Jump to content

EGR:n eliminointi?


Z-mo
 Share

Recommended Posts

Mitenkäs ootte poistanut kyseisen kiusankappaleen koneesta? Sen tiedän, että check engine valo alkaa nätisti palaa punahehkusena mutta sehän ei vaikuta huippunopeuteen. On muuten plenumi ja runnerit niin helvetin karstassa ettei mitään rajaa... IAC oli myös aika järkyttävässä hapessa.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Z-mo

    8

  • Senior

    11

  • 88IROC

    11

Top Posters In This Topic

Posted Images

Itse tuki sen rei'än EGR:n anturin vierestä ( imusarjassa ) tekemällä tiivisteen paksusta paperista. Näin itse EGR luulee toimivansa oikein. Voipi olla, että paperi ei pitkään kestä ; ohut alumiini/kupari lienee parempi.

Link to comment
Share on other sites

Mistä boksi muuten saa tietää että EGR on poistettu tai hajalla? Meinaan että eikös EGR ole kaikessa yksinkertaisuudessaan putki pakosarjasta imusarjaan jota auotaan alipaineen voimalla?

Saakohan sitä poistaa vähäpäästöisestä autosta?

Link to comment
Share on other sites

EGR on tarkoitettu lähinnä Californian tiukkoihin saastepykäliin. Koko vimpaimen tarkoituksena on vähentää typen oksideja, joita ei täälläpäin edes mitata. Tarpeeton vimpain, karstoittaa vain imusarjaa heebeleineen ( Läpät, IAC jne. ).

Link to comment
Share on other sites

Merkitäänpä siis poistettavien listalle ;)

 

Mahtaa katsastusäijä tykätä tästä mun autosta kun tää on vähäpäästöinen ja tuun turbon asennuksen myötä poistamaan kattia lukuunottamatta kaikki saasteheebelit tästä :D

Link to comment
Share on other sites

Pontiac-Pete
Mistä boksi muuten saa tietää että EGR on poistettu tai hajalla?

 

"EGR temp switch" kertoo boksille, onko venttiili auki vai kiinni.

Link to comment
Share on other sites

Mistä boksi muuten saa tietää että EGR on poistettu tai hajalla?

 

"EGR temp switch" kertoo boksille, onko venttiili auki vai kiinni.

 

MAPilla olevis ottaa tiedon paineen muuttumisesta imusarjassa.

Mulla syttyy SES muutaman kilsan tasaisen ajon jälkeen.

Link to comment
Share on other sites

Ikuinen dilemma, kaikki mikä ei paranna suorituskykyä on turhaa. :-\ EGR myös laskee lämpöjä tuolla mäntien yläpuolella kun oikein raskaasti ajellaan. Jos se sitten alkaa ajan myötä nakuttaa, sitä voi luulla että F-bodyssä on dieselmylly.

Link to comment
Share on other sites

Senior:Polttimo on... :D

Kaikki väittää et EGR on hyvä olla ja ettei sitä kannata poistaa, mutta luotettavasta tieto lähteestä:"Ei syötä koneelle turhaa paskaa ja v*tut se mitää nakuta sen poiston jälkeen"

Koko EGR-tatti Helvettiin pannun päältä!

Link to comment
Share on other sites

No ehkä ne lopultakin tajus ja poisti mokoman C5 vetestä '97-> ja f-bodystä '01 ja '02

 

Joo, ei se tajuaminen kauaa kestanytkaan... ::)

 

8)

Link to comment
Share on other sites

Se sotkee todellakin paikat... tommonen älytön karstakerros esim. runnereitten pinnassa tekee varmaan tosi hyvää virtauksille. Ja saapahan sitä letku&johtoviidakkoa vähän karsittua.

 

Link to comment
Share on other sites

Jaa-a, paha mennä sanomaan, näkyykö pakokaasutestissä nuo mitkä lie "hiilimonoksidit", jos rek.otteessa lukee pakokaasujen

takaisinkierrätys, voi tehdä tiukkaa...

Link to comment
Share on other sites

Ei ainakaan meikäläisen auton SES-valo syttyny ku otin koko roskan pois... :D

 

Ei muuten ole syttynyt mullakaan, no hyvä vaan :)

 

Ja ennen kuin Senior ehtii niin tiedoksi että polttimo ON paikallaan :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Create New...