Jump to content

orkkis HEI ja E6GMX asetukset


bluez

Recommended Posts

 

Hieman on sytkä haukusassa Haltekin vaihdon jälkeen googlettamalla ei oikein löytynyt kuin tuo:

 

http://www.efi101.com/forum/viewtopic.php?p=17591&sid=0ebfa79e5a39bf49cad4340e2f679336

 

Tuo löytyy kopioituna tältäkin osastolta..Eli pitäisikö asetusten olla:

 

 

Spark output = Constant charge

Spark edge = Falling

Constant Period (ms) = 3,0

Trigger pull up On

 

Trigger angle: ???

 

Onko kenelläkään vastaavaa kombinaatiota käytössä. Auto on -86 TPI IrocZ eli iso jakaja..

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Etsi Jaken projekti tuolta projektipuolelta. Jake on paljon leikkinyt juuri noilla asetuksilla. Lopputulosta en muista.

Taitaa olla jäsenten puolella Jaken päivitetty projekti ja bluez ei ole jäsen  :-\

Link to comment
Share on other sites

Asetusten pitäisi olla kunnossa. Postailin saman kysymyksen myös Haltechin tekniseen tukeen ja vastasivat että nuo asetukset on ok.

 

Spark output = Constant charge

Spark edge = Falling

Constant Period (ms) = 3,0

Trigger pull up On

 

 

Link to comment
Share on other sites

Asetusten pitäisi olla kunnossa. Postailin saman kysymyksen myös Haltechin tekniseen tukeen ja vastasivat että nuo asetukset on ok.

 

Spark output = Constant charge

Spark edge = Falling

Constant Period (ms) = 3,0

Trigger pull up On

 

 

 

Lähteekö käyntiin olleskaan / lupaako edes .

 

Tuo trigger angle tarkoittaa juuri sitä mitä siinä lukeekin . Eli se on kulma ennen yläkuolokohtaa missä liipaisu tulee koneelta boksillepäin . Riippuu tietenkin jakajan asennosta , mutta lienee 10 asteen hujakoilla . Sitten kun on saatu jollakin trigger anglella käymään , niin tarkistetaan että todellinen ennakko ja boksin näyttämä ennakko on sama . Jos ei ole niin muutetaan tuota kulmaa .

 

 

Link to comment
Share on other sites

Joo kyllä tuo käymään saatiin jo viimeviikolla. Kone 10 asteeseen ja jakajasta anturin hampaat kohdakkain että lähtee käymään, jonka jälkeen 10 asteen lukitus haltechista päälle ja etsimään triggeri kulmaa jolla dampperin viisari näyttää kymmenen astetta. Kokeiltu sitä toista säätötapaa, eli boxi irti lampulla säätämällä 10 astetta ja sen jälkeen triggeri kohdalleen samalla metodilla, kuin edellä.

 

Hyvin se ei käy vieläkään ja vikaa koitettu etsiä. Bensan paineet oli alkuun vähän liian kovat yli 60 psi ja tahtoi kastella. Säädin ne reiluun 40 psi ja parani vähän. Ensimmäinen mappi näytti ihan kummia lukuja (-101 kPa kun kone ei ollut käynnissä ja alipaine väheni kun sai käyntiin) ja piti vaihtaa toinen. Nyt on epäilyksen alla toimiiko IAC kunnolla.

 

Pitää ruuvata viikonlopun mittaan lisää ja koittaa löytää karttoja edes sinne päin. Nyt on säädetty vasta 0-1500rpm alueella. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Joo kyllä tuo käymään saatiin jo viimeviikolla. Kone 10 asteeseen ja jakajasta anturin hampaat kohdakkain että lähtee käymään, jonka jälkeen 10 asteen lukitus haltechista päälle ja etsimään triggeri kulmaa jolla dampperin viisari näyttää kymmenen astetta. Kokeiltu sitä toista säätötapaa, eli boxi irti lampulla säätämällä 10 astetta ja sen jälkeen triggeri kohdalleen samalla metodilla, kuin edellä.

 

Hyvin se ei käy vieläkään ja vikaa koitettu etsiä. Bensan paineet oli alkuun vähän liian kovat yli 60 psi ja tahtoi kastella. Säädin ne reiluun 40 psi ja parani vähän. Ensimmäinen mappi näytti ihan kummia lukuja (-101 kPa kun kone ei ollut käynnissä ja alipaine väheni kun sai käyntiin) ja piti vaihtaa toinen. Nyt on epäilyksen alla toimiiko IAC kunnolla.

 

Pitää ruuvata viikonlopun mittaan lisää ja koittaa löytää karttoja edes sinne päin. Nyt on säädetty vasta 0-1500rpm alueella. 

 

Mulla oli commanderin kanssa ongelmia MAP aanturin kanssa kun alkuperäiset johto oli ristissä siihen nähden mitä commander niitä tulkitsi. Tuli sama efekti kuin sulla eli tyhjäkäynnillä kun oli alipainetta näytti boksi pieniä alipaineita ja kun sammutti meni alipaineet tappiin  ;D

Link to comment
Share on other sites

Tuo tuli täälläkin ensimmäisenä mieleen ja tuli kokeilltiin vaihtaa maan ja singnaalin paikkaa. Mutta ei ollut apua. Ainut efekti oli että mappi alkoi lämpiämään. Tuo oli käytetty mappi eräältä tutulta Buick harrastajalta. Kyllästyin ja kävin hakemassa kaupasta uuden ja sillä toimi ok.

Link to comment
Share on other sites

Joo kyllä tuo käymään saatiin jo viimeviikolla. Kone 10 asteeseen ja jakajasta anturin hampaat kohdakkain että lähtee käymään, jonka jälkeen 10 asteen lukitus haltechista päälle ja etsimään triggeri kulmaa jolla dampperin viisari näyttää kymmenen astetta. Kokeiltu sitä toista säätötapaa, eli boxi irti lampulla säätämällä 10 astetta ja sen jälkeen triggeri kohdalleen samalla metodilla, kuin edellä.

 

Hyvin se ei käy vieläkään ja vikaa koitettu etsiä. Bensan paineet oli alkuun vähän liian kovat yli 60 psi ja tahtoi kastella. Säädin ne reiluun 40 psi ja parani vähän. Ensimmäinen mappi näytti ihan kummia lukuja (-101 kPa kun kone ei ollut käynnissä ja alipaine väheni kun sai käyntiin) ja piti vaihtaa toinen. Nyt on epäilyksen alla toimiiko IAC kunnolla.

 

Pitää ruuvata viikonlopun mittaan lisää ja koittaa löytää karttoja edes sinne päin. Nyt on säädetty vasta 0-1500rpm alueella. 

suosittelisin saatamaan aluksi ilman IAC.ta. ma otin viela varmuuden vuoksi johdon silta irti etta varmasti ei ohjaan tyhjakayntia, myoskin lamda anturi kannattaa plokata pois toimimasta. noiden jalkeen pitais olla hiukan helpompaa saada toimimaan.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...