F350 Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2009 Tuossa kun tuota omaa boksia ohjelmoitiin, alettiin ihmettelemään miten tuolla vakio ECM:llä ilmoitetaan suutinten koko. Softassa oli alunperin kokona 22.36 ja suuttimet tuossa on 24. Laitetaanko virtausmäärä jollain muulla (alemmalla) paineella mitattuna??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2009 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2009 No hei! Eikö kukaan tiedä ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mika Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2009 Olisiko Naruarskalla tietoa kenties... Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2009 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2009 Olisiko Naruarskalla tietoa kenties... Naruarskan kanssa tuota just on mietitty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mika Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2009 Naruarskan kanssa tuota just on mietitty. Homma siis ajatuksissa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haapis Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2009 Ainakin DynamicEFI ECM:ssä (TBI) suuttimien koko määritellään taulukon "BPC - BPC vs VAC" kautta. Liekö TPI ecm:ssä sama taulukko käytössä? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoukoY Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2009 Aika heikosti tuosta tuntuu tietoa löytyvän, tääl on 1 taulukko: http://www.hobracing.com/tech/normalisation.asp Tuolla ainakin sanotaan että: "TPI fuel injectors are rated in lb/hr of steady fuel flow at 43.5psi" Eikös tuo ole vakio paine, kun regusta on alipaineletku irroitettuna ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoukoY Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2009 Joka paikassa sanotaan että 350 TPI:ssä on 22 lb suuttimet. Ilmeisesti sun autoon on joskus vaihdettu isommat tilalle, kun boxin asetukissakin oli 22 llb Link to comment Share on other sites More sharing options...
z 28 jari Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2009 Aika heikosti tuosta tuntuu tietoa löytyvän, tääl on 1 taulukko: http://www.hobracing.com/tech/normalisation.asp Tuolla ainakin sanotaan että: "TPI fuel injectors are rated in lb/hr of steady fuel flow at 43.5psi" Eikös tuo ole vakio paine, kun regusta on alipaineletku irroitettuna ? Riippuu ihan regulaattorista.Bosch suuttimien virtaukset on mitattu n-heptaanilla(sg=0.688)Eikait se niin pilkun päälle ole toi suuttimen koko siellä koodissa.Kait se sellaisen 10% virheen korjaa blm:n kautta.Ja jos se häiritsee ettei blm ole 128,niin rukkaa sitten suutinkokoa oikeaan suuntaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haapis Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2009 Jaa Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2009 Saattaapa mennä jo ihan vikasuuntaan mutta tuossa uudemmassa TPI ecm:ssä 1990-1992 - 1227730 ECM - Camaros and Firebirds joka ei ole kylläkään MAF laite kerrotaan suuttimen koosta seuraavasti. Injector Size * Found at location $841C-$841D. * The value is the size of *ONE* injector in seconds per gram of flow. Yes this seems confusing, but that's what it is. The amount of time it takes for the injector to flow one gram of fuel. * The acutal value (in hex) found in the table is ((SEC/GRAM * 256) * 5) [directly from the anht_hac.pdf]. Let's have a look at the value for a 24lb/hr injector: * There are 454 grams to 1 pound, so a 24lb/hr injector == 10896 grams/hr. * Dividing by 60 gives you 181.6 grams / minute * Dividing by 60 again gives you 3.026 grams per second. * To find how many seconds it takes to flow 1 gram of fuel, we divide 1 by 3.026, giving us .330 seconds for 1 gram of fuel to flow out the injector. * So the value at $841C-$841D for a 24 lb injector would be ((.330 * 256) * 5) = 422, converted to hex of course. Pressure has a direct effect on flow. If you alter the fuel pressure from stock, you alter the flow rate of the injector. There are formulas to find the new vs. old flow rate, HERE is one that I've used. http://www.diy-efi.org/gmecm/ecm_info/1227730/qanda.html Aika hankalasti on suuttimen koko ilmoitettu ja bensanpaineen muutos lisää vielä tuskaa.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2009 Kirjoittaja Jaa Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2009 Aika heikosti tuosta tuntuu tietoa löytyvän, tääl on 1 taulukko: http://www.hobracing.com/tech/normalisation.asp Tuolla ainakin sanotaan että: "TPI fuel injectors are rated in lb/hr of steady fuel flow at 43.5psi" Eikös tuo ole vakio paine, kun regusta on alipaineletku irroitettuna ? Tuo 43.5 psi:tä on vakiopaine alipaineletku irti. Löysin eräästä taulukosta tiedon, että Ford ilmoittaa virtauksen 39psillä ja GM 43.5:llä. Kaipa se on sit samalla paineella tuolla ECM:ssäkin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään