Guest Jukka Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2007 Jaa Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2007 Pistäkää tähän topikkiin punnitsemienne osien painoja meitä keventäjiä varten. -Rauta kartaani 3gen 7,08kg - alukartaani 4gen 98- 5,56kg - Panhard tanko vakio 3-4gen 2,46 kg - panhard tanko J&M products alumiininen unibal nivelillä 1,72kg Link to comment Share on other sites More sharing options...
-vellu Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2007 Jaa Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2007 4gen painoja: http://www.bfranker.badz28.com/fbody/weights.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haapis Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2007 Jaa Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2007 Lisää painoja 3-geneistä http://www.thirdgen.org/generaltechdata Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jukka Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2007 Jaa Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2007 Erään sedän painon pudotus topikki: http://www.thirdgen.org/techboard/fabrication/263989-my-late-night-quest.html Artikkeli aiheesta: http://www.thirdgen.org/sheddingpounds Kun saan kunnon vaakan tänne tallille niin paan lisää eri osien painoja. Nuo mitkä on tuos yllä on punnittu matkahuollon puntarilla, mutta ei viitti koko autoa viedä sinne osaa kerralla punnittavaksi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2007 Jaa Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2007 Erään sedän painon pudotus topikki: http://www.thirdgen.org/techboard/fabrication/263989-my-late-night-quest.html Muuten kyllä ihan hyviä ideoita, mutta niin pitkään ku auto pitää katsastaa niin ei hirveesti pysty poistaa tööttejä, pyyhkijöitä yms... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2007 Jaa Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2007 Ja jousittamaton massa niin pieneksi kuin vain saa. Renkaat, vanteet, tukivarret yms. Aijai, orkkis Iroc vanne 16 tuumasena ja 245/50 renkailla tais painaa mun muistin mukaan n. 22kg. Sama vanne 18 tuumasena ja 245/40 kumeilla olisko ollu n.24kg. Yhteensä siis 8kg lisää jousittamattomaan massaan, aaarghhhhh!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soppa Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2007 Jaa Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2007 Entäpä koneen sisäisten osien keventäminen Mun uudet männät ja veivit painaa puoli kiloa vähemmän kuin orggikset per laaki Eli 4 kiloa koneen sisäistä painoa vähemmäksi, ja taitaa muuten vaikuttaa siihen kierrosaikaan muutenkin... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jukka Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2007 Jaa Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2007 Tööttejähän on alunperin kaks, toinen mäkeen Link to comment Share on other sites More sharing options...
5,7 Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2007 Jaa Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2007 tossa jotain itse punnittua..kaikki punnitu samalla halvalla henkilövaa'alla tarkimpana luulisin olevan painoerot ei niinkään tarkat kokonais painot.. TAKAPÄÄ: Taka jousi ja iskari -vakio jousi ja gabrielin vakio iskari 4kg -spohn coilover setti(iskari+kynäjousi) 4,5kg Panhard tanko -vakio 2,5kg -lakewood adj. 4kg Takatukivarret -vakio 4kg/2kpl -lakewood 4kg/2kpl Panhardin yläpuolella oleva tukirauta -vakio 2kg -boxattu 3kg Torgue arm -vakio 5kg -spohn säädettävä putki T.A. 10,5kg Varapyörä(pieni) -12kg Tunkki,renk.irr.työkalut,varoituskolmio -5kg Takaluukun suojaverho -2kg Soittimia -autostudion 10"putkisubi ja vahvari ym 8kg Akku -vakio sivunapa hankook (edessä) 17kg -optima y.s. 4.2 yellow(siirretty taakse) 21kg -kaapeli akulle 7m 50m2 4kg KESKI: Kuskin penkki -sähkösäätöinen vakio(sis.kisko) 18kg -fk sporttipenkki 13kg -manuaali kisko 3kg Apukuskin penkki -vakio manuaali (sis.kisko) 15kg -fk sporttipenkki 13kg -manuaali kisko 3kg vaihteiston ala kannake -vakio 2kg -spohn vahvistettu kardaanin turva lenkillä 8kg ETUPÄÄ: Poikkituki eteen edelbrock - 4kg Etutukivarsi(kpl) -vakio(sis.alapallol) 7kg -spohn putkitukivarsi(coil-over malli,sis.alapallo) 4kg Etuiskari(kpl) -vakio 5kg -koni sport keltainen 5kg Etujousi(kpl) -vakio(kuningasmallin) 4kg -spohn coil-over jousi(sis.kierreholkin/mutterin) 2,5kg Etuiskarin yläpää(kpl) -vakio(täydellinen) 3kg -spohn 1"korkeampi alatukilevyillä(täydellinen) 4,5kg Etunapa/jarrut(kpl) -vakio täydellinen(sis.10,5"levy,rautasatula,palat,letku yms) 20kg -modattu napa täydellinen(sis.LS1 12"levy,LS1 alusatula,sovitelevyt satulaan,spacer,letku yms) 22kg Jarrupääsylinteri -vakio 1kg -ls1 pääsylinteri 0,5kg Startti ja solenoidi -vakio 9kg -pieni tehostartti 5kg Sähköantenni ja hiilipönttö(gaso höyryjen keräys) -2kg -blaupunktin tuulilasi antenni kaikki 100-150g Kaikki ilma putket ja se niiden pönttö -2kg Syylärin edessä ristissä olevat raudat ja ilman ohjaus muovit -vakio 1kg -B&M laatikon lauhdutin ja tellinki sille 2kg Moottorin lämppärin ja sisäpistokkeen johtosarja -1kg Etupuskurin takana oleva törmäyseste rauta -vakio muotoon prässätty rauta ja muovit 13kg -kevyempi itse tehty rauta 4kg Wonder bar -vakio 1,5kg -itse tehty jäykempi versio neliöputkesta 2,5kg Renkaat/vanteet(paketti kpl) -vakio iroc 16" ja nankang 245/50-16" 24kg -alutec kyro 19" ja bridgestone 245/35-19" 27kg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jukka Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2007 Jaa Kirjoitettu 2. Lokakuuta, 2007 Orgis 3gen camaron konepelli painaa järkyttävät 28kg! Saranat painaa 2kg/puoli. Kojelaudan päällinenkin painaa 5 kg Link to comment Share on other sites More sharing options...
rstuning Kirjoitettu 11. Lokakuuta, 2008 Jaa Kirjoitettu 11. Lokakuuta, 2008 joo kunhan oman mielipiteeni sanoin.. näinhän se menee että kyllä ne jossain vaiheessa on ainut paikka ottaa painoa pois:) mulla vaan henk koht ei vielä tarpeellista vaikka olen kyllä tutkinu vaihtoehtoja ovet mm houkuttelis mutta haluaisin silti pitää sähkö lasit.. en kyllä tidä onko sellasia nykyää mut en ainakaa löytäny sellasia kuitusia missä lasit ym sais olla.. Ovia en itte lähtis vaihtamaan, koska niitä paiskotaan niin paljo kiinni/auki, että ei taitaisi kauaa saranoiden ja lukkojen kiinnitys kestää puhumattakaan niiden saamisesta oikeaan kohtaan. Sit tietysti se, että ne on aika iso koria tukeva osa. Ainakin mulla ovi ei menny kiinni edes kun oli eturenkaan takaa helmasta tunkattuna auto... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jukka Kirjoitettu 11. Lokakuuta, 2008 Jaa Kirjoitettu 11. Lokakuuta, 2008 Ovia en itte lähtis vaihtamaan, koska niitä paiskotaan niin paljo kiinni/auki, että ei taitaisi kauaa saranoiden ja lukkojen kiinnitys kestää puhumattakaan niiden saamisesta oikeaan kohtaan. Sit tietysti se, että ne on aika iso koria tukeva osa. Ainakin mulla ovi ei menny kiinni edes kun oli eturenkaan takaa helmasta tunkattuna auto... En lähtis minäkään ovia vaihtamaan, kun orkkis ovistakin voi ottaa painoa pois kohtuu paljon. Sitä oven sisällä olevaa palkkia ei kuitenkaan pidä poistaa, mutta siitä sisemmästä pellistä voisi sahailla melko paljon tavaraa veks jos vaan haluaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
5,7 Kirjoitettu 11. Lokakuuta, 2008 Jaa Kirjoitettu 11. Lokakuuta, 2008 En lähtis minäkään ovia vaihtamaan, kun orkkis ovistakin voi ottaa painoa pois kohtuu paljon. Sitä oven sisällä olevaa palkkia ei kuitenkaan pidä poistaa, mutta siitä sisemmästä pellistä voisi sahailla melko paljon tavaraa veks jos vaan haluaa. juurikin näin kaippa se siihen menee jokus kun saa maalia muutenki pintaan niin silpoo korin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 29. Marraskuuta, 2013 Jaa Kirjoitettu 29. Marraskuuta, 2013 Tämä ketju jäänyt unholaan. Semmoisen seikan halusin tuoda esille kun korin jäykistäminen ja alustan madallus jne. on aktiivisesti tapetilla niin miksei tämäkin aihe. Olen ajanut varmaan kymmenkunta 3 geniä ja kaikki 350 tpi:llä. Kaikki ovat olleet enemmän tai vähemmän surkeita ajettavuudeltaan. Keulapainotteisia painonjakaumaltaan ja ohjaus kuin vanhaa cadillaccia ajaisia. Nopea simpukkaohjaus toimiessaan on ihan kelvollinen kunnollisilla renkailla, mutta kyllä keulapainon poisto on tehnyt hyvää omalle pulkalle...kiitos Balezille. Toki alustan jäykistämisellä / matalaprofiilirengastuksella oma efektinsä, mutta ei voi väheksyä paljonko keulapainon pudottaminen on tehnyt ajettavuudelle. Painon hallintana siirtäkää ne akut takakontiin. Painoa se ei säästä mutta askel parempaan Ilmastointi ihan kiva, mutta montako vuotta sekin odottanut täyttöä jota yhä harvempi firma tekee ja niin pois päin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Kirjoitettu 29. Marraskuuta, 2013 Jaa Kirjoitettu 29. Marraskuuta, 2013 Tallasen loysin jokus aikoinaan Weight Data for Accessories Code Item Weight (lbs.) AC3 Power Seat 7.9 AM9 Fold Down Rear Seat -3.5 AU3 Power Locks 3.1 A31 Power Windows 3.9 B84 Side Molding 1.3 CC1 T-Tops 29.5 C49 Rear defogger 0.9 C60 Air conditioning 41.7 with V-6 C60 Air Conditioning 42.6 with 305 TPI & 700R4 C60 Air conditioning 46.3 with 305 TBI & 700R4 C60 Air Conditioning 42.7 with L98 DE1 Back window Shade 18.5 D34 Vanity Mirror 0.4 DG7 Electric Side Mirrors 1.3 F41 Suspension -6.6 J65 4-wheel disc brakes 2.6 (Z/28 w/L98 only) K34 Cruise control 5.3 MD8 Automatic Trans 101.9 (with 305 & 350) N10 Dual converter exhaust 12.8 T96 Fog Lamps 4.4 UA1 H.D. Battery 0.4 UL5 Radio delete -5.7 U75 Power Antenna 2.6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 29. Marraskuuta, 2013 Jaa Kirjoitettu 29. Marraskuuta, 2013 Voisin alkaa ajankulukseni punnitsemaan joitakin osia tulevilla viikoilla. Mainittakoon se jo uudellee että alumiini vs rauta kardaani 5 vs 7 kg yoken ja ristikoiden kanssa. V8 lehti vaihtoi sylinterinkannet rautaisista alumiinisiin ja painonsäästö 10kg kpl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2013 Jaa Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2013 Hiilikanisteri letkuineen 1.1kg. Ilmapumppu 4.25kg. Vakionopeudensäädin 1.1kg. Varapyörä+tunkki 16kg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2013 Jaa Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2013 Hiilikanisteri letkuineen 1.1kg. Ilmapumppu 4.25kg. Vakionopeudensäädin 1.1kg. Varapyörä+tunkki 16kg. Tohon vielä ilmastointi kaikkine kompuroineen, kennoineen ja letkuineen, niin aika hyvin keulasta hävii painoa. Ja "ilmaista" viritystä... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2013 Jaa Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2013 Tohon vielä ilmastointi kaikkine kompuroineen, kennoineen ja letkuineen, niin aika hyvin keulasta hävii painoa. Ja "ilmaista" viritystä... Jep. GTATL tossa jo linkkasikin; C60 Air conditioning 41.7 with V-6 C60 Air Conditioning 42.6 with 305 TPI & 700R4 C60 Air conditioning 46.3 with 305 TBI & 700R4 C60 Air Conditioning 42.7 with L98 Eli 18.5-21kg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2013 Jaa Kirjoitettu 2. Joulukuuta, 2013 Ja sitten kaikki mikä on alunperin patarautaa, vaihtaa alumiiniin. Ja kaikki mikä on alunperin alumiinia, vaihtaa muoviin... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään