Chevy Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Varmistitteko millään painemittarilla tms, että järjestelmään jäi oikeasti paine? tuo on totta, mulla kävi aikoinaan niin,että täytettiin ja toimi tasan niin kauan kun kone kävi ja sit taas kun starttas eipäs toiminut lauhdutin kennossa pistesyöpymiä ja sieltä se karkas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marko Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Varmistitteko millään painemittarilla tms, että järjestelmään jäi oikeasti paine? Kyllä siellä paine pitäs olla 200g laitettiin ainetta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
letkume Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 iTse én havaiinut kuiviamen kyljessä liitintä. Tämä liitin kyseessä: http://shbox.com/1/refrigerant_sensor.jpg Yleensä tarkoittaa, että ei ole aineita sisällä, eli ei kannata ohittaa. Yleisin syy on siis vuoto. Mitä todennäköisimmin kompuran asennus tai jokin muu vuotaa ja aineet katosivat taivaisiin jo täytössä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pantera Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 iTse én havaiinut kuiviamen kyljessä liitintä. no onko se magneetti kytkin ehjä , paa virtaa napoihin ja kato ottako se kiinni.. Uus kompura ei tarkota sitä että siivapyöra ja magneettikytkin olis uusia, ne kun tulee useimmiten ihkauusissa erikseen.... Reepilteissä ne on yleensä paikoillaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Kyllä siellä paine pitäs olla 200g laitettiin ainetta. ei riitä,kun 910 g on ohje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Tämä liitin kyseessä: http://shbox.com/1/refrigerant_sensor.jpg tuo ei ole se liitin vaan kuivaimen kyljessä oleva,siellä on erikseen low pressure cut off jonka voi kykeä yli (2.nap.liitin) vai eikö muka -95:ssa ole sitä Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nupa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Katoitteko kans täytön yhteydessä väriaineella ettei oo vuotoja missään? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marko Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Katoitteko kans täytön yhteydessä väriaineella ettei oo vuotoja missään? Kyllä alipaineellla ja ei vuotanut. Sitten kun ainetta laitettiin tarkastettiin vielä tutkalla vuodot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marko Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 tuo ei ole se liitin vaan kuivaimen kyljessä oleva,siellä on erikseen low pressure cut off jonka voi kykeä yli (2.nap.liitin) vai eikö muka -95:ssa ole sitä Ei kyllä vissiin tuon kuvan mukaan. http://shbox.com/1/hvac_compressor_control.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
pontiac Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Katoitteko kans täytön yhteydessä väriaineella ettei oo vuotoja missään? saippua vettä sumutinpulloon ja sitä epäilyttäviin kohtiin,ajaa saman asian! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marko Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 http://shbox.com/1/hvac_compressor_control.jpg Jos tuon yllä olevaan kaavion releen napaan b4 laitan virtaa eikö pitäisikin pumpun keytkeytyä? Mitään ei vaan tapahdu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nupa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Eihän sulla ole mitään HVACiin liittyvää vikakoodia, silloinhan tuo ei pyöri? -e- ja noi koodithan ei sytytä SESsiä... pitäs päästä lukemaan koodit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikke Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 kuvassa kaikki mitä 4g omistajalle/huoltajalle on ilmastoinnin aineista katsottu tarpeelliseksi kertoa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marko Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Eihän sulla ole mitään HVACiin liittyvää vikakoodia, silloinhan tuo ei pyöri? -e- ja noi koodithan ei sytytä SESsiä... pitäs päästä lukemaan koodit. VIkakoodeista ei tietoa. Mistä noita lukulaitteita voi hommata? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Jos tuon yllä olevaan kaavion releen napaan b4 laitan virtaa eikö pitäisikin pumpun keytkeytyä? kyllä ja sitten mittaat sieltä toisesta päästä (magneettikytkimen liittimeltä) tuleeko sinne jos tulee,magneetti kytkin sökö,jos ei tule -> välillä on oltava johtokatkos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marko Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Onko kompurassa vielä oma suoja jos painetta ei tarpeeksi? Mitä tuon putkessa olevan Low pressure)anturin pitäisi näyttää yleismittarilla kun painetta tarpeeksi? Selvennetään ettei ainetta ole laitettu kompressorilla vaan sellaisilla "kenttä" mallin lasipatsaalla johon syötettiin ainetta ensin pullosta. Että loputkin puuttuvat aineet saisi noilla värkeillä sisään täytyisi kompura saada pyörimään. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marko Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 kyllä ja sitten mittaat sieltä toisesta päästä (magneettikytkimen liittimeltä) tuleeko sinne jos tulee,magneetti kytkin sökö,jos ei tule -> välillä on oltava johtokatkos Tulee 12v kun mittaa, mutta sitä ihmettelin kun se´12 v tule sitten littimen molempiin napoihin. VAikuttaneeko tuo suoja diodi sitten asiaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 kuivaimen kyljessä oleva,siellä on erikseen low pressure cut off jonka voi kykeä yli (2.nap.liitin) vai eikö muka -95:ssa ole sitä eipäs muuten olekkaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Tulee 12v kun mittaa, mutta sitä ihmettelin kun se´12 v tule sitten littimen molempiin napoihin. VAikuttaneeko tuo suoja diodi sitten asiaan. mittaatko liittimen molemmista navoista mittaa myös vuorotellen, silleen,että mittarin toinen johto on rungossa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marko Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 mittaatko liittimen molemmista navoista mittaa myös vuorotellen, silleen,että mittarin toinen johto on rungossa Toki sitten että mittarin toinen johdin maissa ja vuorotellen kummastakin johtimesta.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Toki sitten että mittarin toinen johdin maissa ja vuorotellen kummastakin johtimesta.. piti vaan kysyä,eihän kaikki oo mittarin kanssa leikkiny -silti näyttää molemmista maita vasten 12.V silloinhan se ei saa maata (-) -eli liittimen molemmista johtimista mitattuna 0.V:ko Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marko Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 piti vaan kysyä,eihän kaikki oo mittarin kanssa leikkiny -silti näyttää molemmista maita vasten 12.V silloinhan se ei saa maata (-) -eli liittimen molemmista johtimista mitattuna 0.V:ko Joo molemmista maihin mitattuna 12v. Tuota en tainnut mitata. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 eli kun otat liittimen irti ja tökkäät 12.v siihen kompuran magnettikytkimeen sen pitäis naksahtaa kii,jos sen kela on kunnossa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marko Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Nyt mittasin. Kun liittimen molempiin päihin laittaa mittarin kiinni 12v näyttää. Ja erikseen viuelä testasin maa yhteyden koriin. Kompuran runkokin on maissa. Kompuran releen täytyy olla sökönä vaikka uusi pitäs olla. Tai sitten kompurassa on joku suoja juttu ettei edes rele napsahda jos on liian vähän painetta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 3. Toukokuuta, 2009 -silloinhan se rele vetää ihan normaalisti,kun 12.V tulee tuohon asti ja se kompura olis valmis pyörii hihnapyörän mukana,jos magn.kytkin napsahtais kii -eiku tökkäät sen 12.v siihen kompuran magnettikytkimeen,kun liitin on irti=saat testattua sen kelan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään