Marko Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2009 Kun ostin tuon auton siihen oli vaihdettu ilmastoinnin kompura. Sen sain selville että öljyä täytyy laittaa 60 ml ja synteettistä pag 150. Mutta kuinka paljon kylmä ainetta? ¨ siis voishansen viedä johonkin liikkeeseen mutta kaverin kautta tuo täyttö olisi puoli ilmainen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nupa Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2009 Se oli joku vähän reilu 900gr. muistaakseni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nupa Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2009 r-134a 910 grammaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marko Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2009 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2009 r-134a 910 grammaa Kiitti tiedosta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marko Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2009 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2009 No niin öljyt ja aineet sisällä mutta kompura ei pyöri. Mittailin niin ei sinne liittimelle tulisi virtaa vaikka ilmastointi A/C asennossa.. Mikä neuvoksi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikke Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2009 siin apparin etulokasujan päällä ilmastoinnin putkessa on joku paneventtiili en musta nimee mutta se jos ei reakoi ni ei käynnistä kompuraa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marko Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2009 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2009 siin apparin etulokasujan päällä ilmastoinnin putkessa on joku paneventtiili en musta nimee mutta se jos ei reakoi ni ei käynnistä kompuraa. Tuleeko sitä kautta jännite vai maa? Kytkentäkaavio ois oiva apu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nupa Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2009 http://shbox.com/1/refrigerant_sensor.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marko Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2009 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2009 http://shbox.com/1/refrigerant_sensor.jpg Tiedossa oli mistä puhuttiin. Nyt kun saisi jotenkin "pakko" kokeiltua tuota kompuraa että pyöriikö ylipääntänsä ollenkaan. Oma liitin on niin hankalasti ettei viiti sinne johdon päillä sörkkiä. Saisi jotenkin syötettyä virtaa sinne kompuralle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nupa Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2009 Onhan sulakkeet ehjät? Siinä kuskin puolella moottoritilassa on boxi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marko Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2009 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2009 Onhan sulakkeet ehjät? Siinä kuskin puolella moottoritilassa on boxi. Kyllä ne on jacruise on saman sulakkeen takan ja se pelaa. Relekkin tuntuu napsuvan kun hanikoita kääntelee. Täältäpä muuten löyty kytkis. http://shbox.com/1/hvac_compressor_control.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marko Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2009 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2009 Joo eipä tapahdu mitään vaikka laitaa virtaa suoraan kompressorin releen napaan.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2009 kannattais seuraavaksi mitata ohmipuolella, A/C:n kytkin = se magneettikytkin joka on kompuran hihnapyörällä Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marko Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2009 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2009 kannattais seuraavaksi mitata ohmipuolella, A/C:n kytkin = se magneettikytkin joka on kompuran hihnapyörällä Kompura on uusi,mutta millaista arvo pitäisi näyttää? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2009 hmmm... kela ja diodi 12 V piirissä... joitain 5-10 ohmia kun painekytkin on ok ja se mittaa,että ainetta on tarpeeksi ja evaporaattorin termari on ok,niin tuohon A/C:n magneettikytkimen liittimeeen tulee 12 V noi liittimet voi myös tehdä sen,ettei saa kontaktia (naaras väljistynyt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marko Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2009 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2009 hmmm... kela ja diodi 12 V piirissä... joitain 5-10 ohmia evaporaattorin termari on ok,niin tuohon A/C:n magneettikytkimen liittimeeen tulee 12 V noi liittimet voi myös tehdä sen,ettei saa kontaktia (naaras väljistynyt) Missäs tuo on ja miten se testataan? väljistynyt liitin ei liene vikanan kun mittasin koneen käydessä liittimen päästä yleismittarilla niin 0v. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2009 Missäs tuo on EVAP kanisteri jossain kuskin lokarin suunnalla konehuoneessa mutta missä se termari on Link to comment Share on other sites More sharing options...
pontiac Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2009 olen joskus testannu kompuran niin, että olen irroittanut kuivaimen kyljessä olevan liittimen ja yhdistänyt siitä piuhat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2009 olen joskus testannu kompuran niin, että olen irroittanut kuivaimen kyljessä olevan liittimen ja yhdistänyt siitä piuhat. joo,tuolla tavalla saa juuri ohitettua sen toisen painekytkimen (low pressure cut off) tuo refrigerant painekytkin taitaa ohjata vaan ecm:n kautta flektejä Link to comment Share on other sites More sharing options...
LOB Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Kun ostin tuon auton siihen oli vaihdettu ilmastoinnin kompura. Sen sain selville että öljyä täytyy laittaa 60 ml ja synteettistä pag 150. Mutta kuinka paljon kylmä ainetta? ¨ siis voishansen viedä johonkin liikkeeseen mutta kaverin kautta tuo täyttö olisi puoli ilmainen. [/quot Määrä riippuu kompurasta. Muistaisin että olis 1,32 kg Normaali ilmastoinnilla olevaan autoon. siis amerikkalaiseen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikke Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 jäähdyttäjän päällä olevas tarras kyl sanotaan kylmäaineen määräks 0.91kg Link to comment Share on other sites More sharing options...
pontiac Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 jäähdyttäjän päällä olevas tarras kyl sanotaan kylmäaineen määräks 0.91kg onko tietoa mikä aine kyseessä?olen käsittänyt että autoteollisuudessa käytetään yli 20 erilaista kylmäainetta,joilla kaikilla hieman erilainen ominaispaino! osaavilla kylmäainefirmoilla on muuntotaulukot kyllä näille kaikille ja tieto millä aineella mitäkin voi korvata! korjatkaa jos olen väärässä (kaikkein oleellisin seikka on se että järjestelmän painepuoli saavuttaa toiminta paineen,jonka näkee kun laitteeseen kytketään täytettäessä mittari.toisin sanoen laitteeseen pistetään kylmäainetta sen verran että se saavuttaa vaaditun työpaineen,montako kg se on,on lähinnä raha kysymys, kun aine hinnoitellaan painon mukaan???) Link to comment Share on other sites More sharing options...
pantera Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Kylmälaitteista en ole väitöskirjaa tehnyt mutta yhden asian oon pannu merkille.... Kun käy täyttämässä systeemin paikallisessa kylmähuollossa täällä, saa yleensä sitä isecoonia... Vuodenpäästä on taas tyhjä.... Kun laittaa R134 itte, K Martista ostetuista itsetäyttöpullosta , se pysyy sisällä paaaaaaaaljon kauemmin. Onko joku aine "ohkasempaa" vai mistä lienee johtua.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
letkume Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Varmistitteko millään painemittarilla tms, että järjestelmään jäi oikeasti paine? Isceon9 ja r134a on molemmat r12 "freoni" korvaajiksi tehty. Isceonista on muistaakseni autoille oma olikohan 49, kun jääkaapeissa ym käytetään 39. Eli yksi tuote ei suoraan korvaa r12. r134 oli alumperin huonompaa tavaraa kuin nykyään, en sitten tiedä miten isceon on pysynyt mukana. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marko Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 olen joskus testannu kompuran niin, että olen irroittanut kuivaimen kyljessä olevan liittimen ja yhdistänyt siitä piuhat. iTse én havaiinut kuiviamen kyljessä liitintä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään