Senior Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2005 Jaa Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2005 No just niin. Yritän seuraavalla kerralla olla selkosanaisempi... Mutta : EGR:ään pääsee käsiksi poistamalla plenumin, runnereita ei tarvi irroitella. Siis vaijerit irti läppärungosta, läppärunko irti ja plenumi pois. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PJKuona Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2005 Jaa Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2005 : EGR:ään pääsee käsiksi poistamalla plenumin, runnereita ei tarvi irroitella. Siis vaijerit irti läppärungosta, läppärunko irti ja plenumi pois. Onko tuo plenumin irroitus mitenkään sen ihmeellisempi homma? Tarkoitan sitä, että pitääkö tilailla jotain uusia tiivisteitä tai muuta sälää valmiiksi? Vai onko homma niin yksinkertainen kuin se vaikuttaa, eli parit pultit vain auki ja plenumi on irti? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Senior Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2005 Jaa Kirjoitettu 18. Elokuuta, 2005 Voipi olla, että tiivisteet hieman kärsii irroituksesta joten varuiksi on hyvä hommata tiivisteet. Saman tien koko yläkerran tiivistesarja. Itse asiassa en ole varma, saako edes tiivisteitä pelkästään runnereiden ja plenumin väliin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arska Kirjoitettu 19. Elokuuta, 2005 Jaa Kirjoitettu 19. Elokuuta, 2005 Mun mielestä kannatta löysätä toista runneria myös alapäästä niin saa plenumin paljon helpommin pois ja paikoilleen. En nyt muista kumpaa mutta kummassakin on yksi kiinnityspultti sisäpuolella ja vaan toiseen saa avaimen kun plenum on paikallaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Senior Kirjoitettu 19. Elokuuta, 2005 Jaa Kirjoitettu 19. Elokuuta, 2005 Jep. Helpottaa hommaa.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
88IROC Kirjoitettu 19. Elokuuta, 2005 Jaa Kirjoitettu 19. Elokuuta, 2005 Yleensä läppärunkoon tulee vielä pari vesiletkua (ellei ole ohitettu = ajetaan vain kesäisin), joista toinen menee siihen lämmityslaitteen hanaan. Taitaapa olla että jokainen on ainakin kerran joutunut ostamaan ton venttiilin (nimim. kokemusta on) . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karppa Kirjoitettu 19. Elokuuta, 2005 Jaa Kirjoitettu 19. Elokuuta, 2005 Voipi olla, että tiivisteet hieman kärsii irroituksesta joten varuiksi on hyvä hommata tiivisteet. Saman tien koko yläkerran tiivistesarja. Itse asiassa en ole varma, saako edes tiivisteitä pelkästään runnereiden ja plenumin väliin. TPI koneeseen saa pelkkää imusarjan tiivistepakettia,jossa plenumin,runnereitten ja imusarjan tiivisteet,American Import 40e. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dustez Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 2006 mut eikös egr kumminki "joudu" eliminoimaan kun vaihtaa pelli satsit missä ei oo sille läpee vi**u ku ei pääse tutkiin tota autoo ku on kuumetta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karppa Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 2006 Pakosarjat ei vaikuta siihen mitenkään,niissä ei oo mitään läpee joka menis EGR:lle.Siis jos kyse TPI:stä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
88IROC Kirjoitettu 15. Maaliskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 15. Maaliskuuta, 2006 ... ja f-bodyn TPI-koneesta, jos autossasi on kone Y-bodystä (vette) pitäisi tulla pakosarjasta putki (itse en olisi kovin huolissani vaikka ei tulisikaan, koska kyseessä on turha hila-vitkutin ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hemmous Kirjoitettu 28. Maaliskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 28. Maaliskuuta, 2006 Eliminoin EGR-venttiilin tekemällä rosterista levyn EGR:n tilalle. Unohdin kuitenkin tukkia runnerin sillä 5 pennin kikalla! Onko mitään haittaa, kun tehnyt edellämainittua toimenpidettä? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JR Kirjoitettu 28. Maaliskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 28. Maaliskuuta, 2006 Laitoit siis peitelevyn EGR:n tilalle. Mitespäin se EGR:n venttiili nyt toimikaan ... no, mulla on kuitenkin sellanen muistikuva että kyllä sun pitäis se 5-pennin kikka vielä tehdä. ... ettei se pelkkä peitelevy ajais yksin eliminoinnin asiaa. Vähemmän dementoituneet voivat korjata, jos muistini petti tässä kohtaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pile Kirjoitettu 28. Maaliskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 28. Maaliskuuta, 2006 tuo piisaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
88IROC Kirjoitettu 29. Maaliskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 29. Maaliskuuta, 2006 Joo sulla on ns. Map -takaisinkytkentä, joten vika koodi tulee joka tapauksessa. Toi 5 penninen estää ennen-89 malleissa ses:n syttymisen. Feed-back boxille tulee niissä siitä EGR-ventiilin juuressa olevasta BI-metalli anturista, joka toimii tukkimisesta huolimatta kuten aikaisemminkin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JR Kirjoitettu 29. Maaliskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 29. Maaliskuuta, 2006 88IROC taitaa olla elävä manuaali ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
88IROC Kirjoitettu 29. Maaliskuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 29. Maaliskuuta, 2006 Enpä tiedä, tämä on vähän kuten kaikki muukin opiskelu. Mitä enemmän asiaan perehtyy sitä enemmän löytää asioita, joista ei tiedä mitään... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hemmous Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 1. Huhtikuuta, 2006 Kiitoksia vastauksista... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PJKuona Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2006 "EGR temp switch" kertoo boksille, onko venttiili auki vai kiinni.Boxin huijaus on helppoa systeemeissä joissa on tuo Bi-metallikytkin n. -88 asti. -90 edellisestä alkaen boxin huijaus on vaikeampaa koska seurataan että Map:n arvo muutuu kun ventiiliä avataan (alipaine pienenee). -90 alkaen seurataan sitten O2-anturin arvoa: Seoshan näyttää boxin kannalta menevän hiukan rikkaammalle koska happea on pakokaasussa vähemmän... Miten näissä -90 ja uudemmissa saa tuon egr-venttiilin sitten tulpattua siten ettei tuo SES-valo syty? Itselläni on käsittääkseni EGR-venttiili nyt tulpattu, mutta SES-valo syttyy muutaman kilometrin matka-ajon jälkeen. Kaupunkiajossa valo ei koskaan syty, ainoastaan matka-ajossa. Saako tuon valon syttymisen jotenkin estettyä muutoin kuin poistamalla polttimon (jonka auton edellinen asukas oli tehnyt)? Minusta tuo valo on kuitenkin syytä olla paikoillaan mikäli jotain muita vikakoodeja ilmaantuu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pate Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2006 minkä vikakoodin tuo ses antaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PJKuona Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2006 minkä vikakoodin tuo ses antaa En ole nyt juuri tarkistanut. Pieni hetki niin tarkistan asian. EDIT: No niin, eli sama vanha 32 vikakoodi. Tuota se muistaakseni on vilkuttanut niin kauan kun auto minulla on ollut. Jotenkin tuosta pitäisi jo päästä eroon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pate Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2006 joo. egr:ää se häiriö. näissä -90 alun malleissa se egr pois ottaminen on vaikeaa kun se ses valo tulee ja se viiden pennin kikka ei tainnu näissä toimia. muistaakseni saattaa auttaa jos siihen pelti läpyskään poraa pienen reijän. korjatkoon joku muu jolla on parempaa tietoa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
88IROC Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2006 Joo 4 millin reikä pitäisi riittää että: MAP-anturia kyttäävät boxit toteavat alipaineen muuttuneen (-89 ja 90) ja seoksen rikastumista (O2 anturia tarkkailevat) boxit eivät sytytä SES:ä (-91 eteenpäin) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PJKuona Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2006 Joo 4 millin reikä pitäisi riittää että Nyt jäi vielä hieman epäselväksi, siis toimiiko tämä reikä temppu -91 vuosimallissa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
88IROC Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2006 Toimii, mutta SES syttyy maantie-nopeuksissa ellei paina tota reikää siihen viisi penniseen. Tällöin plenumi nokeentuu hiukan, mutta ei läheskään yhtä paljon kuin ilman tota viritystä... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soppa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2006 Jaa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2006 Sessillä saattaa olla joskus ihan oikeetaki asiaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään