Vaksi Kirjoitettu 17. Syyskuuta, 2007 Jaa Kirjoitettu 17. Syyskuuta, 2007 Moi! Kuulusko ohjauksen olla näissä "sporttisimmissa" kulkupeleissä (camaro) jäykempi kuin esim. vanit missä ohjaus tuntuu välillä aika "hervottomalle" kun saa ohjata koko ajan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soppa Kirjoitettu 17. Syyskuuta, 2007 Jaa Kirjoitettu 17. Syyskuuta, 2007 Kyllä mulla on Camarossa jäykempi ohjaus kuin esim tossa Capricessa. Tunnokkaampi kaikin puolin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Kirjoitettu 17. Syyskuuta, 2007 Jaa Kirjoitettu 17. Syyskuuta, 2007 Niin jäykkä ku jenkki vaan voi olla... Ei ehkä kuitenkaan pysty vertaa tän hetken uusiin "sporttisiin" autoihin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cam95 Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2007 Jaa Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2007 4genissä ohjausta pystyy hiukan kiristämään hammastangon säätönupista. Omassa yli 100 mls Camarossa säätö auttoi jonkun aikaa kunnes löystyi uudestaan, ei tosin yhtä pahaksi kuin ennen säätöä. Ei saa kiristää kuitenkaan liikaa, ettei hirtä kiinni. Säätönuppi löytyy hammastangon etupuolelta rattiakselin kohdalta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2007 Jaa Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2007 4genissä ohjausta pystyy hiukan kiristämään hammastangon säätönupista. Pystyy ohjausta kiristämään 3-genissäkin. Tulee eri jämäkkä, kun simpukasta häviää välys. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jukka Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2007 Jaa Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2007 Pystyy ohjausta kiristämään 3-genissäkin. Tulee eri jämäkkä, kun simpukasta häviää välys. Niin pystyy. meilläkin kiristettiin gmc pickupin simpukkaa (onhan sekin gm:n ohjaussimpukka) ja pirun hyvä tuli kun ei ollut välyksiä. Ainut huonopuoli oli että vähän ajan päästä simpukka otti ja hirtti kiinni kun ei ollut välyksiä. Simpukkaa voi tietääkseni kiristää kun sen tekee oikein ja siihen on varmasti oikeaoppiset ohjeet jossain, mutta väärin tehtynä autosta tulee hengenvaarallinen!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2007 Jaa Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2007 Niin pystyy. meilläkin kiristettiin gmc pickupin simpukkaa (onhan sekin gm:n ohjaussimpukka) ja pirun hyvä tuli kun ei ollut välyksiä. Ainut huonopuoli oli että vähän ajan päästä simpukka otti ja hirtti kiinni kun ei ollut välyksiä. Simpukkaa voi tietääkseni kiristää kun sen tekee oikein ja siihen on varmasti oikeaoppiset ohjeet jossain, mutta väärin tehtynä autosta tulee hengenvaarallinen!!!! Ensin otetaan "lukkomutteri" löysälle, kiristetään säätö pohjaan(ei kuitenkaan hampaat irvessä), merkitään asento ja käännetään 13milliä aukipäin. Sitten lukkomutteri kiinni, siten ettei säätö pyöri samalla. Siinä se. Ja tuo löysäys ei tosiaan ole siellä turhaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mopo-ukko Kirjoitettu 10. Joulukuuta, 2018 Jaa Kirjoitettu 10. Joulukuuta, 2018 4genissä ohjausta pystyy hiukan kiristämään hammastangon säätönupista. Omassa yli 100 mls Camarossa säätö auttoi jonkun aikaa kunnes löystyi uudestaan, ei tosin yhtä pahaksi kuin ennen säätöä. Ei saa kiristää kuitenkaan liikaa, ettei hirtä kiinni. Säätönuppi löytyy hammastangon etupuolelta rattiakselin kohdalta. Vanhaan ketjuun kysymys,miten tuo kiristys tehdään oikein? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TransNAM Kirjoitettu 10. Joulukuuta, 2018 Jaa Kirjoitettu 10. Joulukuuta, 2018 Vanhaan ketjuun kysymys,miten tuo kiristys tehdään oikein? En ota kantaa onko oikein vai väärin mutta ite tehnyt hammastangoissa yleensäkin: Keula ilmaan eli renkaat irti maasta Lukitusmutteri löysälle Kiristys n. 5min (kellonviisaria) kerrallaan Ratin pyöritys laidasta laitaan ilman että auto on käynnissä Jos ei ahdista mistään niin uusintakierros Viimeisen säätökerran jälkeen hieman takaisin ettei jää liian tiukalle. Lämmetessään saattaa hieman kiristyä lisää. Hammastangoissa on se ongelma että kuluvat aina eniten keskeltä ja jos keskikohdan säätää hyväksi niin alkaa reunoissa ahdistamaan. Jos on ajettu enempi kaupunkia niin kuluma-alue on laajempi ja maantiellä kapeampi. Eli (keskeltä) enempi kulunutta tankoa ei hyväksi enää saa. Eri asia on jos esim rattiakselin laakerit tai hammastangon puslat on kuluneet tms. Ja toki nupeissa ei saa olla väljää. En ole kuullut että liian tiukka hammastanko hirttäisi mutta tulee tosi v...umainen ajettava jos kanittaa jossain kohtaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään