Jump to content

Lambdan huijaus?


Guest lepanoksa

Recommended Posts

mulla on -89 trans am 5.7 tpi ja käy liian laihalla..onko järkeä laittää säädettävä vastus lambdalle jolloin se luulee että putkessa on ilmaa kovastikkin ja säätelee sitten ruutan rikkaammalle ??? ??? ???

Link to comment
Share on other sites

mikähän ton vois aiheuttaa meinaan jos vehkeet on kunnossa ni noin ei pitäs käydä ???. mä luulen et säätövastuksel on mahollist korjata lopputulosta mut itse ongelman aiheuttaja pitäs löytää kans. vai onko kovasti viripalikkaa mikä aiheuttas?

Link to comment
Share on other sites

mikähän ton vois aiheuttaa meinaan jos vehkeet on kunnossa ni noin ei pitäs käydä ???. mä luulen et säätövastuksel on mahollist korjata lopputulosta mut itse ongelman aiheuttaja pitäs löytää kans. vai onko kovasti viripalikkaa mikä aiheuttas?

 

noku mulla on se vähäpäästönen ja ilmapumppu ei ole kunnossa..niin varmaan siitä se johtuu..se laihalla oleminen..ei siinä pahemmin oo viripalikkaa..

Link to comment
Share on other sites

tuoltahan se hakemalla löyty..mikä se on merkitys ilmapumpulla..elikkä ei mulla se ilmapumpun poisto vaikuta päästöihin jos on lämmin kone..

 

quote author=TransNAM link=topic=6022.msg101772#msg101772 date=1141658766]

Olipa pakko sekaantua... ???

Eli 3gen:

Ilmapumppu painaa ilmaa pakosarjoille VAIN kylmänä (open loop) eikä sinne saa missään nimessä joutua ilmaa muulloin lambda-ohjatussa koneessa! Eli pakosarjoille puhallus vaikuttaa vain muutaman minuutin kylmänä eikä se näy katsastuksessa.

Lämpimänä ilma painetaan katille KOKO ajan, paitsi kiihdytyksissä ja moottorijarrutuksissa jolloin ilma päästetään pihalle.

Ylimääräinen ilma tehostaa katin toimintaa CO ja HC osalta ja se näkyy katsastuksessa hiukan pienempinä päästöinä ja ylimääräisenä happena (josta jotkut katsarit valittaa et on vikaa jossain kun on lambda-arvo pielessä...). Lambda-arvoa pumpullisessa vehkeessä ei kannata mitata pakoputkesta tukkimatta ilmaletkua.

 

Sinänsä koko ilmasysteemin poisto ei pakokaasujen osalta vaikuta katsastukseen ellei sitten ole muuten aivan rajoilla (nokan tms. takia). Toki jos lukee rek.otteessa ilmapumppu, niin silloinhan sen pitäisi löytyä mutta ei sen toimia tarvitse.

Koneen toiminnan kannalta koko systeemillä ei ole mitään merkitystä. Ainakaan 91 tpi SES ei syty vaikka on koko venttiilihässäkkä irti.

 

Sivu Chilton-korjausoppaasta:

http://pp.kpnet.fi/haydee/pics/AIR.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

kyllähän se lamdan silti vaatii vaikka muut romut poistaa,ruiskumallit ainaskin.

Ja lambdahan ei ole mikään saastelaite vaan ruiskun anturi. Ei sun silimätkää oo ruuansulatuselimistöä vaikka silimällä kattotki mitä oot syömäs!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ja lambdahan ei ole mikään saastelaite vaan ruiskun anturi. Ei sun silimätkää oo ruuansulatuselimistöä vaikka silimällä kattotki mitä oot syömäs!

poika sähän puhut oikeen viisaata

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Niin tai oikeastaan tässä tapauksessa katsot mitä pyttyyn tippu kun kävit paskalla  :o

Siitä voi sitten päätellä mitä ja kuinka paljon seuraavalla kerralla suuhunsa pistää ettei ole koko pytty reunoja myöten ripuli paskassa ;)

Link to comment
Share on other sites

Niin tai oikeastaan tässä tapauksessa katsot mitä pyttyyn tippu kun kävit paskalla  :o

Siitä voi sitten päätellä mitä ja kuinka paljon seuraavalla kerralla suuhunsa pistää ettei ole koko pytty reunoja myöten ripuli paskassa ;)

 

Se on kiva, ku täällä on nuo neuvot niin lähellä käytännön elämää :) .

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...