Jump to content

Painon hallintaa


Guest Jukka

Recommended Posts

Pistäkää tähän topikkiin punnitsemienne osien painoja meitä keventäjiä varten.

-Rauta kartaani 3gen 7,08kg

- alukartaani 4gen 98- 5,56kg

- Panhard tanko vakio 3-4gen 2,46 kg

- panhard tanko J&M products alumiininen unibal nivelillä 1,72kg

Link to comment
Share on other sites

Erään sedän painon pudotus topikki:

http://www.thirdgen.org/techboard/fabrication/263989-my-late-night-quest.html

 

Artikkeli aiheesta:

http://www.thirdgen.org/sheddingpounds

 

Kun saan kunnon vaakan tänne tallille niin paan lisää eri osien painoja. Nuo mitkä on tuos yllä on punnittu matkahuollon puntarilla, mutta ei viitti koko autoa viedä sinne osaa kerralla punnittavaksi

Link to comment
Share on other sites

Ja jousittamaton massa niin pieneksi kuin vain saa. Renkaat, vanteet, tukivarret yms.

 

Aijai, orkkis Iroc vanne 16 tuumasena ja 245/50 renkailla tais painaa mun muistin mukaan n. 22kg. Sama vanne 18 tuumasena ja 245/40 kumeilla olisko ollu n.24kg. Yhteensä siis 8kg lisää jousittamattomaan massaan, aaarghhhhh!!!  >:(

Link to comment
Share on other sites

Entäpä koneen sisäisten osien keventäminen ;) Mun uudet männät ja veivit painaa puoli kiloa vähemmän kuin orggikset per laaki m/ Eli 4 kiloa koneen sisäistä painoa vähemmäksi, ja taitaa muuten vaikuttaa siihen kierrosaikaan muutenkin... ;D

Link to comment
Share on other sites

tossa jotain itse punnittua..kaikki punnitu samalla halvalla henkilövaa'alla tarkimpana luulisin olevan painoerot ei niinkään tarkat kokonais painot..

 

TAKAPÄÄ:

 

Taka jousi ja iskari

-vakio jousi ja gabrielin vakio iskari  4kg

-spohn coilover setti(iskari+kynäjousi)  4,5kg

 

Panhard tanko

-vakio  2,5kg

-lakewood adj.  4kg

 

Takatukivarret

-vakio  4kg/2kpl

-lakewood  4kg/2kpl

 

Panhardin yläpuolella oleva tukirauta

-vakio  2kg

-boxattu  3kg

 

Torgue arm

-vakio  5kg

-spohn säädettävä putki T.A.  10,5kg

 

Varapyörä(pieni)

-12kg

 

Tunkki,renk.irr.työkalut,varoituskolmio

-5kg

 

Takaluukun suojaverho

-2kg

 

Soittimia

-autostudion 10"putkisubi ja vahvari ym  8kg

 

Akku

-vakio sivunapa hankook (edessä)  17kg

-optima y.s. 4.2 yellow(siirretty taakse)  21kg

-kaapeli akulle 7m 50m2  4kg

 

KESKI:

 

Kuskin penkki

-sähkösäätöinen vakio(sis.kisko) 18kg

-fk sporttipenkki 13kg

-manuaali kisko 3kg

 

Apukuskin penkki

-vakio manuaali (sis.kisko) 15kg

-fk sporttipenkki 13kg

-manuaali kisko 3kg

 

vaihteiston ala kannake

-vakio  2kg

-spohn vahvistettu kardaanin turva lenkillä  8kg

 

ETUPÄÄ:

 

Poikkituki eteen edelbrock

- 4kg

 

Etutukivarsi(kpl)

-vakio(sis.alapallol)  7kg

-spohn putkitukivarsi(coil-over malli,sis.alapallo)  4kg

 

Etuiskari(kpl)

-vakio  5kg

-koni sport keltainen  5kg

 

Etujousi(kpl)

-vakio(kuningasmallin)  4kg

-spohn coil-over jousi(sis.kierreholkin/mutterin)  2,5kg

 

Etuiskarin yläpää(kpl)

-vakio(täydellinen)  3kg

-spohn 1"korkeampi alatukilevyillä(täydellinen)  4,5kg

 

Etunapa/jarrut(kpl)

-vakio täydellinen(sis.10,5"levy,rautasatula,palat,letku yms)  20kg

-modattu napa täydellinen(sis.LS1 12"levy,LS1 alusatula,sovitelevyt satulaan,spacer,letku yms)  22kg

 

Jarrupääsylinteri

-vakio  1kg

-ls1 pääsylinteri  0,5kg

 

Startti ja solenoidi

-vakio  9kg

-pieni tehostartti  5kg

 

Sähköantenni ja hiilipönttö(gaso höyryjen keräys) 

-2kg

-blaupunktin tuulilasi antenni kaikki 100-150g

 

Kaikki ilma putket ja se niiden pönttö 

-2kg

 

Syylärin edessä ristissä olevat raudat ja ilman ohjaus muovit

-vakio  1kg

-B&M laatikon lauhdutin ja tellinki sille  2kg

 

Moottorin lämppärin ja sisäpistokkeen johtosarja

-1kg

 

Etupuskurin takana oleva törmäyseste rauta

-vakio muotoon prässätty rauta ja muovit  13kg

-kevyempi itse tehty rauta  4kg

 

Wonder bar

-vakio  1,5kg

-itse tehty jäykempi versio neliöputkesta  2,5kg

 

Renkaat/vanteet(paketti kpl)

-vakio iroc 16" ja nankang 245/50-16"  24kg

-alutec kyro 19" ja bridgestone 245/35-19"  27kg

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

joo kunhan oman mielipiteeni sanoin.. näinhän se menee että kyllä ne jossain vaiheessa on ainut paikka ottaa painoa pois:) mulla vaan henk koht ei vielä tarpeellista vaikka olen kyllä tutkinu vaihtoehtoja ;D ovet mm houkuttelis mutta haluaisin silti pitää sähkö lasit.. en kyllä tidä onko sellasia nykyää mut en ainakaa löytäny sellasia kuitusia missä lasit ym sais olla..

Ovia en itte lähtis vaihtamaan, koska niitä paiskotaan niin paljo kiinni/auki, että ei taitaisi kauaa saranoiden ja lukkojen kiinnitys kestää

puhumattakaan niiden saamisesta oikeaan kohtaan. Sit tietysti se, että ne on aika iso koria tukeva osa. Ainakin mulla ovi ei menny

kiinni edes kun oli eturenkaan takaa helmasta tunkattuna auto...

Link to comment
Share on other sites

Ovia en itte lähtis vaihtamaan, koska niitä paiskotaan niin paljo kiinni/auki, että ei taitaisi kauaa saranoiden ja lukkojen kiinnitys kestää

puhumattakaan niiden saamisesta oikeaan kohtaan. Sit tietysti se, että ne on aika iso koria tukeva osa. Ainakin mulla ovi ei menny

kiinni edes kun oli eturenkaan takaa helmasta tunkattuna auto...

En lähtis minäkään ovia vaihtamaan, kun orkkis ovistakin voi ottaa painoa pois kohtuu paljon. Sitä oven sisällä olevaa palkkia ei kuitenkaan pidä poistaa, mutta siitä sisemmästä pellistä voisi sahailla melko paljon tavaraa veks jos vaan haluaa.

Link to comment
Share on other sites

En lähtis minäkään ovia vaihtamaan, kun orkkis ovistakin voi ottaa painoa pois kohtuu paljon. Sitä oven sisällä olevaa palkkia ei kuitenkaan pidä poistaa, mutta siitä sisemmästä pellistä voisi sahailla melko paljon tavaraa veks jos vaan haluaa.

 

juurikin näin kaippa se siihen menee jokus kun saa maalia muutenki pintaan niin silpoo korin

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Tämä ketju jäänyt unholaan.

Semmoisen seikan halusin tuoda esille kun korin jäykistäminen ja alustan madallus jne. on aktiivisesti tapetilla niin miksei tämäkin aihe.

Olen ajanut varmaan kymmenkunta 3 geniä ja kaikki 350 tpi:llä.

Kaikki ovat olleet enemmän tai vähemmän surkeita ajettavuudeltaan.

Keulapainotteisia painonjakaumaltaan ja ohjaus kuin vanhaa cadillaccia ajaisia.

Nopea simpukkaohjaus toimiessaan on ihan kelvollinen kunnollisilla renkailla, mutta kyllä keulapainon poisto on tehnyt hyvää omalle pulkalle...kiitos Balezille.

Toki alustan jäykistämisellä / matalaprofiilirengastuksella oma efektinsä, mutta ei voi väheksyä paljonko keulapainon pudottaminen on tehnyt ajettavuudelle.

Painon hallintana siirtäkää ne akut takakontiin. Painoa se ei säästä mutta askel parempaan m/

Ilmastointi ihan kiva, mutta montako vuotta sekin odottanut täyttöä jota yhä harvempi firma tekee ja niin pois päin.

 

Link to comment
Share on other sites

Tallasen loysin jokus aikoinaan :)

Weight Data for Accessories

Code   Item             Weight (lbs.)

AC3 Power Seat                 7.9

AM9 Fold Down Rear Seat -3.5

AU3 Power Locks                 3.1

A31 Power Windows         3.9

B84 Side Molding                 1.3

CC1 T-Tops                         29.5

C49 Rear defogger                0.9

C60 Air conditioning         41.7 with V-6

C60 Air Conditioning         42.6 with 305 TPI & 700R4

C60 Air conditioning         46.3 with 305 TBI & 700R4

C60 Air Conditioning         42.7 with L98

DE1 Back window Shade         18.5

D34 Vanity Mirror                   0.4

DG7 Electric Side Mirrors           1.3

F41 Suspension                 -6.6

J65 4-wheel disc brakes           2.6 (Z/28 w/L98 only)

K34 Cruise control                   5.3

MD8 Automatic Trans         101.9 (with 305 & 350)

N10 Dual converter exhaust   12.8

T96 Fog Lamps                     4.4

UA1 H.D. Battery                     0.4

UL5 Radio delete                   -5.7

U75 Power Antenna             2.6

 

Link to comment
Share on other sites

Voisin alkaa ajankulukseni punnitsemaan joitakin osia tulevilla viikoilla.

Mainittakoon se jo uudellee että alumiini vs rauta kardaani 5 vs 7 kg yoken ja ristikoiden kanssa.

V8 lehti vaihtoi sylinterinkannet rautaisista alumiinisiin ja painonsäästö 10kg kpl.

 

Link to comment
Share on other sites

Hiilikanisteri letkuineen 1.1kg.

 

Ilmapumppu 4.25kg.

 

Vakionopeudensäädin 1.1kg.

 

Varapyörä+tunkki 16kg.

 

Tohon vielä ilmastointi kaikkine kompuroineen, kennoineen ja letkuineen, niin aika hyvin keulasta hävii painoa. Ja "ilmaista" viritystä...  \m/

Link to comment
Share on other sites

Tohon vielä ilmastointi kaikkine kompuroineen, kennoineen ja letkuineen, niin aika hyvin keulasta hävii painoa. Ja "ilmaista" viritystä...  \m/

 

Jep.

GTATL tossa jo linkkasikin;

 

C60  Air conditioning            41.7 with V-6

C60  Air Conditioning            42.6 with 305 TPI & 700R4

C60  Air conditioning            46.3 with 305 TBI & 700R4

C60  Air Conditioning            42.7 with L98

 

Eli 18.5-21kg.

 

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...