vaihda putkisto toiseen kun vielä voit. toi  on just orkkis putken koko 2,75" ja sisäänmeno 2,5" mikä näissä

alkujaan ollu.edelin sisämitta ei oo mistään kohin alle 3".

jossain oli juttua että toi orkkiskoko alkaa ahistaan 220hp.

samaa putkea ne mulle tarjos 3 tuumasena.ainut mikä oli 3",oli katin liitos.

 

No voihan v***u!!

Meinasin lähteä huomenna vaihtamaan putkea paikalleen, mutta pitäisiköhän sittenkin soittaa RP:lle ja vaatia rahat takaisin.

Pitänee pistää putki matkahuollon kyydillä takaisin sinne mistä tulikin.

Joudunkohan itte maksamaan kuitenkin rahdin molempiin suuntiin?

 

 

Link to comment
Share on other sites

No voihan v***u!!

Meinasin lähteä huomenna vaihtamaan putkea paikalleen, mutta pitäisiköhän sittenkin soittaa RP:lle ja vaatia rahat takaisin.

Pitänee pistää putki matkahuollon kyydillä takaisin sinne mistä tulikin.

Joudunkohan itte maksamaan kuitenkin rahdin molempiin suuntiin?

 

 

Tuskin joutuu, kyllä tuo pitäs olla selvä juttu kun tavara ei vastaa sitä mitä luvattiin.

Link to comment
Share on other sites

Soittelin RP:lle...

Laakkonen kehui kovasti että 5L koneella edes 2.5" putki ei hidasta mitään, en hyödy tehon kannalta yhtään 3" putken laittamisella  ???

Ja toisaalta jos vaihdan tuon edelin 3" putkeen, joudun maksamaan vielä 110 euroa lisää.  m-

 

Lupasi kyllä palauttaa.

Jopa niin että laitan paikalleen ja jos tuntuu tukkoiselta voin vielä irroittaa ja palauttaa sen jälkeen. Luotti varmaan siihen että en viitsi enää irroittaa  ;D

 

Elämä on valintoja täynnä  ::)

 

Link to comment
Share on other sites

Nuukuus voitti, vai mikähän olisi ollut syy: kävin asentamassa Dynomaxin paikoilleen.

Ääni muuttui ihan asialliseksi eikä tehokaan laskenut, hyvin menee.

Kyllä tuota varmaan voi jopa suositella tommoisen pienitehoisen auton putkeksi kun hinta ei ole kauheen paha ::)

 

Mutta 3" se ei ole, eikä piristetyn 5.7 koneen perään ainakaan kannata laittaa!

 

Mitähän tuolle vanhalle putkelle tekisi? Olisiko jollakin tarvetta pakokputkelle vakiokoneen/kutvosen perään?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nuukuus voitti, vai mikähän olisi ollut syy: kävin asentamassa Dynomaxin paikoilleen.

Ääni muuttui ihan asialliseksi eikä tehokaan laskenut, hyvin menee.

Kyllä tuota varmaan voi jopa suositella tommoisen pienitehoisen auton putkeksi kun hinta ei ole kauheen paha ::)

 

Mutta 3" se ei ole, eikä piristetyn 5.7 koneen perään ainakaan kannata laittaa!

 

Mitähän tuolle vanhalle putkelle tekisi? Olisiko jollakin tarvetta pakokputkelle vakiokoneen/kutvosen perään?

 

 

mulla se siellä on ja saa nyt olla... ihmekkös tuokun ei auto siis tuon paremmin kule  ;D

Link to comment
Share on other sites

mulla se siellä on ja saa nyt olla... ihmekkös tuokun ei auto siis tuon paremmin kule  ;D

Mikä malli?

Kyllä Dynomaxilta löytyy myös 3" putkea ja avarampaa pönttöä, mutta hintakin on sitten kovempi kuin Edelin sarjalla.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...