Jump to content

E6GM sytkäkarttoja?


Recommended Posts

Pikkuhiljaa noita karttoja koitan saada edes suunnilleen kohdilleen, mutta nyt rupesi (taas) hiukan ihmetyttämään:

 

Ignition mapeissa jokaisella rpm-alueella näyttäisi ennakko lisääntyvän väärin päin kPa-arvoon verrattuna!?

Siis kPa-arvon lähestyessä nollaa ennakko lisääntyy. Ei vaikuta oikein loogiselta.

 

Löytyisikö keneltäkään vastaavan vehkeen "oikeita" karttoja vaikka meiliin vertailua varten?

 

 

Link to post
Share on other sites

Eikö se mee noin just oikein? Kaasuläppä auki == imusarjassa paine lähellä ilmakehää. Kaasuläppä kiinni == imusarjassa alipaine, koska kaasuläppä rajoittaa ilman pääsyä.

Link to post
Share on other sites

Siis kPa-arvon lähestyessä nollaa ennakko lisääntyy. Ei vaikuta oikein loogiselta.

 

Noin se on mullakin ollut (eri boksi mutta periaate kumminkin).

Ei kannata kovin pienilla kierroksilla sit ihan taytta ennakkoa laittaa.

En muista mita mulla oli, 305 stealthilla ja ~294 asteisella nokalla noin 21 tyhjakaynnilla ja noin 26-28  0kPa 1000rpm kierroksilla.

Sitten olikin 3000rpm jalkeen maksimi ennakot ~34 loppuun saakka, siis 0kPa.

 

En sano etta noi sulla toimis mutta mulla toimi parhaiten tuon tyylisella lineaarisella nostolla.

Link to post
Share on other sites

löytyy, mutta kuten ed. vastauksista tuli ilmi toi imusarjan ilmanpaine vs sytkäennakko lienee sullakin ne ihan ok. Max ennakko/kPa/rpm riippuu aika monesta asiasta.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...