Jump to content

4-gen trans amin abs:sän vikokoodin luku???


camaro305

Recommended Posts

miten tollasesta 4-gen trans amista saa selvitettyä abs:sien vikakoodit??palaa abs incom valo ja brake valo välillä.välillä taas sammuu valot.ja kun pysähtyy niin just kun auto pysähtyy syttyy low trac valo???auttakee tietämätöntä??entä moottorin vikakoodien luku??? :o

Link to comment
Share on other sites

Morjens.

 

Painin just saman homman kanssa  ja kävin ja mittasin kaikki anturit  ja oli ehjät.

 

Vaihdoin jarrulevyt eteen ja samalla putsasin jarrut ja vaihdoin palat niin valot herkes välkkymästä.

 

Sulla on jarrulevyt /palat edessä huonolla hapella veikkaan minä.

 

Samalla akun miinus kenkä irti vaikka päiväksi niin nollaantuu muisti.

Link to comment
Share on other sites

Mulla oli vähän tollasta samanlaista ongelmaa trans sportin absien kanssa. ABS anturin kun mittas, niin (en nyt kyllä varmasti muista, Juhani vois muistaa paremmin) resistanssi oli jotain kolmen neljän kiloohmin luokkaa ja ehjässä pyörässä piti olla 1.8 kiloo. Sytytti aina silloin tällöin ABS merkkivaloa ja low traction valoa. Piti vaihtaa koko pyörän napa (löyty onneksi US Partsista huomattavan paljon edullisemmin kuin Metro-autosta). Eihän ne valot mitään, mutta kytki myös absit ja traction controllin pois käytöstä.

Link to comment
Share on other sites

asia selevä.pitää kait ne anturitkin mittailla. \m/nyt kun pääsee uuteen omaan talliin rassaamaan niin pääsee perehtymään asiaan.

 

Harvemmin ne anturit sieltä menee.  jos ohmimäärä muuttuu kun pyörittää napaa niin kyllä ne silloin toimii.

 

Veikkaan edelleenkin niitä levyjä ja paloja.

Link to comment
Share on other sites

No R,llä oli ohmit lähellä oikeeta mut scooppiin ei tullu mitään siniä niinku olis pitäny. Ja sit -99 eteenpäin ainakaan mikää ei nollaudu virrat katkasemalla, vika koodi poistuu itsestään mikäli vika on korjattu ja muistista kun 100 käynnistyssykliä on tapahtunu. Mahdollisiin päästöihin vaikuttavat viat ei kuittaudu kuin PC,llä ym.

Link to comment
Share on other sites

tota noin.miten se vois olla huonot levyt tai palat? vai onko paloissa kuluneisuus anturit??siinä vaiheessa kun auto melkein pysähtyy niin low trac valo syttyy ja mielestäni abs tai luistonesto käyttää jarruja päällä??tai ainakin abs toimilaite mielestäni kurahtaa???

Link to comment
Share on other sites

varmaan helpoiten saa selville, kun katsoo sellaisella kunnon testerillä sitä abs puolta. Mulla on pari kertaa ollut ongelmia abs kanssa, testerillä viat selvisi. Eka kerralla piti vaihtaa abs poksi ja toisella kerralla etupyörän-napa.

Ainakaan minä en saanut datamasterilla abs puolen vikakoodeja näkymään.

Link to comment
Share on other sites

en tiedä , mutta mulla oli levyt kulunu loppuun . oli paksuus ohuempi kun mitä levyssä oleva minimi mitta.

 

palat melkein loppu ja varmaan kuluneisuuden takia jo jarrut jumissa  .

 

mulla välkky jarrujen kuluneisuuden valo , abs valo ja low track valo  . ja abs rele alko naputtaan koko ajan kun oli virrat päällä.

 

ilmeisesti kuluneisuuden takia ohjaus boxi ei tiennyt  mitä tehdä ja oli sekaisin.

 

Kun vaihdoin levyt , palat, ja putsasin paikat niin kaikki viat hävis.

 

levyt , palat  puhdistusaineet kaikki yhteensä  160 ekee jyväskylästä. ei mikään kallis homma.

Link to comment
Share on other sites

no ei kuullosta pahan hintaiselta remontilta.täytynee katsoa noi palat ja levyt ja vaihtaa jos on tarpeen.onko noissa muuten sutimisen esto kun siinä valossa lukee low trac?vai tarkoittaako se vain abs:siä??traction control on ainakin lexuksissa sutimisen esto!!

Link to comment
Share on other sites

no ei kuullosta pahan hintaiselta remontilta.täytynee katsoa noi palat ja levyt ja vaihtaa jos on tarpeen.onko noissa muuten sutimisen esto kun siinä valossa lukee low trac?vai tarkoittaako se vain abs:siä??traction control on ainakin lexuksissa sutimisen esto!!

Toi lowtrack varoittaa mun mielest että pito on heikko eli on liukasta mulla se syttyy usein talvella kun jarruttaa voimakkaasti :D
Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...